Ostin itselleni Defy+:n ja jotenkin omituisesti puhelin käynnistelee itseään uudestaan heti, jos laittaa datayhteydet päälle. Vika ilmeni jo heti ensimmäisellä käynnistyskerralla, ennen kuin sain edes Motoblur-rekisteröintiä suoritettua loppuun. Muutenkin puhelin on kaatuillut täysin satunnaisesti.
Hirveän väännön jälkeen sain yhteyttä USA:n Motorolan asiakaspalveluun sähköpostitse ja he ehdottivat kokeilemaan puhelinta ilman sim-korttia ja sd-korttia. Näin tein ja selvisi, että sim-kortti (TeleFinland) ilmeisesti bugaa. Kokeilin sitten ystäväni sim-korttiakin, joka on eri operaattorin (Saunalahti) mutta ilmeisesti jotain vuosia ollut jo käytössä. Se teki täsmälleen samaa, eli puhelin pysyi normaalisti päällä kunnes laitoin datayhteyden päälle, jolloin 3G-yhteyttä hakiessa puhelin vain käynnisti itsensä uudestaan.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Johtuuko vanhoista/vääränlaisista sim-korteista vai onko puhelin viallinen yksilö? Vai onko minulla jäänyt jokin asetus vika-asentoon?
Etin tänään piruillessani päivityksiä Defyyn (+) niin löyty joku päivityspaketti, Kernel versio on nyt 2.6.32.9-ge281b6e ja ohjelmisto versio 4.5.1-134_DFP-231. Ei hajua mitä muutoksia puhelimessa on muuta kuin yksi kosmeettinen ero, lukituksen "pyyhkäisy" toimii nyt erilailla.
Google auttaa, löyty tämä http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1494231
Eli muutokset : Update summary since DFP-188:
- improved stability of wifi connection
- up to date google apps (GMS R9)
- google security updates
- improved UI for gallery app
- new unlock functionality
Viimeksi muokannut: MörönEsko; 29.2.12 klo 22:05. Syy: Lisäyksiä
Ostin tämän kapistuksen nyt menee jo hermo ja pian on toi luuri jossain kaukana mihin sitä ei pitäisi heittää.
Elikkäs ongelmana on se että tämä mailman paskin valmistaja nokian luuri ei synkkaa noita yhteystietoja gmailiin. Olen tässä nyt koko illan yrittäny tuloksetta. No mulla on yheystiedot vcf tiedostoina jokainen yhteystieto on erikseen niitä on n. 370 kappaletta miten hitossa saan ajettua ne kerralla tähän motorola härveliin? Oli se kiva soittaa joskus jollekkin. Eli ne on mulla koneella.
=Henkkis=®
Puhelimet: Motorola Defy+
Liittymät: Saunalahti
Nyt alkaa pikkuhiljaa hirttämään lopullisesti kiinni se on nyt 4 kertaa tiltannu 6:45-7:05 välillä, saa 5min odottaa että virkoaa, eilen tää paska tilttas 20 kertaa, koitin nollata jotta ei se mun asentama scandinavian keyboard sekottaisi, ei auta. Missä vika onko softassa, koneessa, simkortissa?
=Henkkis=®
Käytössä: N82 + Navicore 2007 (Skandinavia & Baltia) töissä, Motorola Defy vapaa-ajalla
Wanhat: Mobira Cityman -> Technophone 415 -> N2110i -> N6110 -> N7110 -> N6310i -> N6600 -> N70
Muuta: 2m/70cm-kapula, 4m-kapula, APRS ja 2m/70 cm autossa
Viitaisi ensi sijassa siihen, että liian monta ohjelmaa starttaa. RAM-muisti voi silloin loppua. Tätä pikkuohjelmaa voi kokeilla: https://play.google.com/store/apps/d...streboot&hl=fi
Jos toimii,voi ottaa pro-version, jolla saa tekemään toiminnan automaattisesti kun sammuttaa ja/tai käynnistää näytön. Kätevä.
Myös muistikortin virhe voi tehdä saman. Joskus muistikortille tai itse puhelimeen on voinut päästä jotain ihan sinne kuulumatonta ei-androidia ohjelmanpätkää. Kaikkea tätä on 6 android-vehkeissäni parin vuoden aikana esiintynyt.
Itse android ja varsinkin Defy on varsin tasapainoisesti toimiva, mutta huonot 3. osapuolen ohjelmat voivat tehdä tuon. Varsinkin jää eräs screen size -säätöohjelma mieleen: Defy jäi looptilaan. Kesti pitkään löytää vika. Onneksi ohjelman käyttäjäpalautteesta sai vinkin, kun monelle oli käynyt samoin.
Nyt ei ole tilttaillut, oli 3v. ajalta nokian 8gt kortti, mis oli mitä sattuu sälää, otin kuvat ja muut talteen kortilta ja formatoin sen ja siirsin kuvat sun muut takaisin ja turhat pois. Saanko jotenkin tällä luurin omalla kuvakatseluohjelmalla kuvat alkamaan uusimmasta vanhimpaan, en löytänyt asetusta mistä voisin ne järjestellä. Nyt ne on vanhimmasta uusimpaan ja monta sataa kuvaa ei oo kiva selata. Tai sitten jonkun muun kuvankatselu softaa.
Miten saan tiivistettyä työpödälle kuvakkeita? Ei tää anna kun 2 riviä lisätä pikakäynnistyskuvakkeita, mahtuisi paljon pienempää kuten laittaisi kuvakkeet samalla tavalla kun menu valikon alla.
Saako tähän kello koko ajan kellon näkyviin kun on "lepotilassa" vai kuluttaako akun heti tyhjäksi? Tai edes että se ilmottaa näytöllä tai valolla paremmin tulleista puheluista, pieni vihreän vilkkumista ei huomaa. Tai sitten muuten kun pieni kuvake vain oikeessa yläkylmassa.
Miten saan kameran tallentamaan kuvat muistikortille, en löytänyt kohtaa mistä sen voisi muuttaa.
Contactit sain siirrettyä ja muutettua sellasella ohjelmalla kun Import Contacts (free)
Muuten olen pikkuhiljaa sopeutumassa tähän androisin käyttöön, mikä on paras ssh client (puttyn tapanen)
Paras MP3 kuuntelu softa, mielellään että tekee soittolistan ja järjestelee niin että on kappaleen esittäjä on kansio missä se on ja kappaleen nimi on se kappaleen oikea nimi. Eikä hakisi sieltä kappaleen jostain datasta niitä tietoja jotka on väärin.
Viimeksi muokannut: =Henkkis=®; 9.3.12 klo 07:36.
=Henkkis=®
Moro,
Kellä puhelin jossa DNAan liittymä ja kuka on saanut MMS asetukset kohdilleen?
Itse kokeillut säätää ja vaikka mitä mutta viestit ei lähde eikä tule.... Soitettu Aspaan mutta eivät osanneet auttaa......
Kokeiltu Android suomen ohjeiden mukaan mutta tuloksetta.
Kiitokset!
Omassa toimii asetusviestin mukanatulleilla tiedoilla:
nimi: dna MMS
apn: mms
välityspalvelin: <ei asetettu>
portti: <ei asetettu>
käyttäjänimi: dna
salasana: mms
palvelin: <ei asetettu>
MMSC: http://mmsc.dna.fi
mms-välityspalvelin: 10.1.1.2
mms portti: 8080
mcc: 244
mnc: 12
todennustyyppi: PAP
APN-tyyppi: mms
Käytössä: N82 + Navicore 2007 (Skandinavia & Baltia) töissä, Motorola Defy vapaa-ajalla
Wanhat: Mobira Cityman -> Technophone 415 -> N2110i -> N6110 -> N7110 -> N6310i -> N6600 -> N70
Muuta: 2m/70cm-kapula, 4m-kapula, APRS ja 2m/70 cm autossa
Kappas kappas, sama vaiva rahikaisella; tänään mennyt jokunen tunti asiaa hämmästellessä. Viestit ei lähde eikä saavu. Dna:n asetustilaus vastaa ettei löydy ja mikään netistä ongittu vaihtoehto ei pelaa. Puhelimeen tähän saakka hyvin tyytyväinen mutta nyt on pitkäaikainen dna lähellä vaihtua saunalahteen... vaihtuisikin samalla neljä omaa plus varmaan vaimonkin liittymät.
Netti paitövei on pelannut alusta saakka vakioasetuksilla.
Omani kävin tänään SCF Huollosta hakemassa. Saman olivat penteleet tehneet. Defy+ lähti vaihdossa, tuli Defy takaisin. Vanhemman emolevyn varmaan laittaneet. Tarkoituksellako, vaiko vahingossa, ei voi tietää. Ihmettelin liikkeessä asiakaspalvelijalle puhelinta käynnistäessä, että enpäs ole tuon näköistä aloitusruutua ennen nähnyt ja että onpas vanhan oloinen käyttis. Pakko oli heti tarkistaa ja Android 2.2.2. sekä malli MB525 näkyivät tiedoissa ja muistelin, että Defy+ malli olisi ollut MB526 ja ajanut 2.3.x Androidia, kuten kotona asia minulle sitten varmistuikin. Asiakaspalvelija vain sanoi liikkeessä, että eiköhän se päivityksellä korjaannu uusimpaan versioon.. Ja pitkä p... sanon minä nyt. Ei tuo anna päivittää, koska 2.2.2. on vanhemman Defyn uusin versio.
No, maanantaina luuri takaisin. Joskohan onnistuisivat vaihtamaan siihen sen OIKEAN emolevyn. Pistää vihaksi.
Täällä lähti MMS viestit toimimaan en tiedä sitten kumman tempusta mun vai Dna:n. Dna:n tekninen tuki nollasi liittymän asetukset ja ite taasen poistin kaikki APN-asetukset ja laitoin ekana MMS asetukset ja sitten INTERNET asetukset. (noi molemmat tapahtu aikalailla yhtaikaa niin varmasti en tiedä kumpi auttoi)
Tosiaan MMS puolelta jätin tyhjäksi käyttäjänimen sekä salasanan.
*Nimi:dna mms
*APN:mms
*Välityspalvelin:10.1.1.2
*Portti:8080
*Käyttäjänimi:
*Salasana:
*Palvelin:
*MMSC:http://mmsc.dnafinland.fi
*MMS-Välityspalvelin:10.1.1.2
*Multimediaviestien portti:8080
*MCC:244
*MNC:91
*Todennustyyppi:PAP
*APN-Tyyppi:mms
*APN-Protokolla (tätä ei saa muutettua. ainut vaihtoehto IPv4)
Viimeksi muokannut: repe45; 13.3.12 klo 15:52. Syy: luurimalli vielä epävarmuuden välttämiseksi...