Aloitan uuden ketjun jossa voi kysellä puhelimen käyttöön liittyviä kysymyksiä ja toivottavasti joku osaa niihin vastata.
Itse sain puhelimen pari päivää sitten ja melkosen sekasin oon vielä mut eiköhän tuon käytön opi. Symbiania on haukuttu sekavaksi mutta kyllä tuo Touchwiz:kin on aika sillisalaattia. Jotkut USB asetukset löytyy vasta About phone-valikon takaa josta niitä ei kyllä heti tajua etsiä.
Enivei, muutama kysymys askarruttaa; Sain tehtyä synkkauksen MS Exchangeen ja yhtäkkiä meiliboxissa olikin työviestejä. No, ei muuta kuin estämään muiden kuin kalenterin synkkaus. Kalenteria ei päässyt käyttämään sitten millään vaan aina kysyi jotain google-tiliä jota minulla ei ole. Lopulta perustin sellaisen ja ylläripylläri alkoi kalenteri toimia ja synkata myös nuo Exchangen tiedot. Onneksi tajusin tarkistaa ja samalla oli tullut uusi synkkausprofiili jossa oletuksena synkattiin kaikki tiedot Googlen palvelun kanssa.
En halua jakaa puhelimen kontakteja enkä edes omia sähköpostejani googlen kanssa. Tää puhelin on aika naimisissa googleen ja voi vain kuvitella mikä määrä ihmisten kontakteja, viestejä ja tapaamisia on googlen hallussa.
Haluan siis säilyttää puhelimen hyvin yksityisenä ja synkata ainoastaan työpaikan outlook-kalenterin sekä oman henkilökohtaisen privaatti sähköpostini (imap). Aika helposti meinaa tietoja lähteä joka suuntaan.
1. Puhelimessa on hienosti "synkronoidaan" ominaisuus mutta missä voi määritellä mitä synkataan ja miten. Esim. Kalenterissa kumpi voittaa jos samaan aikaan on tehty muutos samaan tapahtumaan molemmissa päissä? Symbianilla pystyin määrittämään että kaikki puhelimen tapahtumat oli oletuksena privaatteja ja outlookiin siirtyessäkin ne oli privaatteja. Miten Samsungiin tehdään moinen määritys?
2. Ajattelin käyttää facebook-synkkausta mut yhtäkkiä ruudulle tulikin "synkronoidaan kontaktit" jolloin pistin homman poikki. Eikai tää synkkaus siirrä puhelimen kontakteja feisbuukiin? En halua että sinne tulee kaveriksi hieman ns. privaatteja numeroita. Miten määritellään kenen tiedot haluaa feisbuukista omaan luuriin ja mikä on ns. yhdistävä tekijä jolla facebook-henkilö yhdistetään luurin kontaktiin?
3. Miten ohjelmat sammutetaan? Taustalle jää kaikkea kökköä pyörimään ja koska osa käyttää esim. datayhteyttä niin olis kiva pudottaa ne pois pyörimästä.
4. Miten esim. selain käyttää yhteyksiä eli jos olen kotona ja olen määritellyt wlan-asetukset niin käyttääkö selain automaattisesti wlania? Mitä jos kotona käynnistän ConnectBotin ja otan telnet-yhteyden jonnekin niin käytetäänkö wlania? Osaako puhelin vaihtaa datayhteyden kun poistun kotoa wlanin kantoalueen ulkopuolelle?
5. Puhelin on aika sekava ja sisältää kaikkea sontaa jotka haluaisin pois. Gmailia en tule ikinä käyttämään mut ikoni pyörii sovellusvalikossa siitä huolimatta. Saako sen ilman roottausta pois? Roottaamalla ja puhelinta sörkkimällä en haluaisi kauheesti säätöjä tehdä koska sen jälkeen on ollut ilmeisesti paljon ongelmia kaikenlaisten kies-yhdistämisten ja backuppien kanssa.
6. Löytyiskö jostain hieman vinkkejä miten puhelinta on kustomoitu. Itselle tärkeintä olisi selkeä käyttöliittymä jossa olisi vain niitä palikoita joita itse tarvin. Nyt siellä on liikaa kaikkea ja vaikka väitetään sovelluslistan olevan niin hieno koska on kauniita ikoneja niin aika homma on aina käydä lista läpi ja etsiä missä oikea ikoni on.

Vastaa lainaten