Terve.
Itsellä ei ole ollut yhtään Android luuria käytössä. Android tabletti on, mutta se on aika low tier vehje, ja vanhahkolla droidilla. Peruskuvan se antaa. Olen kuullut ja lukenut älyttömästi miten laginen android on ja joskus tulee myös termi crashdroid esille. Omassa tabissa kieltämättä hitautta näkyy ja force closeakin pukkaa, mutta rehellisesti tuo on niin p-ska laite että en viitsi laittaa androidin piikkiin puoliakaan. Olen räplännyt lukuisia eri android laitteita kaupoissa, kavereiden laitteita ja katsellut videoita youtubesta. En saa tolkkua. Joskus, jopa firman esittelyvideossa 400e android laite lagailee rajusti. Joskus esim SGS2 myyntitelineessä lagailee, joskus taas ei. Samsungin Mini pyöri komeasti, mutta empä siltä hirveästi vaatinut.
Jotkut väittää että androideissa on "fragmentoitumisongelma" tjsp, kuitenkin, että ajan kanssa laite alkaa hidastumaan. Itse myös epäilen, että vääränlaiset ja liialliset widgetit yms hidastaa laitetta. Kun kysyn iphone-miehiltä androidista, se haukkuvat sen suohon, kun kysyn androidmiehiltä androidista, he hehkuttavat sen taivaisiin. Vaikea löytää objektiivisia epäfanittajamielipiteitä. Oikeastaan raivostuttaa nykyään miten tunnepuolen laitteita nämä on.
Bottom line: Itse olen pitkänlinjan Nokia -mies, viimevuosina 95% navisoftan takia. Symbian on nyt nähty ja koettu, ja ostin Lumian. Siis Windowsphone. Kiinnosti todella paljon. Tiesin, että toosa on rajoittunut, mutta oikeastaan olen järkyttynyt miten rajoittunut tuo loppupeleissä on. Lisäksi häiritsee muutamat seikat joita ei mangon ko. versiossa pystytä kiertämään liittyen mm. netin tausta-ajoon. LiveTilet ja Mangon päänäkymän selkeys ja todella nopea pyörivyys on säväyttänyt. That's about it.
Nyt alkaa tuntua siltä, että seuraava luuri on Android. Galaxy Nexus ICS:llä vaikuttaa videoissa upealta, tosin laite on melko kookas. Mutta kertokaa nyt, se rehellinen totuus, miten Android pyörii. Haluan, että perussujuvuus on todellakin kohdallaan, mutta jos joskus töksähtää tms niin ei se maailmaa kaada. Kertokaa nyt totuus, ilman ylimääräistä fanitusta tai dissausta, miten android -laitteet toimivat. versiot 2.3 ja ylöspäin.
Tänään laitoin pikaisesti käyttökuntoon erään työtoverin Xcoverin. Nettiselailussa laite tuntui 800mhz laitteeksi ihan käypältä. Lisäksi kaikki oli todella loogista ja löytyi helposti kun halusi jotain säätää. Nyt pitäisi selvittää, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. On nimittäin iso kynnys vaihtaa juuri ostettu Lumia mihinkään atm varsinkaan jos se ei tee autaaksi :-)

4Suositusta
Vastaa lainaten