Jos yrittää välittää sähköpostin mikä sisältää kuva, niin kuvat ei sisälly sähköpostiin vaan tulee erillisinä liitteinä. Sähköposti ei ole ollenkaan samannäköinen. HTC Desirell ja iPhonella onnistuu, mutta ei Galaxy S:llä. Olen kyllä pettynyt tähän laitteeseen, taidan olla myymättä Desiren. En ole edelleenkään onnistunut asentamaan Kiesiä-
Kies kyllä imee pahasti. Itselläkin Windows 7:ssa (x64) tulee Fail USB -alustuksesta.
Silti toisinaan saan toimimaan näin:
1. Kies käyntiin (ja admin oikeudet kysyttäessä)
2. Puhelin kiinni ja odotellaan
3. Puhelin ilmestyy näkyviin Kiesin "työpöydälle" oikeaan yläreunaan, mistä sen avulla voi synkata kalenterin/kontaktit (Outlook)
4. Jos ei puhelin ilmesty, niin usb-piuha irti, toiseen usb-porttiin ja yritys uudestaan. Välillä toimii, välillä ei. En tiedä miksi.
Toimii itsellä todella satunnaisesti usb-johdosta, sen pituudesta, käytetystä portista ja muista softista riippumatta.
Galaxy S muuten:
+ TouchWiz ok, ei valittamista
- hieman nykii kun asentelee softia - toisinaan käynnistäessä softaa on viivettä, muuten liukas toiminnoissaan
- jollain saiteilla (ilman flashiä) on hieman tahmea, eli Froyon selainta kaipaisi
- ei 5Ghz Wifi-taajuutta (yleinen ongelma, vaikeuttaa julkisten wlan-spottien käyttöä, kun 2.4Ghz on aina tukossa)
- takakansi aivan älyttömän liukas, lipsahtaa kädestä helposti (täytynee ostaa joku kotelo/kuori)
- standardisoftanäppis on hieman nihkeä. Esim pillku saisi näkyä vakiona, samoin numerot. Hidas kirjoittaa kun joutuu vaihtamaan abc/123-tilojen välillä jatkuvasti, tulee paljon kirjoitusvirheitä, jos vertaa esim. HTC Touch Pro 2:n kosketusnäytön virtuaalinäppikseen (standardi tai paremmat). Hardisnäppikseen ei toki voi edes verrata, sillä kirjoitusnopeus ja -tarkkuus on huomattavasti heikompi Galaxy S.ssä.
- swype suomi puuttuu
+ Ei toistaiseksi akkubuutteja
+/- kamera ok, ei huippu 5Mpix tasoiseksi kännykameraksi
+ näyttö on erinomainen, paras mitä olen nähnyt (iphone4 näkemättä)
(-) Android on vielä kesken, joukossa vielä paljon epäloogisuuksia ja ominaisuuspuutteita (ei yksin Galaxy S:n ongelma, tietenkään, ja TouchWiz itse asiassa mielestäni parantaa perus 2.1:n käytettävyyttä)
(-) Omalle kädelle aavistuksen kapea, Joutuu puristamaan aika lailla ja kahden käden kirjoittamisessa peukalo joutuu taipumaan aivan näytön reunaan ja kipeytyy. Itselleni joku 4.3" tai jopa 5" voisi olla kirjoittamisen/kannettavuuden kohdalla hyvä optimi. Tämä on toki kovin subjektiivistä ja riippuu mm. ihmisen kämmenen/sormien koosta.
= yleistuntuma erinomainen kosketusnäyttöpuhelimeksi. Voisin suositella kosketusnäyttöpuhelinta kaipaavalle. Itse jään kaipaamaan hardisnäppistä (Pro-versio tulossa), Android 2.2:ta ja vaihdettavaa/kitkaisempaa takakuorta.
Miten saat noista user erroreita? Mitä mun pitää tehdä toisin ettei puhelin sammu yöllä itsekseen kun akku loppuu, tai jos ei GPS saa signaalia kirkkaalta taivaalta vaikka on asetettu päälle? Kerro ihmeessä niin ei tarvisi kiikuttaa takaisin kauppaan. Eilen vedin tehdasasetusresetin, mutta ei vaikuttanut. Ei tässä vaiheessa nyt juuri muu kiinnosta kuin saada normaali akkukesto. Voiko akku vaan olla joku sunnuntaikappale vai voisiko puhelimessa itsessään olla joku "virtavuoto" tms?
Mulla on näytönkirkkaus asetettu automaatille, ja se akunsäästösysteemi mikäolikaan on päällä. Wifi käynnistyy kun olen tutun verkon alueella, muuten käytössä 3G. Akku kuluu samalla tavalla kotonakin vaikka on wifissä. Näyttö näyttää vievän ylivoimaisesti eniten, noin 80%.
Viimeksi muokannut: Axefield; 28.6.10 klo 16:01.
iPhone 4S
Te jotka kaipaatte pilkkua ja pistettä samalle ruudulle niin ottakaa käyttöön skandinavian keyboard marketista, muistakaa ladata myös suomi sanakirja. Jostain syystä tällä on muutenkin helpompi kirjoittaa, ohi lyönnit väheni tosi paljon. Kuulostaa ihmeelliseltä koska näppis näyttäisi olevan samankokoinen mitä samsungin oma. No, pääasia että kirjoitus onnistuu kerralla paremmin.
Itsellänikin näytön osuus virrankulutuksesta on iso jatkuvasti eli about phone / battery use valikosta katsottuna tälläkin hetkellä 62%. Muistaakseni ei ole koskaan ollut juuri tätä matalampi. Kirkkaus on asetettu minimiin tai siitä seuraavaan pykälään, 30 sekunnin automaattinen sammutusviive on päällä ja taustakuva ei ole animoitu. 3G päällä, wifi ei.
Tänään laite on ollut irti laturista 8 tuntia ja akkua jälkellä 51%. Melko paljon tullut demottua duunikavereille puhelinta tänään eli käyttöäkin on ollut mutta saisihan tuo akku paremminkin kestää.
GPS sai kyllä signaalin nopeasti autossa kun tänään kokeilin.
Advanced Task Killer on ollut käytössä, mutta poistin nyt koko roskan kokeeksi. Välillä luuri tuntuu tahmaavan sekunnin pari siirryttäessä toiminnosta toiseen, välillä ei yhtään.
Viimeksi muokannut: astroid; 28.6.10 klo 18:22.
No joo, minullakin 55% luokkaa näyttö kuluttanut akkua, kun tuon lukeman katsoo puhelimen omasta valikosta. Kokeilkaa Spare Parts nimistä softaa, itse käytän sitä ja sen takia ihmettelin näitä % lukuja. Spare Parts kertookin ilmeisesti sen, montako prossaa ajasta näyttö on ollut päällä, eli ei siis sitä montako prosenttia näyttö on kuluttanut akkua.
edit. Luulen, että Spare Parts kertoo isoa lukemaa tuossa Running kohdassa teillä joilla alku kuluu huomattavan nopeasti. Minulla tuossa on n 15%.
Viimeksi muokannut: Axefield; 28.6.10 klo 18:58.
iPhone 4S
Laitoin suoraan paketista käynnistämättä latinkiin työpäivän ajaksi eli varmasti tuli täyteen. Kävin vaihtamassa koko luurin uuteen nyt. Mikähän tähän nyt sitten olisi se "oikea" tapa ladata, kun jotkut ovat ladanneet vain pari tuntia samalla näpräillen kunnes on tullut ilmoitus että on täynnä, jotku taas 10h putkeen puhelin sammuksissa?
Juuri näin.
En tiedä kuvittelenko vain, vai viekö puhelimen lataus sammutettuna huomattavasti enemmän aikaa kuin virta päällä? Ja jos vie niin kuin luulen, niin varmasti liittyy tuohon akkukalibrointiin.
Ja vielä tuosta omasta akkutestistäni sen verran, että laitoin lataukseen 51h edellisen latauksen loppumisesta. Akku oli ennen latauksen aloittamista niin tyhjä, ettei luuri edes yrittänyt käynnistää enää, tai siis näyttö ei välähtänytkään. Lopussa vielä oikein kuluttamalla kulutin akkua, jotta ehdin lataamaan aamuksi uudelleen täyteen.
Toivottavasti hehhesin uusi puhelin tuo hieman parempaa käyttökokemusta. :)
iPhone 4S
Onkohan tässä mun Galaxyssa jokin vika kun akun käytöstä katoin niin näyttö käyttää 80% akusta?