Tulokset 1:stä 9:een 9:sta

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

Ilmainen GPS Nokian 5230 :ssä ja 5800:ssa

Mitähän teen väärin, tai mistä mahtaa johtua, että GPS signaalin löytyminen kestää 5230:ssä joskus kauan (minuutteja) ja taas 5800:ssa signaalin saa lähes aina ja välittömästi. Oletteko huomanneet saman asian ?

Muuten molemmat toimii loistavasti!

PS! Tätä ilmaista GPS:äähän voi käyttää jopa ilman SIM korttia!

Sijainti
    H:ki
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    7 (100%)
    Mene sovelluksiin.
    Sieltä "Sovellukset" -> "Sijainti" -> "Paikannus" -> "Paikannusmenetelmät"
    Ja jos siellä on vain "Sisäinen GPS" valittuna niin kestää hyvinkin.

Ja tuo toimii ilman sim korttia kommentti antaa vähän sen suuntaista vinkkiä.

5800Xm taitaa olla puhelinkäytössä ja siinä a-gps käytössä. (Avustettu GPS) jolloin tulee fix nopeammin.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt -KM- Katso viesti
    Mene sovelluksiin.

Ja tuo toimii ilman sim korttia kommentti antaa vähän sen suuntaista vinkkiä.

5800Xm taitaa olla puhelinkäytössä ja siinä a-gps käytössä. (Avustettu GPS) jolloin tulee fix nopeammin.
    Aika hyvin päätelty KM! Jep tuossa 5230:ssa oli vain "Sisäinen GPS" valittuna, ja 5800:ssa myös A-GPS. Tuleeko tuosta tuo A-GPS:stä lisämaksua/ kk? Minulla on kyllä kiinteä datayhteysmaksu, meneekö kenties sen piikkiin.

Vuoden foorumilainen 06/05/03
    Suositeltu
    64
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt rnoynet Katso viesti
    Aika hyvin päätelty KM! Jep tuossa 5230:ssa oli vain "Sisäinen GPS" valittuna, ja 5800:ssa myös A-GPS. Tuleeko tuosta tuo A-GPS:stä lisämaksua/ kk? Minulla on kyllä kiinteä datayhteysmaksu, meneekö kenties sen piikkiin.
    Avustettu GPS käyttää jonkinveraan dataa (<10kt yhteys), joka siis kuluttaa normaaleja datapaketteja (kotiverkossa siis kuuluu rajttomiin datapaketteihin), eli varsinkin ulkomailla tuon suurin ongelma on mahdollinen yhteden minimihinta.
    Käyttänyt/käyttää useita puhelinmerkkejä / operaattoreita. N ja S myönteinen

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Selvä! Kiitos!

Sijainti
    Iisalmi
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    5 (100%)
    Siis menen minne? Sovellukset kansiossa ei ole minulla ainakaan "sovellukset"-painiketta.

Edit. Homma selvisi, omaa tyhmyyttäni en tuota löytänyt.

-Kiitos! =)
    Viimeksi muokannut: jansku136; 4.8.10 klo 16:11.
    SE T630 -> SE K700i -> SE W580i -> SE G900i -> Nokia 5800Xpressmusic -> Samsung Galaxy S

Suositeltu
    64
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt jansku136 Katso viesti
    Siis menen minne? Sovellukset kansiossa ei ole minulla ainakaan "sovellukset"-painiketta.

-Kiitos! =)
    Ohjauspanelissa/asetukissa, riippuu vähän puhelinmallista, mutta kuitenkin tuolla paikannusasetuksissa. Sinne pääsee myös GPS tietoja sovelluksesta.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

100% ilmainen navigointi

Jatkokysymys vielä. Eli hommasin 5230 cwm kapulan, ja minulla ei ole mitään datapakettia. Mitkä Paikannusmenetelmät kohdasta pitää olla valittuna, jotta navigointi olisi 100% ilmaista. Minulla on valittuna Sisäinen GPS ja Verkkoperusteinen. Avustettu GPS ja Bluetooth GPS ovat ilman vihreää merkkiä.
    Huomenna olisi tarkoitus lähteä vieraaseen kaupunkiin, joten navi olisi siellä kätevä. Kiitos etukäteen avusta :)

Suositeltu
    64
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Cooleri Katso viesti
    Mitkä Paikannusmenetelmät kohdasta pitää olla valittuna, jotta navigointi olisi 100% ilmaista. Minulla on valittuna Sisäinen GPS ja Verkkoperusteinen. Avustettu GPS ja Bluetooth GPS ovat ilman vihreää merkkiä.
    Huomenna olisi tarkoitus lähteä vieraaseen kaupunkiin, joten navi olisi siellä kätevä. Kiitos etukäteen avusta :)
    Sisäinen GPS , verkkoperustainen tarvitsee mahdollisesti avustavaa palvelinta, muut pois , paitsi jos sinulla BT GPS mokkula käytettävissä.
    Paikannus palvelin asetuksista katso että paikannuspalvelimen käyttö on "Ei käytössä"

ja minulla ei ole mitään datapakettia
    Avustettu GPS vie varsin vahän dataa, luokkaa 10kt kerta, joten sen käyttä Kt pohjaisella Mt hinnoittelulla on varsin kohtuu hintaista ja sen arvoista. eli puhutaan usein senteistä per kerta.

Mutta jos Sinulla on esim Soneran liittymä ja tuntidata, niin veloitus on karkea euron alkava tunti (eli jos starttaat avustuksella GPS:n niin euro laskua).

Itse kartat ohjelmassa on sitten erikseen online asetus, joka riippumaton GPS asetuksesta.

Kirjoitusoikeudet

• Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •