Tasker, ohjelma millä saadaan puhelin tekemään automaattisesti juttuja, perustuen eri tilanteisiin.
Tänne voisimme kasata eri profiileja ja asetuksia mitä itse käytämme.
Tasker - kotisivut
Tasker - userguide
Tasker - Wiki (esimerkkiprofiileja)
Kannattaa huomata että "ohjelmointi" on vähän erillaista mitä voisi vanhalla koodaskokemuksella olettaa. Luuria pystyy käskyttämään aika yksinkertaisesti. Minulla meni vähän aikaa tämä asia tajuta :)
Esim. Virtapiuhan kytkeytyessä on Wifi asetettu käynnistymään. Sitä ei tarvitse erikseen asettaa sammumaan piuhan irrottua, vaan se palautuu automaattisesti siihen tilaan mitä se oli ennen piuhan kytkemistä.
Esim. Normaalisti olen tottunut että koodissa edetään askel askeleelta ja takaisinpäin ei palata ilman erillistä komentoa. Taskerissa tilanteet muuttuu lennosta jos jokin parametri (esim. %BOSSMODE) muuttuu.
Tässä parit esimerkit, yksinkertaisia mutta antaa hyvän kuvan mitä Taskerilla voi tehdä.
Intervall Sync - Tietyllä aikavälillä ja tietyin aikavälein pistää synkronoinnin päälle tietyksi ajaksi akun ollessa hyvässä tilassa :)
Aktivoituu
#1 Battery Level - From 50 To 100
#2 Time - From 07:00 To 23:00, Repeat every 1 hour
Tekee alussa
#1 Auto-Sync - Set On
#2 Wait - Seconds 15, Minutes 1
Boss Mode - Äänetön pois päältä tiettyjen henkilöiden soittaessa
Aktivoituu
#1 Incoming Call //Asetettu parit omat numerot
Tekee alussa
#1 Variable Set - Name: %BOSSMODE To 1 //Oma parametri, käytän Flip Silentissä
#2 Silent Mode - Mode Off
Tekee lopussa
#1 Variable Clear - Name %BOSSMODE
Flip Silent - Äänettömälle kun naama alaspäin
Aktivoituu
#1 Orientation - Is Face Down
Tekee alussa
#1 Silent Mode - Mode On, If %BOSSMODE != 1
Charging - Aktivoi yhteyksiä kun virtapiuha kytketty
Aktivoituu
#1 Power - Source Any
Tekee alussa
#1 Auto-Sync - Set On
#2 Wifi - Set On
#3 Keyguard - Set Off
Seuraavat ideat on tullut mieleen, mutta pitää tehdä profiilit heti kun ehdin:
Jos vastaamaton puhelu niin 10min välein antaa äänimerkin.
Jostakin näppäimestä aukaisee viivakoodiskannerin ja kopioi/liittää koodin. Jos maksamattomat laskut vähenisi tällä tavalla :)
Jahka tasker alkaa tukemaan, niin virtapiuhan kytkeytyessä tutkii hetken jos BT laitteita lähellä --> jos on BT pysyy päällä ja ottaa yhteyden.

3Suositusta
Vastaa lainaten