Sivu 7 7:sta EkaEka ... 34567
Tulokset 121:stä 140:een 140:sta
Like Tree3Suositusta

Viestiketju: Tasker profiilit ja asetukset [Android automatisointi]

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Toso Katso viesti
    4. GPS päälle tietyillä ohjelmilla
    Millä puhelimella tuon sait tehtyä (ja Android-versio?).
    Mulla SGS2:ssa herjaa ettei pystyis GPS:ää säätelemään ohjelmien mukaan...?

Ikä
    28
    Suositeltu
    2
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt jvc+2008 Katso viesti
    Millä puhelimella tuon sait tehtyä (ja Android-versio?).
    Mulla SGS2:ssa herjaa ettei pystyis GPS:ää säätelemään ohjelmien mukaan...?
    Sgs2 ja 4.0.3.
    Hae marketista Secure Settings, jonka asennuksen jälkeen se ilmestyy Taskerin plugineihin. Vaatii ilmeisesti rootin.
    Fornjotr ja Picea suosittelevat tätä.

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Sgs2 ja 4.0.3.
    Hae marketista Secure Settings, jonka asennuksen jälkeen se ilmestyy Taskerin plugineihin. Vaatii ilmeisesti rootin.
    Todennäköisesti eli kaatuu mulla siihen!

Sijainti
    Tampere, Pirkanmaa
    Suositeltu
    4
    Toripalaute
    0
    Sgs2 ja 4.0.3.
    Kiitti paljon tästä Secure Settingsistä, yritin syksyllä hakea lääkettä GPS-hallintaongelmaan (joka siis lakkasi toimimasta Froyon jälkeisissä Android -versioissa) tuloksetta.

Ja rootti kannattaa aina olla Taskerin kanssa, muuten jää moni muukin toiminne pois.
    Androideja käytössä: Samsung Galaxy S, Galaxy S 2 , Galaxy Tab, Galaxy Note

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Kun olen koti-wlanissa klo 21 - 09 ja puhelin soi tai tulee tekstari niin kuinka saan puhelimen ilmoittamaan soittajan nimen? Olen kyllä testaillut asetuksia mutta en saa sitä sanomaan sitä!

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Kun olen koti-wlanissa klo 21 - 09 ja puhelin soi tai tulee tekstari niin kuinka saan puhelimen ilmoittamaan soittajan nimen? Olen kyllä testaillut asetuksia mutta en saa sitä sanomaan sitä!
    Osannet tehdä profiilin, joka aktivoituu kun wlan ja klo-aika ovat aktivoituneet?

Taskissa sanot että misc / say : %CNAME . Ja saapuvan tekstarin lähettäjä on taas %SMSRN . Leiki näillä. Jos ongelmia, varmista ensin että profiili aktivoituu (profiilin väri muuttuu), ja sitten voit koittaa sanoa taskerilla jonkin diibadaaba-rimpsun. Ilman suomenkielistä TTS-ohjelmaa luuri. Voi puhua melko lontoolaista murretta.

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Jahas. Kokeilinpa itsekin. Ei osannut tasker käyttää SVOX tts:ää, vaikka se valikosta löytyi (engine-tekstin vieressä olevan suurennuslasi).

Toimiiko jollain svoxilla? Pico tts kyllä pelasi.

EDIT: pebkac. Oli jäänyt viimeisimmän wipen jälkeen enabloimatta svox classic kokonaan. Ei ongelmaa.
    Viimeksi muokannut: mcpolo; 1.3.12 klo 08:27.

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt mcpolo Katso viesti
    Osannet tehdä profiilin, joka aktivoituu kun wlan ja klo-aika ovat aktivoituneet?

Taskissa sanot että misc / say : %CNAME . Ja saapuvan tekstarin lähettäjä on taas %SMSRN . Leiki näillä. Jos ongelmia, varmista ensin että profiili aktivoituu (profiilin väri muuttuu), ja sitten voit koittaa sanoa taskerilla jonkin diibadaaba-rimpsun. Ilman suomenkielistä TTS-ohjelmaa luuri. Voi puhua melko lontoolaista murretta.
    En saa toimimaan :( Yksityiskohtaisempaa tietoa tarvis..
    SVOX classic mulla kyllä on ja toimii. Ja mistä tuo %SMSRN tulee (ja mihin pitää laittaa) eli onko noita jossain mistä vaan näkee/hakee valmiina, vai?

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    En saa toimimaan :( Yksityiskohtaisempaa tietoa tarvis..
    SVOX classic mulla kyllä on ja toimii. Ja mistä tuo %SMSRN tulee (ja mihin pitää laittaa) eli onko noita jossain mistä vaan näkee/hakee valmiina, vai?
    No jos ei toimi, ni sit tarkempaa tietoo,mikä ei toimi ja mitä virhettä antaa jne. tiesithän, että taskin voi testiajaa siinä ruudussa, jossa ne taskin taskit luodaan?

Taskerin dokumentaatio ja netin walk-throught jne lähteenä taskerin sisäisiin muuttujiin.

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    No jos ei toimi, ni sit tarkempaa tietoo,mikä ei toimi ja mitä virhettä antaa jne. tiesithän, että taskin voi testiajaa siinä ruudussa, jossa ne taskin taskit luodaan?

Taskerin dokumentaatio ja netin walk-throught jne lähteenä taskerin sisäisiin muuttujiin.
    Ei sano viestit ja soittajat kun normaalin hälytysäänen! Minne toi %SMSRN laitetaan (ja mistä sen keksit..?)
    Viimeksi muokannut: jvc+2008; 1.3.12 klo 23:38.

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Ei sano viestit ja soittajat kun normaalin hälytysäänen! Minne toi %SMSRN laitetaan (ja mistä sen keksit..?)
    Androidilla on kolme eri mediaääntä kai ainakin. soittoääni (ringtones), huomio (notifications) ja muu media (media). Nuo svoxin äänet menee media-"virtaan", samoin mp3:t, pelit ja muut äänet. Eli luuri voi olla äänettömällä (ringtonet) mutta media voi huutaa kuulokkeista tai kaiuttimista täysillä.

Kokeilepa sitten vaimentaa taskissa ringtone nollille ennen svoxin sanomista. Ja sanomisen jälkeen voit tietysti kokeilla laittaa äänet taas päälle. Experimentoi, kokeile!

Ja nuo taskerin sisäiset muuttujat. Taskerin dokumentaatio. http://tasker.dinglisch.net/userguide/en/variables.html

Se %SMSRN tai mitä haluat laitetaan siihen say-taskin text-kenttään. engine:voice -kentässä itselläni on com.svox.classic:fin-FIN. Mutta sen oman "moottorin", joka sen tekstin ääneksi sanoo, löydät suurennuslasilla joka on engine:voice -tekstin oikealla puolella.

Sitten voi valita STreamin, eli joku noista äskeisistä mitä mainitsin.

Ja sitten ylipäänsä vinkki taskeriin ja kaikkeen ohjelmointiin. Jos jokin ei toimi, tai vaikka toimisikin, niin rakenna se sun iso hieno palikka pienistä palikoista. On helpompi testata pienen palikan toiminta kuin ison palikan.

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Ei sano mun puhelin mitään muuta kun normaalit soittoäänet, on tod näk rikki..:(
    Mutta kokeilen toista juttua:
    Kun ajan autolla tiettyyn paikkaan puhelin lähettää tekstarin että vaikka "Paikka 1"? Olen kyllä saanut tallennettua paikan mut en saa sitä lähettämään viestiä millään!?

Ps. Setting Profiles on kyl helppo tällaiselle Helppo-Heikille (viestinkin sain lähtemään heti!)

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Ja sitten ylipäänsä vinkki taskeriin ja kaikkeen ohjelmointiin. Jos jokin ei toimi, tai vaikka toimisikin, niin rakenna se sun iso hieno palikka pienistä palikoista. On helpompi testata pienen palikan toiminta kuin ison palikan.
    Eli kun sulla on se tietty task valittuna, niin kokeile painaa sitä play-ikonia niin se suorittaa sen taskin. Jos ei huuda sitä mitä pitäisi niin sitten selvittele sitä ensin. Kun se luuris huutaa jotain tuossa kohtaa, alat laventamaan ja tutkimaan miten se koko profiili toimisi...

Näitä tasker-kopioita on tullu juu useampiakin. laama vai mikälie ja settings profiles. Ainakin nuo. Vaan ei taida olla taskerin voittanutta monipuolisuudessa.

Tuo "Paikka 1" on ihan simppeliä kauraa, mutta ongelmana on sijainnin määrityksen "kalleus". http://tasker.dinglisch.net/userguide/en/loctears.html

Lyhyesti: sijainnin voi määritellä monella tapaa, ja riippuen tavasta, akkua imetään enemmän tai vähemmän.

Ikä
    28
    Suositeltu
    2
    Toripalaute
    0
    Näin minä sain kyseisen taskin toimimaan:

Tee uusi taski: SanoSoittaja
    Misc -> Say
    Text: %CNAME
    Engine:Voice: Paina suurennuslasia ja valitse Pico TTS tai vastaava ja seuraavasta ruudusta aksentti
    Stream: Media
    OK

Tee uusi taski: SanoSMS
    Misc -> Say
    Text: %SMSRN
    Engine:Voice: Paina suurennuslasia ja valitse Pico TTS tai vastaava ja seuraavasta ruudusta aksentti
    Stream: Media
    OK

Tee uusi profiili: SanoSoittaja
    First Context: Event -> Phone -> Phone Ringing -> OK
    Valitse taskiksi SanoSoittaja
    Kun painat pohjassa luomaasi eventtiä niin avautuu Context Options -> Add -> State -> Net -> Wifi Connected -> SSID: Oman verkon SSID
    Menet uudestaan Context Options -> Add -> Time -> 21-09

Tee uusi profiili: SanoSMS
    First Context: Event -> Phone -> Received Text -> OK
    Valitse taskiksi SanoSMS
    Context Options -> Add -> State -> Net -> Wifi Connected -> SSID: Oman verkon SSID
    Context Options -> Add -> Time -> 21-09

Kannattaa myös varmistaa, että Media streamin äänet on päällä. Itse käytän Audiomanager widgettiä jossa pidän Ringer Volumea 4/7 ja Media volumea 11/15, jolloin soittajan sanominen kuuluu oikein hyvin.

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    No viimein tuli konkreettista tietoa :) Eli sain tuon sanomaan soittajan nimen mutta soittoääni soi kuitenkin taustalla vaikka sen laittaisi Taskissa äänettömäksi(??) Laitoin sitten Taskiin ensimmäiseksi SILENT MODE:n (ja loppuun SILENT MODE "off") jolloin nyt ainakin toistaiseksi kuuluu pelkkä puheääni! Puhelin sanoo nimen vain kerran joten lisäsin Taskiin 5.sekunnin odotuksen ja uudelleen %CNAME jne. Sinänsä outoa että koko litania kuuluu vaikka soittaja olisi sulkenut jo soittoyrityksen tai minä vastannut (ratkaisua?)!
    Mutta ei lähtenyt tuo viestipuhe kuitenkaan toimimaan (kuuluu vaan normaali viestiääni)

Edit. Sain toimimaan nuo (SMS puhe alkoi jotenkin vaan toimaan...?). Lisäsin myös kotona -> email-puheen.
    Viimeksi muokannut: jvc+2008; 10.3.12 klo 02:02.

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Kysyn tätä:
    Olen asentanut puhelimen lähettämään tekstarin kun tulen tiettyyn paikkaan. Nyt kuitenkin jos jään sille alueelle lähettää samppa vähän väliä niitä viestejä, ratkaisua?

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Kysyn tätä:
    Olen asentanut puhelimen lähettämään tekstarin kun tulen tiettyyn paikkaan. Nyt kuitenkin jos jään sille alueelle lähettää samppa vähän väliä niitä viestejä, ratkaisua?
    Cooldown tms asetus säätää sitä, että koska ko taski voidaan minimissään ajaa uudestaan. Olisko siitä apua? Nimittäin jos luuri luulee että käyt sen alueen ulkopuolella ja tulet takaisin ni siinähän se aktivoituu taas se task.

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Cooldown tms asetus säätää sitä, että koska ko taski voidaan minimissään ajaa uudestaan. Olisko siitä apua? Nimittäin jos luuri luulee että käyt sen alueen ulkopuolella ja tulet takaisin ni siinähän se aktivoituu taas se task.
    Vaikka en siis käy ulkopuolella vaan hengailen sillä alueella paikallaan niin viestejä lähtee minuutin(?) välein!

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Vaikka en siis käy ulkopuolella vaan hengailen sillä alueella paikallaan niin viestejä lähtee minuutin(?) välein!
    Voikohan syynä olla se itse profiili sitten? Onko ihan säännöllinen minuutin välein?

Suositeltu
    3
    Toripalaute
    0
    Olen tehnyt taskin joka lähettää tekstarin kun tulen ja poistun tietyltä alueelta (GPS). Olen tehnyt alueesta ISON jotta puhelin ei helposti "harhalaukauksista" lähetä turhia/vääriä viestejä. Miten saan sen niin että puhelin tarkkailee alueella oloa ja jos olen alueelta esim 10 sekuntia pois niin sitten vasta viesti lähtisi, näin voisin pienentää alueen kokoa?
    Viimeksi muokannut: jvc+2008; 3.4.12 klo 20:47.

Sivu 7 7:sta EkaEka ... 34567

Kirjoitusoikeudet

• Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •