Tulokset 1:stä 14:een 14:sta

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

Question/Kysymys Älypuhelin 50+ naiselle

Otsikko kertoo asian

Eli äitini vanha N97 hajosi viimein. Uutta puhelinta mietittäessä hän ei haluaisi palata aivan perus kapuloihin vaan on sitä mieltä, että puhelimella saisi päästä kunnolla facebookkiin yms.
    Kokemukset N97 eivät olleet arvatenkaan kovin positiiviset, mutta silti hän tykästyi osaan so called älykkäistä ominaisuuksista. Koska hintahaarukka on melko matala ja puhelimen pitäisi olla kytkyllä about 12€ kuussa max. olin ajattelut Samsung Galaxy S+ ja nyt pälkähti Nokia Asha 303. Käytön helppous olisi pääasiallinen ajatus jonka takia Android epäilyttää kyllä hieman vaan niin tekee myös tuon Touch&Type teknologian sisäistäminen, koska kuten arvata saattaa opettelu on työlästä =) (ei sovinismia!)

N97 fyysistä qwerty-näppäimistöä hän ei alaknut käyttämään sen tunnottomuuden vuoksi joten en usko sen puuttumisen olevan niinkään iso kompastus kivi puhelinta hankittaessa.
    Nokian muut halvat kosketusnäytöt eivät oikein houkuttele, vai onko Symbian muuttunut Bellen mukana oikeasti helppokäyttöiseksi?

Anteeksi hieman epäselvästä tekstistä, mutta kiitän jo etukäteen mahdollisia ehdotuksia ja mielipiteiä :)

Axefield:n avatar
    Ikä
    32
    Suositeltu
    185
    Toripalaute
    2 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt MeeGo Katso viesti
    Otsikko kertoo asian

Eli äitini vanha N97 hajosi viimein. Uutta puhelinta mietittäessä hän ei haluaisi palata aivan perus kapuloihin vaan on sitä mieltä, että puhelimella saisi päästä kunnolla facebookkiin yms.
    Kokemukset N97 eivät olleet arvatenkaan kovin positiiviset, mutta silti hän tykästyi osaan so called älykkäistä ominaisuuksista. Koska hintahaarukka on melko matala ja puhelimen pitäisi olla kytkyllä about 12€ kuussa max. olin ajattelut Samsung Galaxy S+ ja nyt pälkähti Nokia Asha 303. Käytön helppous olisi pääasiallinen ajatus jonka takia Android epäilyttää kyllä hieman vaan niin tekee myös tuon Touch&Type teknologian sisäistäminen, koska kuten arvata saattaa opettelu on työlästä =) (ei sovinismia!)

N97 fyysistä qwerty-näppäimistöä hän ei alaknut käyttämään sen tunnottomuuden vuoksi joten en usko sen puuttumisen olevan niinkään iso kompastus kivi puhelinta hankittaessa.
    Nokian muut halvat kosketusnäytöt eivät oikein houkuttele, vai onko Symbian muuttunut Bellen mukana oikeasti helppokäyttöiseksi?

Anteeksi hieman epäselvästä tekstistä, mutta kiitän jo etukäteen mahdollisia ehdotuksia ja mielipiteiä :)
    iPhone 4 16GB Tele Finland 12 euroa x 24kk. Ei paha mielestäni ja takuulla helppo käyttää.

Oho, näyttääkin olevan loppu tuo malli, mutta 8GB versio on euron kalliimpi/kk ja sitä on varastossa. Myös Samsung Omnia W näyttäisi olevan sopivassa hinnassa ja kaiketi helppokäyttöinen+erinomainen facebook integrointi.
    Symbian Belle on muuten jokseenkin Android-kopio, mutta ei yhtä hyvä.
    Viimeksi muokannut: Axefield; 6.1.12 klo 20:23.
    iPhone 4S

Delli:n avatar
    Sijainti
    Lahti
    Ikä
    51
    Suositeltu
    105
    Toripalaute
    6 (100%)
    Kun Nokian käyttö on 'selkäytimessä' tuon N97:n ansiosta niin Nokian kanssa pääset varmaan helpoimmalla.
    Jos uuden opettelu ei ole este niin minä lähtisin myös tuonne Omnia W suunnalle.

Nimimerkki:
    Tänään yhden Omnia W ottanut käyttöön tuon ikäiselle, muut älypuhelimet eivät ole aikaisemmin kiinnostaneet.
    iPhone 4S 32GB: Firmware 5.1.1
    HTC One S: Ohjelmiston versio 1.78.401.2
    MacBook Pro 15" antiglare, 2.0GHz (early 2011), OS X Lion, 8GB

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    1 (100%)
    Belle on hyvä, joten 701 Nokiaan menisin kauppaan kokeilemaan.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    iPhone kyllä kuulostaisi hyvältä, mutta toisaalta kun katson Soneran/TeleFinlandin liittymiä...

Ikä
    32
    Suositeltu
    185
    Toripalaute
    2 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt MeeGo Katso viesti
    iPhone kyllä kuulostaisi hyvältä, mutta toisaalta kun katson Soneran/TeleFinlandin liittymiä...
    Muualta ei taida enää saada iPhone 4 kytkynä ja lukottomana tai 4S on taas kalliimpi. Eli sitten kai järkevin saattaisi olla Omnia W, joka on muuten dna:lla 11 euroa x 24 kk.
    iPhone 4S

Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Axefield Katso viesti
    Muualta ei taida enää saada iPhone 4 kytkynä ja lukottomana tai 4S on taas kalliimpi. Eli sitten kai järkevin saattaisi olla Omnia W, joka on muuten dna:lla 11 euroa x 24 kk.
    Onko noi puhelimet muka lukottomia? Eiköhän ole ihan lukollisia Telefinlandin ja Soneran liittymiin?
    Samsung Galaxy S2 & iPhone 4S White - 16GB

Ollut : LG Optimus 7, Htc Desire Z, Nokia N8, Zte Blade, Nokia N86 8MP, Nokia N78, Nokia N95...

Sijainti
    Tampere
    Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Kyllä 50 vuotias on vielä niin nuori, että pystyy itsekkein hankkimaan puhelimensa. Vielä vaativamman ja monipuolisimman, mitä joku nuori nörtti osaa käyttää. Sen ikäisellä on yleensä säästössä sen verran rahaa että pystyy ostaa kalliinmankin puhelimen. Itse ostin 7-vuotiaalle sukulaistytölle Nokia Asha 300 puhelimen pari päivää sitten jonka itse valitsin. Hyvin osaa tyttö käyttää puhelinta kun vähän neuvoi sitä. Puhelimen ostin Veikon Koneen nettikaupasta. Maksoi 98 euroa + toimituskulut noin 3.90 euroa. Väri on punainen, kun se tuli tytölle. Muistaakseni Veikon Koneen sivulla puhelin löytyy Nokia 300 nimellä ilman Ashaa. sama puhelin kuitenkin on kyseessä. Toinen väri oli musta, joka sopii pojalle.
    Viimeksi muokannut: Anette; 7.1.12 klo 20:00.

Ikä
    32
    Suositeltu
    185
    Toripalaute
    2 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt Pretz Katso viesti
    Onko noi puhelimet muka lukottomia? Eiköhän ole ihan lukollisia Telefinlandin ja Soneran liittymiin?
    No eivät ole lukottomia, enkä niin väittänytkään.
    iPhone 4S

Sijainti
    Lahti
    Suositeltu
    30
    Toripalaute
    9 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt Anette Katso viesti
    Kyllä 50 vuotias on vielä niin nuori, että pystyy itsekkein hankkimaan puhelimensa. Vielä vaativamman ja monipuolisimman, mitä joku nuori nörtti osaa käyttää. Sen ikäisellä on yleensä säästössä sen verran rahaa että pystyy ostaa kalliinmankin puhelimen. Itse ostin 7-vuotiaalle sukulaistytölle Nokia Asha 300 puhelimen pari päivää sitten jonka itse valitsin. Hyvin osaa tyttö käyttää puhelinta kun vähän neuvoi sitä.
    Tästä oli aloittajalle varmasti paljon apua!

Itse kanssa suosittelisin nokian belle puhelimia, toimii sutjakasti ja puhelinominaisuudet kunnossa.
    Nokiaa ja muita perus/featurepuhelimia ~10kpl -> Nokia n90 -> Nokia n95 -> Nokia supernova 7210 -> Nokia c7 -> Samsung omnia 7 -> Nokia n8 -> Htc Desire Hd -> Nokia 701 -> Samsung Omnia W -> Nokia X7 -> Lg Optimus 3D -> Nokia Lumia 800 cyan + Saunalahti

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Joo tuo Samsung Omnia W tuli erittäin vahvasti peliin kun sain kuulla tuosta DNA tarjouksesta ja huomasin, että hänen yleensä joka paikassa toimimaton työsähköpostinsa synkkasi Windows Phone kanssa ongelmitta.

Ja onhan hänellä rahaa sen verran että kalliimmankin saisi, vaan ei ole halua/kiinnostusta ottamaan kovin hintavaa. Itse en viitsi alkaa ätisemään, että ei se lisä 12€ kuussa sinua tapa. Joo Omnia W taitaisi olla ellei kenelläkään mitään suuria "ei kannata" syitä olisi? Koska itse pidän Titanistani kovasti joten voisi laittaa vahingon kiertämään.

Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Anette Katso viesti
    Kyllä 50 vuotias on vielä niin nuori, että pystyy itsekkein hankkimaan puhelimensa. Vielä vaativamman ja monipuolisimman, mitä joku nuori nörtti osaa käyttää. Sen ikäisellä on yleensä säästössä sen verran rahaa että pystyy ostaa kalliinmankin puhelimen. Itse ostin 7-vuotiaalle sukulaistytölle Nokia Asha 300 puhelimen pari päivää sitten jonka itse valitsin. Hyvin osaa tyttö käyttää puhelinta kun vähän neuvoi sitä. Puhelimen ostin Veikon Koneen nettikaupasta. Maksoi 98 euroa + toimituskulut noin 3.90 euroa. Väri on punainen, kun se tuli tytölle. Muistaakseni Veikon Koneen sivulla puhelin löytyy Nokia 300 nimellä ilman Ashaa. sama puhelin kuitenkin on kyseessä. Toinen väri oli musta, joka sopii pojalle.
    Pitää kyllä sanoa, että oma n. 50 vuotias äiti osaa hädintuskin käyttää perus nokialaista, jossa näppäimistö ja ominaisuudet karsittu minimiin. Toiseksi, vaikka rahaa olisi kuinka, ei kaikki välttämättä halua käyttää sitä juuri puhelimeen.
    Samsung Galaxy S2 & iPhone 4S White - 16GB

Ollut : LG Optimus 7, Htc Desire Z, Nokia N8, Zte Blade, Nokia N86 8MP, Nokia N78, Nokia N95...

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

Angry/Vihainen

Quote Alunperin lähettänyt Pretz Katso viesti
    Pitää kyllä sanoa, että oma n. 50 vuotias äiti osaa hädintuskin käyttää perus nokialaista, jossa näppäimistö ja ominaisuudet karsittu minimiin. Toiseksi, vaikka rahaa olisi kuinka, ei kaikki välttämättä halua käyttää sitä juuri puhelimeen.
    Jahah, minä en 54-vuotiaana taida sitten osatakaan enää käyttää näitä erilaisia puhelimiani. Täytynee luopua androidistanikin, kun olen näin vanha ja tumpelo...

Ikä
    47
    Suositeltu
    12
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt _speedster_ Katso viesti
    Jahah, minä en 54-vuotiaana taida sitten osatakaan enää käyttää näitä erilaisia puhelimiani. Täytynee luopua androidistanikin, kun olen näin vanha ja tumpelo...
    Heh, mullakin lähestyy kriittinen ikä...
    Eka NMT v. 1993 (Ericsson NH97), sen jälkeen lukuisia kapuloita, kunnes älypuhelinaika alkoi: Nokia 9100i -> Nokia 9200i -> Nokia 6520 -> Nokia 9300i -> Nokia E90 -> Nokia E71 -> iPhone 3GS 32 GB -> iPhone 4 32 GB, iPad1, Galaxy Tab + 32GB -> Dell Streak + 32 GB -> Samsung Galaxy S 2 + 32 GB -> Samsung Galaxy Note + 32GB!

Kirjoitusoikeudet

• Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •