Tuli tosiaan yllätyksenä että näitä tulee toisaalta 8GB ja toisaalta 16GB versioina mutta nyt on molemmat mallit tuotteistettu omina versioinaan joten tästä eteenpäin tilaajat saavat selkeästi valittua kumman version haluavat tilata:
Samsung Omnia 7
Tuli tosiaan yllätyksenä että näitä tulee toisaalta 8GB ja toisaalta 16GB versioina mutta nyt on molemmat mallit tuotteistettu omina versioinaan joten tästä eteenpäin tilaajat saavat selkeästi valittua kumman version haluavat tilata:
Samsung Omnia 7
Puhelimina käytössä: Nokia N900, SE Xperia Neo, Nokia E7-00, Samsung Galaxy S II, Samsung Galaxy Xcover, iPhone 4, Nokia N9 sekä Nokia Lumia 800
Liittymänä: Sonera MultiSIM
Kiva. Itse maksoin 650€ 8Gb:n versiosta, nyt sillä hinnalla saa 16Gb:n version. Verkkokauppa.com tietenkään mitään hyvityksiä enää antaa. Eipä tuu sieltä enää tilattua jatkossa.
iPhone 4S White | Sonera | Olutopas.info - Jotta hyvä olut ei jäisi hyllyyn! -
No en nyt koko kauppaa rupea boikotoimaan, mutta kyllähän tuo vähän korpeaa, varsinkin kun nuo ensimmäiset 16gb:t myytiin epähuomiossa muiden seassa vaan(?) Nyt vk.com listalta pisti silmään T-Mobile brändätty HTC 7 Mozart, johan on :D
Puhelimeen itseensä - tai oikeastaan sen leveyteen - alkaa pikkuhiljaa tottumaan omassakin kämmenessä, ja kilpailijoihin verrattuna tuo lukitusnapin sijainti + Windows-napin toiminta on kyllä voittamaton edelleenkin. Ainoa mitä jostain syystä ei kaupassa hypisteltäessä jotenkin hahmottanut on että tämähän on penteleen liukas ja se ei kulu mihinkään! On se metalli hienoa ja jämäkkä mutta niin on liukuvaakin! Täytyy jotakin kontaktimuovia tms huomaamatonta kokeilla varmaan seuraavaksi kriittisimpiin kohtiin joista aina pitää kiinni.
Viimeksi muokannut: lapingultah; 10.3.11 klo 22:40.
Olen samaa mieltä. Erittäin liukas ja ei kestä kädessä. Tarvinnee kumipuvun kuten iPhone. Muutenkaan muotoilu ei oikein toimi, mutta lienee makuasioita.
Toinen ongelma on tuo akun kesto. Testasin perusteellisesti. Palautin laitteen tehdasasetuksiin ja sen jälkeen laitoin ainoastaan hotmailin hakemaan posteja oletuksilla (30 min välein) - WLAN pois, GPS pois, jne. Muuta en puhelimella tehnyt. Nippanappa vuorokauden kestää akku ja sen jälkeen se on ladattava. Ilmankos omassa normikäytössä joutuu lataamaan kesken päivän.
Spekseissä oleva pitkä valmiusaika on aikaansaatu näköjään siten, että laite menee "stanby" tilaan, mikäli se ei tee yhtään mitään (ei esim. tarkista posteja). Tuosta tilasta laite heräilee - "resuming" - melkoisen pitkään. Akun kesto on siis näennäistä. Onkohan sama haaste kaikissa WP7 luureissa?
Mulla on vielä toistaiseksi pysynyt kädessä, vaikka myönnän että on liukas. Muotoilun (ja koon) osalta ei ehkä ole kovin hyvin käteen sopiva, mutta muuten ulkonäön puolesta sanoisin itse, että parhaimman näköinen, kuin muut WP7 puhelimet.
Onko kellään muuten kokemuksia tähän skineistä? Paremmin niitä tuntuu löytyvän kun muihin WP7 luureihin (mistä lie johtuu), mutta kokemuksia löytyy huonosti. Nimenomaan joku keskiverto kondominpaksuinen olisi hyvä. Yhden tilasin jo (postikuluineen ~5e Briteistä), mutta se oli turhan paksu ja aavistuksen löysä, vaikka napit oli hyvin saatavilla yms. Nyt houkuttelisi http://amzn.to/hWSokY hankkia.
Tuosta akunkestosta myös, en itsekään tajua mihin se tyhjenee päivässä. Minulla on jatkuvasti BT, GPS, WLAN yms kaikki pois käytöstä, Gmailissa on käytössä viestin lataaminen jos sellainen saapuu, ei ajoitettua tsekkausta. Myös näytön brightness on automatic. Vaikka surffailisi puhelimella hyvin vähän ja puhuisi kymmeniä minuutteja päivässä niin varaus ei silti tunnu kestävän vuorokautta pidempään. En sano päivää, vaan nimenomaan vuorokautta, koska jos olen sattunut lataamaan "huonoon" aikaan akun täyteen enkä ole siitä +24h laturin lähellä niin olen muutaman kerran päätynyt pimeä puhelin taskussa kotiin.
En ole vielä sörkkinyt epävirallisia pätsejä yms puhelimeen, ajattelin malttaa NoDo:n julkaisun yhteydessa tulevan Windows Phone Device Managerin julkaisuun saakka, jolloin toivottavasti kaikki mitä haluaa tehdä hoituu yhden softan kautta. Puhelimessa nimittäin on rekisteriasetus, jonka kääntämällä toiseen suuntaan saa network menun taakse vaihtoehdon käyttääkö 2G vai 3G verkkoa, jonka luulisi vähän tuovan helpotusta akulle.
Joo, noita asetuksia voi kyllä ruuvailla myös ylläpitomenun kautta. Ei paljoa auttanut. Noista on oikeastaan vain se ilo, että heikossa 3G kentässä voi pakottaa kapulan 3G:lle. Ainakin minulla tuppaa putoavan helposti 2G:lle.
Luulisi tällaisten perusjuttujen olevan suoraan asetuksissa, mutta näyttää Microsoft ottaneen tähän mallia Windows 7:sta. Siinäkään kun ei ole suoraa asetusta, jolla WWANin saisi kestämään 3G:n puolella.
Hmm. Mulla on yksi Gmail ja yksi Windows Live tili jatkuvasti synkkaus päällä (push email, wlive-tilissä lisäksi kontaktien ja kalenterin synkkaus), sekä bluetooth päällä koko ajan (mutta käytössä vain ~30 minuuttia päivässä autossa). Yöksi laitan asetuksista datayhteyden pois päältä, niin ei tulevat sähköpostit herättele ja akkuakin säästyy. Tällä käytöllä työpäivän aikana menee arviolta 30 % akusta. Jos en pelaa tai tee paljoa muuta puhelimella, akku kestää juuri ja juuri kaksi päivää (noin 48 h). Tavallisesti lataan kuitenkin puhelinta joka aamu ja lähes joka ilta, yleensä noin tunnin pätkissä.
nokia 3110 -> nokia 3510 -> se k500 -> se w950i -> se p1i -> htc touch pro -> htc touch pro2 -> htc hd2 -> samsung omnia7 -> htc titan -> nokia lumia 800
I work for Nokia and this is my personal opinion.
Heh. Kerkes se tämäkin luuri olemaan omistuksessa melkein vuorokauden, ennenku tuli vaihdettua uuteen Nexus S:n. :) Asiallinen luuri kyllä, mutta vähän jo tuo muokattavuuden puute iPhonen jälkeen alkoi taas tympimään. Ja oli ehkä hivenen liian kulmikas omaan näppiin. Mutta jos joku harkitsee, niin en pahaa sanaa sinänsä keksi. Omat tarpeet ja mielihalut eivät vaan kohdanneet.
Ex- hilirimpsis & Mr.Tyson
Käytössä: Nokia Lumia 800 Cyan
Onkos kukaan vielä (epä)onnistunut päivittämään eilen julkaistua WP7-päivitystä? Voisi tuossa illalla lyödä puhelimen pc:n perään kiinni ja katsoa tarjotaanko päivitystä. Toivottavasti päivitys sujuu vähän (lue: paljon!) paremmin kuin edellinen...
nokia 3110 -> nokia 3510 -> se k500 -> se w950i -> se p1i -> htc touch pro -> htc touch pro2 -> htc hd2 -> samsung omnia7 -> htc titan -> nokia lumia 800
Eipä oo vielä päivitystä tänne tarjonnut.
No eipä näköjään tännekään... :-/
Onkos muilla ollut ongelmia puheluiden äänenlaadun kanssa? Muutamat soittajat ovat valitelleet, että ääni kuuluu heille huonosti. Ilmeisesti ääni kuuluu melko hiljaa, ja kohinanvaimennus on voimakasta, sillä soittajat ovat valittaneet että silloin kun en puhu, he ovat luulleet useaan otteeseen puhelun katkenneen kun heille ei ole kuulunut yhtään mitään. Itse kuulen vastapuolen oikein hyvin, eli "linjan" pitäisi olla ihan hyvä. Tosin äänekkäissä paikoissa puhelimen kuulokkeen ääni on aika hiljainen, niin että välillä on vaikea saada vastapuolen puheesta selvää, ja puhelun äänenvoimakkuus tulee pidettyä usein täysillä myös hiljaisemmissa tiloissa.
Toivottavasti tulossa oleva päivitys myös päivittäisi puhelimen radio-softaa niin että puheluiden äänenlaatu paranisi. Kun nyt vain tulisi se päivitys saataville...
Mulle tuli viime yönä puhelimeen päivitysilmoitus, ja aamulla päivitin. Ostin puhelimen Saksasta aika vasta(lukitsematon malli), ja siinä oli valmiina NoDo päivityksen jokin esiversio jossa jo mm. copypasta oli käytössä.
Blaah, täällä ei vieläkään mitään. Voitko jkkx katsoa mitkä versiot sulla on firmwaresta, radiosta, bootloaderista ja chip SOC:stä (settings -> about -> more information)?
Toki:
Firmware: 2424.11.1.1
Hardware rev: 3.15.0.4
Radio soft: 2424.11.1.1
Radio HW: 0.0.0.800
Bootloader: 4.1.0.5
Chip SOC: 0.36.2.0
Kiitos! Näyttää siltä että OS:n lisäksi Firmware (mulla 2424.10.11.1), Radio soft (2424.10.11.1) ja Bootloader (4.11.0.3) päivittyvät tuon NoDo-päivityksen yhteydessä.
KUN NYT VAIN TULISI SE #&%# PÄIVITYS! :)
Jaa-a, nyt vois kyllä hiljalleen tulla tuo päivitysilmoitus puhelimeen, itse päivitys kuitenkin julkaistiin jo melkein viikko sitten... Luulisi että siitä nyt olisi jo saatu ihan riittävästi kokemuksia, että voisivat laittaa sen jakoon kaikille ei-operaattorilukituille puhelimille. >:-/