Vai sepalus raollaan ?
Linkin jutussa, "Location: On" jos käytössä A-GPS palvelin niin on kai odotettuakkin että dataa siirellään.
Mutta hyvää työtä tehty.
Jos nuo kaikki meni avustavalla, niin meniko siinä ykslöivää tietoa, ilmeisesti tuo [digts] saattaa sitä olla. jos sanotaan että palvelin ei sitä kerää, niin miksi sitä lähetetään. ehkä on silti syytä ja perusteltua lähettää jos jokin toinen palvelu yksilöivää tietoa tarvitsee, esim turvatakaseen laite kohtaisen datan sivullisilta.Alunperin lähettänyt linkin juttu
Ei tuossa nyt osunut silmään mitää aivan hirveetä, vaan suht normaalia. Oletin siis että nuo paketit meni nimenomaan avustavalla palvelimelle.
Käyttäjän kannalta tärkeää että käyttäjä voi itse asetuksista valita käyttämänsä avustavan palvelimen (tai olla kokonaan käyttämättä) , sen lisäksi että se on valittavissa niin tärkeää että toteutus tukee yleisiä ratkaisuja. (eli myös käytännössä on vaihtoehtoja).
Viimeksi muokannut: sovelias; 26.9.11 klo 09:33.
Käyttänyt/käyttää useita puhelinmerkkejä / operaattoreita. N ja S myönteinen
Sepalus on sikälli avoinna koska Microsoft itse väittää etteivät he kerää ilman käyttäjän lupaa. Ellei siinä puhelimen alussa sanota että paikkatietoa kerätään oletuksena ellei käyttäjä sitä muuta, niin eihän käyttäjä ole antanut sitä lupaa. Location service ei siis saisi olla oletuksena päällä vaan vasta kun käyttäjä sen sallii esim. käynnistämällä ohjelman joka vaatii sitä. Siis puhdas ajatteluvirhe, mutta v-mäinen kun julistetaan ettei tietoa lähetetä ilman käyttäjän lupaa. Jenkkien korppikotka lakimiehet oikein lymyää tälläisiä herkkupaloja, itseä ei vois vähempää kiinnostaa.
Näyttäs siltä että kyseessä on ollut bugi kameran koodissa. Mangohan nimittäin oli ulkona betana/RTM:nä jo kun tuo oikeusjuttu nostettiin.
http://www.withinwindows.com/2011/09...ibit-b-part-3/
Muistankohan ihan väärin, kun muistelen Nodo versiossa olleen niin, että "Find My Phone" asetuksen pystyi disabloimaan. Mangossa siinä lukee ainakin minulla "connected" ja mistään et saa tuota disabloitua. Tarkistin, että minut ainakin on nyt paikannettu. Ilmeisestikin voitaneen sanoa, että ei kuitenkaan vasten tahtoani, koska tahtoani ei ole koskaan kysyttykään?:(
Mitä muilla lukee tuossa kohdassa?
Jatkoa:
No nyt "Find My Phone" on tilassa "disconnected" (olenkohan ainut?). Microsoft ei ilmeisesti enää seuraa ihan jokaista liikettäni (uskokoon ken tahtoo).
Sellainen fiilis jää, että "privacy" ei ole ollut Mangoa tehtäessä päällimmäisenä mielessä ja tulemme näkemään vielä monta versiota ao. dokumentista.
http://www.microsoft.com/windowsphon...y-privacy.aspx
"Noku" ... selityskirja tuosta vielä taitaa tulla.
Nokian N9 tullee siis jäämään yksityisyyden viimeiseksi mohikaaniksi?
Viimeksi muokannut: NHi; 1.10.11 klo 21:35. Syy: jatkoa omaan viestiin
Näyttäisi testaamalla olevan kiinni Location Servicesissä tuo ominaisuus, tarvitsee tarkemmin testata vielä.
Mikä älypuhelin se sellainen olisi, jossa Location Service tai datayhteydet pitää disabloida? Minulla Location Service kohdassa lukee "Turned On" - kuten pitääkin.
---------------------
No löytyihän se MS ohjekin tähän.
http://www.microsoft.com/windowsphon...i/privacy.aspx
"Jos haluat poistaa Paikanna puhelin -ominaisuuden kokonaan käytöstä, voit kirjautua sivustoon www.windowsphone.live.com, valita Asetukset ja poistaa puhelimesi."
Ainakin minulla pitää kertaalleen paikantaa puhelin ja sitten vasta poisto tuottaa toivotun tuloksen. MS rekisteröi puhelimen sijainnin ainakin kertaalleen.
Viimeksi muokannut: NHi; 2.10.11 klo 15:07. Syy: Lisätty MS ohjeistuskommentti