- Samsung Galaxy S
- Rento ja hauska foorumi, salakapakka.net
näköjään menee noin, nyt kun itsekin oikein katsoin. Mutta tosiaan, jos tuota loppuosaa voi myös käyttää softille, niin eikait sitä kukaan täyteen saa? Vai mitä hittoa te niihin oikeen asennatte :)
Suomen kartat naviinkin (ohjelmasta riippuen) vie jotain pari sataa megaa
Sen ymmärrän että joku valtava musiikkikirjasto syö useita gigoja tilaa, mutta siihen ei mitään pienet softien siirtelyt vaikuta mitään
On kolmenlaisia ihmisiä: Katselemalla oppivat, lukemalla oppivat, ja niitä joiden on kustava sähköpaimeneen.
Itselle ainakin on tullut vastaan vain tuo normaali "Move to SD card"-vaihtoehto, joka siis siirtää juurikin sisäiselle kortille (5.9 GB) eikä ulkoiselle.
Jos on rootattu puhelin niin sittenhän noita voi siirrellä minne haluaa tekemällä vain oikeat linkitykset jotta ne toimivat.
En kysyisi, jos tuosta ei olisi aiheutunut ongelmaa. Itselläni kävi tosiaan niin ettei puhelimeen/sisäiselle sd:lle pystynyt enää asentamaan uusia sovelluksia tilan puutteen vuoksi. Navigointiohjelmisto osoittautui osasyypääksi tähän vieden suuren siivun, noin 2 gigaa (Euroopan kartat) puhelimeni sisäisestä tilasta. Jos näin paljon dataa sisältävät sovellukset/itse datan voisi siirtää ulkoiselle kortille, ei ongelmaa olisi. Muita sovelluksia puhelimessani on yhteensä 60 kpl, joka ilmeisestikin on liian paljon :)
Tuli mieleen äsken, että tuo linkitys (symbolic linking tarkemmin sanottuna) ei onnistu, koska se ei tue FAT-tiedostojärjestelmää jota ulkoinen SD-kortti käyttää (ainakin useimmissa tapauksissa).
Mutta mount/bind systeemi voisi toimia, kuten tässä tapauksessa on tehty.
Kannattaa tehdä nandroid backup ennen testailuja ja muuten olla valmistautunut uudelleen fläshäykseen, jos sattuu että saa järjestelmät solmuun ;)
ps. ja tosiaan noita skriptejähän joutuu muokata omaan tarkoitukseen sopiviksi..että ihan suoraan noita ei voi soveltaa omaan käyttöön :)
hömm...
Mulla on mennyt lähes kaikki sovellukset/pelit/shaisset tuolta hallitse sovelluksia-> kaikki -> sit vaan katsoo onko siinä mahdollisuutta "siirrä USB-muistiin", takaisin siirtäminenkin on "siirrä puhelimeen".
Tai vaihtoehtoisesti helpompi ratkaisu on hallitse sovelluksia -> sd-kortilla -> siellä on tavaraa jotka voi mahdollisesti siirtää, laittaa vaan täpän ruutuun. Ne mitkä on jo siirretty, niin niissä on jo merkintä.
Toki ongelma saattanee olla kortin mounttaamisessa yms. mutta näin yleisesti...
Se mitä minä en ymmärrä, sen minä rikon.
Joo tuo toimii useimmissa tapauksissa..mut sit jos haluaa siirtyä jotain erikoistapauksia niin joutuu kikkailla..itse esim. taidan koittaa siirtää navin kartat int sd:ltä ext sd:lle ihan vain että saisi lisää tilaa (ja kokeilun vuoksi).
Ja itsellänihän tuo on datan siirtämistä..ei niinkään itse ohjelman siirtämistä (joka sijaitsee omalla ohjelmille varatulla osiolla).
No tuolla tavalla siirto tapahtuu juurikin vain puhelimen sisäiselle sd-kortille, eli puhelimen sisältä toiseen paikkaan puhelimen sisälle, näin ainakin itselläni (tarkistin asian tietokoneella massamuistitilassa). Itselläni ei tosin lue painikkeessa "siirrä USB-muistiin" vaan "siirrä sd-kortille". Käyttöliittymäni on Teamhacksungin ICS Build 14 jos sillä on jotain vaikutusta asiaan. Olettaisin siirron tapahtuvan samoin myöskin Samsungin käyttiksessä?
No tosiaan, eihän tässä tapauksessa ollut tarkoitus siirtää siten miten olin ajatellut.
ext sd:lle luulisi karttojen siirron olevan jo ihan rastia ruutuun ohjelmassakin, ihan näin käytännöllisesti ajateltuna.
sit OT: vaikka olenkin ollut kova vaihtamaan luureja aiemmin, niin tämän kanssa en näe oikein syytä vaihtaa. Pelittää ja palvelee kuitenkin aika mukavasti.
Tosin, jos puoliso haluaa uuden luurin, niin annan tämän sille ja hankin tilalle SGS 2:sen (vaikka puolisolle olisikin trendikkäämpi laukussa joku uus omppu).
Se mitä minä en ymmärrä, sen minä rikon.
Mikäs on viimeisin virallinen suomifirmis?
edit: Olisko tämä:
Product Code: none
PDA: I9000XWJVH
CSC: I9000NEEJV3
Phone: [none]
Complete Hidswver: I9000XWJVH/I9000NEEJV3/[none]/I9000XWJVH
Viimeksi muokannut: jnr21; 4.2.12 klo 10:36.
Mites uusimmalla vakio firmiksellä toimii? Sulava? Akun kesto?
Nokiaa ja muita perus/featurepuhelimia ~10kpl -> Nokia n90 -> Nokia n95 -> Nokia supernova 7210 -> Nokia c7 -> Samsung omnia 7 -> Nokia n8 -> Htc Desire Hd -> Nokia 701 -> Samsung Omnia W -> Nokia X7 -> Lg Optimus 3D -> Nokia Lumia 800 cyan + Saunalahti
Jos vakiolla tarkoitetaan sitä Kies kautta saatua niin hienosti toimii, akun kestokin 3-5 päivää riippuu mitä tekee. Puhelin alkoi toimimaan hienosti kun tein 1,5 vuoden jälkeen hard resetin koodilla *2767*3855# (kaikki häviää). Tästä huolimatta katselen uusia puhelimia mutta mitään kiinnostavaa ei ole vielä tullut esille.
2.3.3 kiesin kautta/ täysi akku ja wlanin kautta 20min. naamakirjassa niin puolet akusta menny :D ja jos pelaa vaikka 1 tunnin jotain peliä niin koko akku on slut melkeen
Ei taida olla uusia softapäivityksiä näköpiirissä SGS:lle?
Paremman puutteessa jokainen saa. Tehdä ihmeensä itse.
Samsung Galaxy S + DNA Helmi ja Matkanetti
Eri Samsung versioihin tulevia päivityksiä.
http://blog.androidsuomi.fi/2012/02/...n-seuraamista/