Sivu 4 39:sta EkaEka 1234567814 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 80:een 763:sta

Viestiketju: Sports Tracker

  1. #61

    Liittynyt
    17.7.2002
    Viestit
    1 364
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt ranson Katso viesti
    Aiemmin Sports Tracker (ST) avasi alussa datayhteyden, tarkistaakseen onko ohjelmasta uudempaa versiota saatavilla, ja sen jälkeen sulki yhteyden.
    Uusi versio ST:stä avaa yhteyden heti alussa taas version tarkistusta varten, jos sen on sallinut, mutta yhteys jää tosiaan auki. Tällä yhteyden aukijäämisellä ei ole mitään tekemistä GPS/A-GPS asioiden kanssa, koska tuossa testasin tilannetta uusimmalla ST clientilla myös N73:ssa, joka käyttäytyy aivan samoin. Eikä silläkään tosiaan ole merkitystä, minkä vaihtoehdon käyttäjä on Live-sharing asetuksesta valinnut.

    Ilman että mitään aktiviteettiakaan on vielä aloittanut, tai että kapulalla edes olisi GPS yhteyttä, niin tuo liikuttaa dataa reilu 3kb sisäänpäin ja 945b ulospäin. Osa tuosta varmaan menee siihen, jos käyttäjä on luonut itselleen tunnuksen ST:n web-palveluun, ja määritellyt sen puhelimessa olevaan ST clienttiin. Tällöin sen varmaan olettaisin ainakin nuo käyttäjätiedot tarkastavan ST palvelusta, että onko tunnus ja salasana oikein, ja olemassa olevat.
    Mikäli aktiviteetissa on Live-sharing asetus No kohdassa, niin yhteys jää kyllä auki, mutta se on inactive tilassa. Käytännössä yhteys siis on auki, mutta siellä ei mitään dataa liiku.
    Mä en ole luonut tunnusta Live-sharing palveluun, versio tarkistus on off ja Live sharing OFF ja silti SP käynnistyessä nettiyhteys avautuu, ulos menee 1kt ja sisään 3kt.

    Eli en mä edelleenkään keksi mitä muuta se voisi olla kuin A-GPS:aa, mutta sä ilmeisesti oot eri mieltä vieläkin?



  2. #62

    Liittynyt
    3.1.2007
    Viestit
    392
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt zimon Katso viesti
    Mä en ole luonut tunnusta Live-sharing palveluun, versio tarkistus on off ja Live sharing OFF ja silti SP käynnistyessä nettiyhteys avautuu, ulos menee 1kt ja sisään 3kt.

    Eli en mä edelleenkään keksi mitä muuta se voisi olla kuin A-GPS:aa, mutta sä ilmeisesti oot eri mieltä vieläkin?
    Niinpä niin...jos et huomannut, niin siinä kirjoituksessani oli muutakin kuin ainoastaan nuo korostamasi seitsemän sanaa.
    Siis tottakai se aukaisee yhteyden A-GPS:ää varten, mikäli ohjelma käynnistetään puhelimessa, jossa A-GPS toiminto on, ja se on valittu käyttöön.
    Mutta jos viittaat tuohon kirjoitukseeni, niin menet siinä metsään. Puhuin kirjoituksessa omista kokemuksistani, jotka tein testaamalla N73:lla, ja jonka siinä mainitsen. Ja N73:ssa ei ole A-GPS toimintoa, niin mitenköhän tällöin tuossa testissä se olisi voinut yhteyden avata sitä varten?
    Kirjoitin, että avaa yhteyden version tarkistamista varten, mikäli sen on sallinut. Se mitä viittasin tuohon A-GPS:ään oli huomio omista kokemuskistani/testuksista, jotka tosiaan tein puhelimella, jossa ei ole A-GPS tukea. Yritin viestilläni tuoda ilmi, että ST avaa yhteyden, vaikka ei olisi päivitykset sallittuna, eikä puhelimessa ole A-GPS tukea.
    Jos tämän kirjoituksen liittää toiseen tapaukseen, joka on erilainen, niin ei se nyt ihan suoranaiseen vertailuun käy.

    Eli en ole väittänyt missään vaiheessa, etteikö ST aukaistaessa puhelin avaisi datayhteyttä A-GPS toimintoa varten, mikäli puhelimessa toiminto on ja se on käytössä. Tuo mitä kirjoitin, ettei yhteyden auki jäämisellä ole mitään tekemistä A-GPS toiminnon kanssa, oli omassa testaus tapauksessani, jossa se jäi tällaisistakin toiminnoista huolimatta avoimeksi. Tuolla kirjoituksellani yritin tuoda ilmi, että ST tuntuu avaavan yhteyden, vaikka ei olisi A-GPSää tai päivityksen tarkistusta päällä.

  3. #63

    Liittynyt
    18.2.2004
    Viestit
    326
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    ei siinä kyllä bittikään liiku jos ottaa a-gps pois käytöstä tai on yhteysosoitteet määrittämättä. ilmaista on. näin lyhyesti ilmaistuna.
    Viimeksi muokannut: kakofonia; 5.12.07 klo 00:57.

  4. #64

    Liittynyt
    27.6.2003
    Sijainti
    Turku
    Ikä
    38
    Viestit
    1 363
    Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Sports Trackerin asetuksissa on kohta "check for updates" eli käykö ohjelma katsomassa uudempaa versiota netistä. Ota se pois jos vaikka loppuisi datasiirto.

  5. #65

    Liittynyt
    17.7.2002
    Viestit
    1 364
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt mustis Katso viesti
    Sports Trackerin asetuksissa on kohta "check for updates" eli käykö ohjelma katsomassa uudempaa versiota netistä. Ota se pois jos vaikka loppuisi datasiirto.
    luetkos yhtään ees paria edellistä viestiä ketjussa johon vastaat?

  6. #66

    Liittynyt
    17.7.2002
    Viestit
    1 364
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt oskari Katso viesti
    Sports Tracker ilmoitti että uusi versio olisi ladattavissa:
    1.64,288kB,03-12-2007
    Mulla SP hakee uuden version, annan luvan asentaa, alkaa asentamaan, mutta sitten: "ei voi asentaa"

    --later---
    Hassua. Sittemmin ei SP enää ole löytänyt tuota v1.64

    Kun SP:ssa on nyt tuo askelmittari, niin siihen myös saisi kävely-lajissa energiakulutuksen, kuten oikeissa askelmittareissa. Jostain syystä kuitenkin moinen ominaisuus on nyt sitten toteutettu erillisessä sovelluksessa: ActivityMeter

    Miksiköhän? Loogisesti se kuuluisi samaan SP:n kanssa.
    SP:ssa myös voisi olla optio ottaa GPS pois käytöstä, mikäli reitillä ei niin väliä ja haluaisi vaan tietää askeltensa ja energiakulutuksen määrän, säästäen akkua GPS:n ollessa kiinni. (ja Ne S60-laitteeet joissa on kiihtyvysanturi mutta ei GPS:aa voisi käyttää SP:ta myös.)
    Viimeksi muokannut: zimon; 12.12.07 klo 17:16. Syy: uusia ominaisuuksia eri sovelluksessa

  7. #67
    ennustaja:n avatar
    Liittynyt
    18.4.2006
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    472
    Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Kävin tänään Markantalossa kysymässä puhelinta, kun en ollut vielä livenä päässyt näkemään laitetta. Puhelinta ei löytynyt hyllystä, joten myyjä kävi hakemassa varastosta. Yllätyin kun valittavana olisi ollut sekä hopea, että musta yksilö. Hapea vaikutti paremmalta ainakin mun silmään. Hopea maksoi 399 ja musta 369. Puhelin vaikutti ihan hyvältä kädessä ja oli muutenkin puhelimeksi sopivan kokoinen. Toivottavasti jouluna pukki tuo tuollaisen...

    ps. myyntipakkaus/laatikko ei oikein vakuuttanut...

    edit: sori, väärä topikki
    Käytössä: Nokia N8 ja Saunalahti TuplaPaketti + mobiililaajakaista plus nopsa

    Matkapuhelinhistoria:
    Nokia 3210, Nokia 3310, Nokia 5210, Nokia 6590, Nokia 5140, Nokia 6230i, Nokia N70, Nokia 6233, Nokia N82, Samsung Jet, Nokia N86, Nokia N8

  8. #68

    Liittynyt
    17.7.2002
    Viestit
    1 364
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt zimon Katso viesti
    Kun SP:ssa on nyt tuo askelmittari, niin siihen myös saisi kävely-lajissa energiakulutuksen, kuten oikeissa askelmittareissa. Jostain syystä kuitenkin moinen ominaisuus on nyt sitten toteutettu erillisessä sovelluksessa: ActivityMeter
    SportsTracker v1.67:ssa nyt sitten voi laittaa pituuden ja painon asetuksiin ja se osaa laskea arvion energiankulutuksesta.

    Mutta, mutta, mitä tämä on, se antaa ne kCal'eina? Ok, painonvartijat haluaa itsepäisesti käyttää noita kaloreita, mutta oikea SI-yksikköhän on joule (J).

    Voisi sieltä asetuksista sitten pystyä edes vaihtamaan kCal:t kJ:ksi, kuten pystyy vaihtamaan metrit ankanräpylöiksi jms. vaaksanporonkusemiksi.
    Viimeksi muokannut: zimon; 31.12.07 klo 19:30. Syy: typo

  9. #69

    Liittynyt
    13.7.2007
    Ikä
    31
    Viestit
    17
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    mielenkiinnosta otin ja latasin tän Sporttrackerin ja asensin 5500 sport puhelimeen ja pikaasen testin(90 metriä takapihalla) jälkeen voin sanoa että toimii..

  10. #70

    Liittynyt
    3.2.2008
    Viestit
    1
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

    Kokemuksia hiihtolenkiltä

    LD-3W mokkulan kanssa kokeilin 1.67-versiota. Mokkula oli rintataskussa, joten ei ihan optimisuunnassa taivasta kohti. Yhden kerran putosi pois satelliittiyhteydestä ja ei osannut yhdistyä luuriin ennenkuin käytin gps-yksiköstä pois ja päälle (lieneekö static navigation jäänyt päälle, otin sen kyllä pois päältä ?)

    Kilometrejä tuli vain aivan liikaa, lenkki oli jotain 15-16 km luokkaa ja ohjelman mielestä 24 km! Suodatus ohjelmassa oli medium asennossa, pitäisikö olla high-asennossa ? Varmaan auttaisi joku käsivarteen kiinnitettävä laukku tyyliin http://shop.digitoday.fi/index.php?t...ia=138&sub=135

    Mutta riittääkö tuo ? Ilmeisesti "sivuttaisheittoa" tulee metsätaipaleilla aika paljon ja km-määrät heittelee liikaa ja tekee ohjelman käyttökelvottomaksi. Onko joku muu jollakin muulla palikalla tyytyväinen hiihtokäyttöön ?

  11. #71

    Liittynyt
    17.7.2002
    Viestit
    1 364
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Sportstrackerissa voisi olla "Expert"-asetukset, joissa erilaisia muuntokertoimia voisi vähän asettaa.

    Mulla oli yhdellä n. 20 minuuttia kestävällä kävelymatkalla sekä Polar sykemittari että ST päällä. Sykemittarin energiakulutus poikkesi n. 33% Sportstrackerin arviosta. Voisi olettaa, että sykemittarin lukema on kuitenkin oikeampi.

    Eli ne joilla on sykemittari, voisivat laskea itse kertoimen millä ST muuntaa askelmäärän kulutetuksi energiaksi, ja asettaa sitten "expert"-asetuksissa tuon.

    Mietityttää myös huomioiko ST GPS-koordinaateista saadut korkeuserot kun se laskee kulutettua energiaa. Tietty energiaperiaatteen vuoksi vain kokonaiskorkeusero lopussa vaikuttaisi. Alamäissähän saa takaisin sitä energiaa jota latasi ylämäessä :-) Ehkä se kuitenkin näkyy suoraan askelpituudessa ja siten askelmäärässä.

    Toinen "expert"-asetus mitä kaipaisin, olisi intervalli miten usein ST hakee GPS-koordinaatit ja tallettaa ne muistiinsa. Olisi kätevää jos ST:ta voisi myös pitää vaikka viikon päällä, ja se tallettaisi sitten vain kerran tunnissa koordinaatit ja kellonajan XML-tiedostoon, josta sen sitten viikon päästä voisi konvertoida Google Earthiin.

    Tosin tuota pitkän ajan koordinaattien talletusta enemmänkin toivoisin LocationTracker-ohjelmaan, koska se on tarkoitettukin olemaan aina taustalla ajossa, toisin kuin ST.

    (Kummillekin kehittäjille on laitettu palautetta sähköpostilla myös.)

  12. #72

    Liittynyt
    19.6.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    184
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Ruutana Katso viesti
    LD-3W mokkulan kanssa kokeilin 1.67-versiota.
    Tuosta on muuten tullut jo uudempikin versio, v1.70
    http://research.nokia.com/research/p...ker/index.html

  13. #73
    Dopey:n avatar
    Liittynyt
    1.8.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    212
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    LD-3W:n kanssa tulee tarkkoja tuloksia jos sillä on esteetön näkymä taivaalle. Itse fiksasin mokkulan kumilangoilla kiinni pyöräilykypärään. LD-4W on paljon herkempi ja taskustakin käsin tulee tarkkaa dataa Sports Trackerille.

  14. #74

    Liittynyt
    11.1.2007
    Viestit
    8
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

    Sportstracker beta

    Onko kukaan kokeillut siinä netissä olevassa palvelussa sitä import toimintoa? Ajelin pyörällä ja puhelin soi ja se jostain syystä vaurioitti dataa joka jää puhelimeen. Tästä syystä sen siirto nettipalveluun ei onnistu suoraan upload-käskyllä. Muutin tiedoston .xml- ja .kml-tiedostoksi ja ladata ne tiedostot palveluun, mutta mitään ei tapahdu.

    Eli onko tiedossa toimiiko ko. toiminto beta-versiossa (se import-toiminto)? Voihan olla, että se on vasta tulossa tai käyttäjässä on vikaa (se todennäköisempi vaihtoehto). Mutta näppärä ohjelma kaikenkaikkiaan, pystyy seuraamaan kertymää helposti eri lajien, viikkojen kesken...

    Siis kysehän on tästä palvelusta: http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do

  15. #75

    Liittynyt
    7.1.2008
    Viestit
    4
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Meneekö SportsTrackerin käytöstä maksua? Siis datamaksua?

  16. #76

    Liittynyt
    15.10.2005
    Viestit
    124
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt he_ke Katso viesti
    Meneekö SportsTrackerin käytöstä maksua? Siis datamaksua?
    Käsittääkseni ei mene, ellet tarkista päivityksiä ja/tai käytä live sharing palvelua etkä siirrä dataa puhelimen ulkopuolelle.

  17. #77
    Sonny Tubs:n avatar
    Liittynyt
    8.1.2008
    Viestit
    108
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt he_ke Katso viesti
    Meneekö SportsTrackerin käytöstä maksua? Siis datamaksua?
    Käsittääkseni menee, jos A-GPS on päällä.
    Nokia N95 8GB

  18. #78

    Liittynyt
    15.10.2005
    Viestit
    124
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Sonny Tubs Katso viesti
    Käsittääkseni menee, jos A-GPS on päällä.
    Mutta liikkuuko siinä dataa, josta menee maksu?

  19. #79

    Liittynyt
    15.3.2008
    Viestit
    29
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Jos on mobiililaajakaista, niin kait tuo liikenne on sen piirissä?

  20. #80
    Johan_:n avatar
    Liittynyt
    18.9.2006
    Viestit
    603
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Jos on A-GPS ominaisuus päällä, niin menee "datamaksua". Eli jos löytyy kiinteähintainen mobiilikaista, niin nuo sisältyvät siihen.

    Tuliko nyt ilmaistua mahdollisimman epäselvästi?
    Viimeksi muokannut: Johan_; 2.4.08 klo 22:37.
    Nokia N9
    Nokia N900
    + dna


Sivu 4 39:sta EkaEka 1234567814 ... ViimeinenViimeinen

Tämän ketjun avainsanat

Kirjoitusoikeudet

  • Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •