Sivu 5 303:sta EkaEka 1234567891555105205 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 81:stä 100:een 6051:sta
Like Tree3Suositusta

Viestiketju: Samsung Galaxy S käyttökokemukset

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt handshake Katso viesti
    Juu enpä uskalla laittaa noita live taustakuvia, hidastuis varmaan entisestään... Onhan tämä tietty nopea, jos vertaa vaikka Nokian luureihin. Itse vertasinkin iphoneen, joka ei tahmaa MISSÄÄN tilanteessa. Tämän jotenkin osasin aavistaa, mut piti antaa mahdollisuus välillä muillekin valmistajille. :) Ehkä ei olis pitänyt. Tekstiä on kyllä mukava kirjoitella isolta näytöltä. Kun vaan sais tuon lagaamisen pois ja android-softat laadukkaammiksi niin tässä puhelimessa vois pysyä pidemmänkin aikaa.
    Tästäkin voidaan olla montaa mieltä näköjään. Itseäni haittasi iphonessa eniten sen hitaus ja tahmaus. Pelkkää tekstiviestisoftan avausta sai venata puolisen minuuttia ja kirjoitus laahasi aina pari kirjainta perässä..

handshake:n avatar
    Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt wiwwe Katso viesti
    Tästäkin voidaan olla montaa mieltä näköjään. Itseäni haittasi iphonessa eniten sen hitaus ja tahmaus. Pelkkää tekstiviestisoftan avausta sai venata puolisen minuuttia ja kirjoitus laahasi aina pari kirjainta perässä..
    Juu, aivan varmasti..... :D
    Samsung Galaxy Note & iPad2 64gt/wifi

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Jos yrittää välittää sähköpostin mikä sisältää kuva, niin kuvat ei sisälly sähköpostiin vaan tulee erillisinä liitteinä. Sähköposti ei ole ollenkaan samannäköinen. HTC Desirell ja iPhonella onnistuu, mutta ei Galaxy S:llä. Olen kyllä pettynyt tähän laitteeseen, taidan olla myymättä Desiren. En ole edelleenkään onnistunut asentamaan Kiesiä-

Ikä
    32
    Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt EmDzei Katso viesti
    Ilmeisesti tulee olla maksullinen HotMailin tili, koska en onnistunut luomaann POP enkä IMAP -tiliä.
    Sähköposti osoite, salasana ja 1 minuutti, ni sähköpostitili hotmailiin on luotu :-)

Asiasta viidenteen, onko tosi että pilkkua ei saa tällä perus qwerty:llä muualta ku tuolta numeronäppäimistö sivulta?

Suositeltu
    4
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt ayifa Katso viesti
    Jos yrittää välittää sähköpostin mikä sisältää kuva, niin kuvat ei sisälly sähköpostiin vaan tulee erillisinä liitteinä. Sähköposti ei ole ollenkaan samannäköinen. HTC Desirell ja iPhonella onnistuu, mutta ei Galaxy S:llä. Olen kyllä pettynyt tähän laitteeseen, taidan olla myymättä Desiren. En ole edelleenkään onnistunut asentamaan Kiesiä-
    Oli pakko kokeilla ja ainakin mulla toimii kuvan edelleen lähetys moitteetta. Tuli aivan samannäköisena toiseen tiliinkin, millaisena sen alunperin lähetinkin.
    Ensimmäinen NMT kännykkä vuonna 1992.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Wizzz Katso viesti
    Testailin tuossa kaverin Desireä. Tuntui epätodelliselta, miten nopeasti ja hyvin kaikki toimi. Puhelin ei hidastellut missään tilanteessa. Testi kesti tosin maksimissaan vain n. puolisen tuntia. Eiköhän Desirestäkin löytyisi vikoja pidemmässä testisessiossa, mutta kyllä tuo vain vakuutti heti.
    Et voi olla tosissas. Kannattaa ehkä käydä kokeilemassa Galaxy S:ää ihan henkilökohtaisesti ennen arvostelua.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt EmDzei Katso viesti
    Ilmeisesti tulee olla maksullinen HotMailin tili, koska en onnistunut luomaann POP enkä IMAP -tiliä. Ehkä kierrän ongelman uudelleenohjaamalla GMailiin, jos osaan.

Käyttökokemuksia: kursorinohjainpainikkeet puuttuvat. Twkstiin jäänyttä virhettä on vaikea mennä korjaamaan.

Digitaalikompanssin puute rassaa kpvasti. Typwrän tuntuista suunnistaa etelään kun näyttö pn ylös pohjoiseen.

Tämä raapustdttu nyt luurilla ja virheitä tulew kivasti :-]

Plussaa: Selain pysynyt pystyssä ja vaikuttaa nopealta. Tätä selainta tulee käytettyä ja enevässä määrin suosikkien myötä. Näppiksessä onskandit valmiiksi paikoillaan. Kännykän suunta-anturi osaa kääntää ruudun oikein päin kaikille 4:lle siville.
    Kyllä se mulla toimii täydellisesti ihan ilmasella hotmailin sähköpostiosotteella.

Kannattaa tosiaan opetella korjaamaan niitä kirjotusvirheitä, ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa.

Digitaalikompassin saa ladattua marketista, itse nään sen tosin turhaksi.

Suositeltu
    27
    Toripalaute
    0
    Kies kyllä imee pahasti. Itselläkin Windows 7:ssa (x64) tulee Fail USB -alustuksesta.

Silti toisinaan saan toimimaan näin:

1. Kies käyntiin (ja admin oikeudet kysyttäessä)

2. Puhelin kiinni ja odotellaan

3. Puhelin ilmestyy näkyviin Kiesin "työpöydälle" oikeaan yläreunaan, mistä sen avulla voi synkata kalenterin/kontaktit (Outlook)

4. Jos ei puhelin ilmesty, niin usb-piuha irti, toiseen usb-porttiin ja yritys uudestaan. Välillä toimii, välillä ei. En tiedä miksi.

Toimii itsellä todella satunnaisesti usb-johdosta, sen pituudesta, käytetystä portista ja muista softista riippumatta.

Galaxy S muuten:

+ TouchWiz ok, ei valittamista
    - hieman nykii kun asentelee softia - toisinaan käynnistäessä softaa on viivettä, muuten liukas toiminnoissaan
    - jollain saiteilla (ilman flashiä) on hieman tahmea, eli Froyon selainta kaipaisi
    - ei 5Ghz Wifi-taajuutta (yleinen ongelma, vaikeuttaa julkisten wlan-spottien käyttöä, kun 2.4Ghz on aina tukossa)
    - takakansi aivan älyttömän liukas, lipsahtaa kädestä helposti (täytynee ostaa joku kotelo/kuori)
    - standardisoftanäppis on hieman nihkeä. Esim pillku saisi näkyä vakiona, samoin numerot. Hidas kirjoittaa kun joutuu vaihtamaan abc/123-tilojen välillä jatkuvasti, tulee paljon kirjoitusvirheitä, jos vertaa esim. HTC Touch Pro 2:n kosketusnäytön virtuaalinäppikseen (standardi tai paremmat). Hardisnäppikseen ei toki voi edes verrata, sillä kirjoitusnopeus ja -tarkkuus on huomattavasti heikompi Galaxy S.ssä.
    - swype suomi puuttuu
    + Ei toistaiseksi akkubuutteja
    +/- kamera ok, ei huippu 5Mpix tasoiseksi kännykameraksi
    + näyttö on erinomainen, paras mitä olen nähnyt (iphone4 näkemättä)
    (-) Android on vielä kesken, joukossa vielä paljon epäloogisuuksia ja ominaisuuspuutteita (ei yksin Galaxy S:n ongelma, tietenkään, ja TouchWiz itse asiassa mielestäni parantaa perus 2.1:n käytettävyyttä)
    (-) Omalle kädelle aavistuksen kapea, Joutuu puristamaan aika lailla ja kahden käden kirjoittamisessa peukalo joutuu taipumaan aivan näytön reunaan ja kipeytyy. Itselleni joku 4.3" tai jopa 5" voisi olla kirjoittamisen/kannettavuuden kohdalla hyvä optimi. Tämä on toki kovin subjektiivistä ja riippuu mm. ihmisen kämmenen/sormien koosta.
    = yleistuntuma erinomainen kosketusnäyttöpuhelimeksi. Voisin suositella kosketusnäyttöpuhelinta kaipaavalle. Itse jään kaipaamaan hardisnäppistä (Pro-versio tulossa), Android 2.2:ta ja vaihdettavaa/kitkaisempaa takakuorta.

Ikä
    32
    Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Kiertolainen Katso viesti
    Suurimmaksi osaksi vaikuttaa user errorilta ;)

Taskkiller oli todennäköisesti syynä mustaan ruutuun tai jäätymiseen tai lagailuun jne. Nämä olen itse kokenut kun käytin em. softaa ja kun lopetin käyttämisen, niin lähes kaikki ongelmat katosi.
    Pitääpä otaa ittekki pienet tyypit miten hyvin toimii ilman manageria :)

Eli onko näin että et itse huolehdi millään muotoa ohjelmien sulkemisesta ja näin pitäs loistavan toimia priimasti?

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Suurimmaksi osaksi vaikuttaa user errorilta ;)

ConnectBotin sivuilla myös sanotaan mikä voisi olla hyvä näppis.
    Fakta on se, että yhteenkään puhelimeen ei voi pistää vakiona kaikkea mahdollita ja täydellinen näppis on yksi niistä jotka on jätetty pois, koska käyttäjäryhmä on marginaalinen.

Taskkiller oli todennäköisesti syynä mustaan ruutuun tai jäätymiseen tai lagailuun jne. Nämä olen itse kokenut kun käytin em. softaa ja kun lopetin käyttämisen, niin lähes kaikki ongelmat katosi.
    Miten saat noista user erroreita? Mitä mun pitää tehdä toisin ettei puhelin sammu yöllä itsekseen kun akku loppuu, tai jos ei GPS saa signaalia kirkkaalta taivaalta vaikka on asetettu päälle? Kerro ihmeessä niin ei tarvisi kiikuttaa takaisin kauppaan. Eilen vedin tehdasasetusresetin, mutta ei vaikuttanut. Ei tässä vaiheessa nyt juuri muu kiinnosta kuin saada normaali akkukesto. Voiko akku vaan olla joku sunnuntaikappale vai voisiko puhelimessa itsessään olla joku "virtavuoto" tms?

Quote Alunperin lähettänyt Mr M Katso viesti
    Miten sulla on näytön kirkkaudet ja muut yhteydet käytössä?
    Mulla on näytönkirkkaus asetettu automaatille, ja se akunsäästösysteemi mikäolikaan on päällä. Wifi käynnistyy kun olen tutun verkon alueella, muuten käytössä 3G. Akku kuluu samalla tavalla kotonakin vaikka on wifissä. Näyttö näyttää vievän ylivoimaisesti eniten, noin 80%.

Axefield:n avatar
    Ikä
    32
    Suositeltu
    184
    Toripalaute
    2 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt hehhesi Katso viesti
    Mulla on näytönkirkkaus asetettu automaatille, ja se akunsäästösysteemi mikäolikaan on päällä. Wifi käynnistyy kun olen tutun verkon alueella, muuten käytössä 3G. Akku kuluu samalla tavalla kotonakin vaikka on wifissä. Näyttö näyttää vievän ylivoimaisesti eniten, noin 80%.
    No onko sinulla näyttö päällä 80% ajasta? Tuskin on noin paljon näyttö päällä kuitenkaan, joten jotain häikkää taitaa näytön sammumisessa olla?

edit. minulla viimeisestä latauksesta 46,5h mennyt ja 28% jäljellä. Tämä siis melko vähäisellä käytöllä.
    Viimeksi muokannut: Axefield; 28.6.10 klo 16:01.
    iPhone 4S

Ikä
    32
    Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt hehhesi Katso viesti
    Miten saat noista user erroreita? Mitä mun pitää tehdä toisin ettei puhelin sammu yöllä itsekseen kun akku loppuu, tai jos ei GPS saa signaalia kirkkaalta taivaalta vaikka on asetettu päälle? Kerro ihmeessä niin ei tarvisi kiikuttaa takaisin kauppaan. Eilen vedin tehdasasetusresetin, mutta ei vaikuttanut. Ei tässä vaiheessa nyt juuri muu kiinnosta kuin saada normaali akkukesto. Voiko akku vaan olla joku sunnuntaikappale vai voisiko puhelimessa itsessään olla joku "virtavuoto" tms?

Aika kova tuo näytön virran kulutus, mulla on vaan 40% ja käytössä tuo vesi teema
    :)

Ikä
    32
    Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    En ole sammutellu mitenkään noita itse, vaan android huolehtii siitä.
    Eikä juurikaan töki, paitsi silloin kun asentaa softaa taustalla tms. muuta raskasta työtä
    Mulla alkaa vaan heti rassaamaan tuolla vasemmassa yläkulmassa näkyvät kuvakkeet, esim tuo uninstalleri softa mikä mulla oli jätti kuvakkeen tuonne ylös, eikä se sieltä lähe jos softaa ei sammuta :) Ideoita?

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Axefield Katso viesti
    No onko sinulla näyttö päällä 80% ajasta? Tuskin on noin paljon näyttö päällä kuitenkaan, joten jotain häikkää taitaa näytön sammumisessa olla?

edit. minulla viimeisestä latauksesta 46,5h mennyt ja 28% jäljellä. Tämä siis melko vähäisellä käytöllä.
    Ei voi millään olla kun sammutan aina kun en käytä, ja onhan se 1/3 ajasta pois päältä jo nukkumisenkin takia.

Suositeltu
    6
    Toripalaute
    0
    Te jotka kaipaatte pilkkua ja pistettä samalle ruudulle niin ottakaa käyttöön skandinavian keyboard marketista, muistakaa ladata myös suomi sanakirja. Jostain syystä tällä on muutenkin helpompi kirjoittaa, ohi lyönnit väheni tosi paljon. Kuulostaa ihmeelliseltä koska näppis näyttäisi olevan samankokoinen mitä samsungin oma. No, pääasia että kirjoitus onnistuu kerralla paremmin.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Itsellänikin näytön osuus virrankulutuksesta on iso jatkuvasti eli about phone / battery use valikosta katsottuna tälläkin hetkellä 62%. Muistaakseni ei ole koskaan ollut juuri tätä matalampi. Kirkkaus on asetettu minimiin tai siitä seuraavaan pykälään, 30 sekunnin automaattinen sammutusviive on päällä ja taustakuva ei ole animoitu. 3G päällä, wifi ei.

Tänään laite on ollut irti laturista 8 tuntia ja akkua jälkellä 51%. Melko paljon tullut demottua duunikavereille puhelinta tänään eli käyttöäkin on ollut mutta saisihan tuo akku paremminkin kestää.

GPS sai kyllä signaalin nopeasti autossa kun tänään kokeilin.

Advanced Task Killer on ollut käytössä, mutta poistin nyt koko roskan kokeeksi. Välillä luuri tuntuu tahmaavan sekunnin pari siirryttäessä toiminnosta toiseen, välillä ei yhtään.
    Viimeksi muokannut: astroid; 28.6.10 klo 18:22.

Ikä
    32
    Suositeltu
    184
    Toripalaute
    2 (100%)
    No joo, minullakin 55% luokkaa näyttö kuluttanut akkua, kun tuon lukeman katsoo puhelimen omasta valikosta. Kokeilkaa Spare Parts nimistä softaa, itse käytän sitä ja sen takia ihmettelin näitä % lukuja. Spare Parts kertookin ilmeisesti sen, montako prossaa ajasta näyttö on ollut päällä, eli ei siis sitä montako prosenttia näyttö on kuluttanut akkua.

edit. Luulen, että Spare Parts kertoo isoa lukemaa tuossa Running kohdassa teillä joilla alku kuluu huomattavan nopeasti. Minulla tuossa on n 15%.
    Viimeksi muokannut: Axefield; 28.6.10 klo 18:58.
    iPhone 4S

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Miten otit sen käyttöön? Eli annoitko akun purkautua eka täysin tyhjäksi ja sen jälkeen ihan täyteet?
    Laitoin suoraan paketista käynnistämättä latinkiin työpäivän ajaksi eli varmasti tuli täyteen. Kävin vaihtamassa koko luurin uuteen nyt. Mikähän tähän nyt sitten olisi se "oikea" tapa ladata, kun jotkut ovat ladanneet vain pari tuntia samalla näpräillen kunnes on tullut ilmoitus että on täynnä, jotku taas 10h putkeen puhelin sammuksissa?

Ikä
    32
    Suositeltu
    184
    Toripalaute
    2 (100%)
    Paketista pois ja käyttää niin kauan kunnes akku on niin tyhjä, että puhelin sammuu ja sen jälkeen lataa sen täyteen puhelin sammuksissa.
    Se on varmin tapa.
    Juuri näin.

En tiedä kuvittelenko vain, vai viekö puhelimen lataus sammutettuna huomattavasti enemmän aikaa kuin virta päällä? Ja jos vie niin kuin luulen, niin varmasti liittyy tuohon akkukalibrointiin.

Ja vielä tuosta omasta akkutestistäni sen verran, että laitoin lataukseen 51h edellisen latauksen loppumisesta. Akku oli ennen latauksen aloittamista niin tyhjä, ettei luuri edes yrittänyt käynnistää enää, tai siis näyttö ei välähtänytkään. Lopussa vielä oikein kuluttamalla kulutin akkua, jotta ehdin lataamaan aamuksi uudelleen täyteen.
    Toivottavasti hehhesin uusi puhelin tuo hieman parempaa käyttökokemusta. :)
    iPhone 4S

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Onkohan tässä mun Galaxyssa jokin vika kun akun käytöstä katoin niin näyttö käyttää 80% akusta?

Kirjoitusoikeudet

• Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •