Sivu 3 303:sta EkaEka 12345671353103203 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41:stä 60:een 6051:sta
Like Tree3Suositusta

Viestiketju: Samsung Galaxy S käyttökokemukset

MGM
    MGM ei ole paikalla

Sijainti
    Turku
    Ikä
    31
    Suositeltu
    137
    Toripalaute
    5 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt handshake Katso viesti
    Hassua kyllä et vaikka tappaa kaikki sovellukset, niin silti tuota keskinappia pitkään painamalla tulee ne 6 auki olevaa sovellusta.
    Ei ne ole auki olevia sovelluksia, vaan viimeksi käytettyjä sovelluksia.
    Hmm... Mielenkiintoista! Nyt kun asensi tuon task killerin, niin luurin toiminta muuttui kuin yöstä päiväksi!
    Täytyy sanoa, että tässä kun olen taas pitempään käyttänyt, niin tuntuu, ettei puhelin ole enää jumitellut muutenkaan niin paljoa, kuin alussa. Asensin kyllä myös tuon task killerin.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt EmDzei Katso viesti
    Käytän pääasillisena sähköpostitilinäni HotMailia. Saako tämän mitenkään tähän luuriin?
    Saa. Sovellukset - Sähköposti ja tiliä sinne kirjoittelemaan. Vaihtoehtosesti voi käyttää selaimen kautta. Sähköpostin liittäminen hidasti ainakin omniaa (i900) reilusti, joten en käytä tässäkään varmuuden vuoksi. En tosin sitä tarvitsekaan.

Suositeltu
    6
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Mr M Katso viesti
    Ei ne ole auki olevia sovelluksia, vaan viimeksi käytettyjä sovelluksia.

Täytyy sanoa, että tässä kun olen taas pitempään käyttänyt, niin tuntuu, ettei puhelin ole enää jumitellut muutenkaan niin paljoa, kuin alussa. Asensin kyllä myös tuon task killerin.
    Täytyypä kokeilla. Varmistan vielä että tarkoitatte TasKiller ohjelmaa. Task Killer ohjelmia on useampia. Mitkä asetukset laitoitte eli milloin tappo tapahtuu.

Suositeltu
    6
    Toripalaute
    0
    Tuolla toisessa keskustelussa oli pitkä kirjeenvaihto siitä, ettei ole väliä miten paljon ohjelmia taustalla pyörii. Mulla oli ennen "tappoa" muistia jäljellä vain 50Mb. "Tapon" jälkeen oli reilut 200Mb ja pakko tämän on jossain näkyä :D Ei kuitenkaan aloiteta tästä taas väittelyä :)

handshake:n avatar
    Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Jep, "TasKiller" on ohjelman nimi. Itse asensin widgetin tuohon home screeniin ja siitä manuaalisesti naputtelen sovelluksia pois. Koitin myös tuota automaattisesti toimivaa versiota, mutta en saanut toimimaan.

Tuosta varmaan ollaan montaa mieltä vaikuttaako noi pyörivät sovellukset toimintakykyyn. Itse voin sanoa sen, että olin vielä tänä aamuna suunittelemassa luurin myymistä hitauden vuoksi, mutta nyt puhelin alkaa toimimaan niinkuin kunnon puhelimen pitää! :)
    Samsung Galaxy Note & iPad2 64gt/wifi

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Nyt viidettä päivää puhelin käytössä ja on hieman pettymys ollut. Muutamia huomioita:

-Akku kestää itselläni muutaman tunnin. En tiedä onko akku/puhelin rikki vai ei, mutta akku on ladattu noin 6-8 kertaa ja eilen sammui 4,5h käytön jälkeen. BatteryTime Lite ilmoittaa näytön kuluttaneen 80% ja esim internetin vain 2-3%. Nyt puhelin ollut satunnaiskäytössä 3,5h ja akkua jäljellä 59%.

-Kameralla otetut kuvat näyttivät puhelimen näytöllä varsin hyviltä mutta koneen näytöllä odottikin ikävä yllätys, aika surkealaatuisia kuvia jopa päivänvalossa. Videokamera on ihan ok. Joskus puhelin lagaa lyhyesti kuvattaessa joka sitten näkyy videollakin.

-Galleria järjestää kuvat hyvin omituisesti (ei kronologisesti), ja osassa kuvista on väärä kuvauskellonaika.

-GPS ei toimi välillä. Eilen mökiltä ajettaessa ei löytänyt käyttökelpoista signaalia ennen pääkaupunkiseutua. Testasin Mapsilla ja useilla muilla softilla. Samoilla alueilla on mm. E71:n GPS toiminut moitteetta ja hyvin ripeästi.

-Satunnaista lagia ja hyytymistä. Käytössä on Task Killer ja olen testannut myös muita softia. Äsken koko luuri jäi näyttämään mustaa ruutua pitkäksi ajaksi kun avasin hs.fi selaimella, ja jouduin boottaamaan koko romun.

-Multitasking on toteutettu ihmeellisesti, softia ei voi sulkea ilman erikseen ladattavaa softaa. Käynnistäessä luurin, se avaa itsestään taustalle parikymmentä turhaa softaa. Myös muulloin se avaa silloin tällöin taustalle satunnaisesti jotain.

-Irkkaus ja muu kirjoittaminen ei tällä laitteella juuri onnistu. Edes suosituimmassa ssh-softassa ei ole tiettyjä näppäimiä ja kirjoittaminen on muutenkin tuskallisen hidasta.

Näitä juttuja lukuunottamatta puhelin on oikein hyvä, mutta kyllä tällä hetkellä tulee mieleen että vaihtaisi parempaan vaikka ensi kuussa...

edit: tätä kirjoitettaessa akku putosi 12%...
    Viimeksi muokannut: hehhesi; 27.6.10 klo 12:14.

MGM
    MGM ei ole paikalla

Sijainti
    Turku
    Ikä
    31
    Suositeltu
    137
    Toripalaute
    5 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt hehhesi Katso viesti
    Nyt viidettä päivää puhelin käytössä ja on hieman pettymys ollut.
    Täytyy sanoa, ettei tämä puhelin omiakaan odotuksia täysin täyttänyt nopeuden suhteen, mutta toivottavasti siihen tulee pikaisesti korjaus. Jos tähän nyt on xda dev. foorumin mukaan julkaistu uusi päivitys, niin täytyy vaan sitä odotella, kaipa se sieltä aikanaan tulee.
    edit: tätä kirjoitettaessa akku putosi 12%...
    Ei taida ihan normaalia olla. Mulla kestää melko aktiivisella käytöllä puhelin aika tarkkaan vuorokauden. Nyt aion ottaa kaikki synkkaukset pois käytöstä, kun en niitä tarvitse (Tähän kätevä widgetti on Power Tools, Android widgetin valikosta), ja muut yhteydet. Yöksi kannattaa ehkä jopa sulkea puhelin ja laittaa aina lataukseen silloin. Katsotaan miten akku kestää jatkossa.

Miten sulla on näytön kirkkaudet ja muut yhteydet käytössä?

Suositeltu
    4
    Toripalaute
    0
    Kyllä tässä raudassa tehot pitäis riittää. Taitaa olla Sampan softa vaan päästetty nopeesti markkinoille. Taitaa tosiaan tulla uutta päivitystä jossain vaiheessa softan puolelle.
    Näinhän se tuppaa nykyään olemaan kaikkien näiden uutuuksien kanssa. Nopeesti vaan laite kuluttajalle ja sitten myöhemmin korjataan softa.
    Näin myös Applella nykyään toimitaan iPhonen kanssa :-)
    Ensimmäinen NMT kännykkä vuonna 1992.

Sijainti
    Espoo
    Suositeltu
    47
    Toripalaute
    0
    Hidasteleeko porukalla todella noin paljon? En ole paljoakaan ohjelmia puhelimeen pistänyt ja task killer oli laitteessa heti ensimmäisen minuutin jälkeen ja käytän sitä aina kun lopetan laitteen näpräilyn(tämä asia tuntuukin ehkä kaikista oudoimmalta ettei jotain helpompaa tapaa todella löydetty kuten N900:sa).

Ei mitään hidasteluja täällä.
    Lumia 800 Cyan, iPhone 4S, N9 64GB, Iphone 4, Galaxy S, N900, N8
    iPad 2
    Seuraavaksi: Nokia 808 PureView

NokiaGadgets.com (lomilla kesään asti)

MGM
    MGM ei ole paikalla

Sijainti
    Turku
    Ikä
    31
    Suositeltu
    137
    Toripalaute
    5 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt Terpower Katso viesti
    Kyllä tässä raudassa tehot pitäis riittää. Taitaa olla Sampan softa vaan päästetty nopeesti markkinoille.
    Tehoa todella pitäisi olla enemmän, kuin riittävästi ja niinhän siinä on tainnut käydä, että luuri pitänyt saada nopeasti markkinoille ja softa jäänyt hivenen kesken. Päivitystä tässä mielestäni kannattaa kuitenkin odottaa, ennen kuin puhelintaan alkaa myymään pois. En sitten tiedä miten paljon joillain muilla se hidastelee. Ei mulla nyt niin paljoa jumittele, että päähän ottais, aika vähäistä se loppujen lopuksi on ollut. Eiköhän tää tästä vaan parane tulevaisuudessa.

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Täytyy sanoa, että tähän astiset käyttäjäkokemukset eivät kyllä vakuuta ja kuulostaa siltä, että Samsung on tehnyt taas saman kuin monesti aikaisemmin. Softapuoli mättää, vaikka hardware olisi viimeisintä huutoa ja taipuisi vaikka mihin. Itse en ole vielä ehtinyt hypistelemään S:ää, mutta pitäähän se käydä testaamassa. Onneksi en kuitenkaan vielä ehtinyt tehdä tilausta. Itse en enää luota siihen, että Samsung korjaisi puhelimiensa ongelmat softapäivityksillä. Galaxy S:ään 2.2-päivitys tulee varmasti, mutta eiköhän sekin ole samaa taattua laatua ja siihen ne päivitykset sitten jäävätkin, kun uutta mallia puskee markkinoille ;-)

Testailin tuossa kaverin Desireä. Tuntui epätodelliselta, miten nopeasti ja hyvin kaikki toimi. Puhelin ei hidastellut missään tilanteessa. Testi kesti tosin maksimissaan vain n. puolisen tuntia. Eiköhän Desirestäkin löytyisi vikoja pidemmässä testisessiossa, mutta kyllä tuo vain vakuutti heti.

Ikä
    32
    Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt tissot1 Katso viesti
    Hidasteleeko porukalla todella noin paljon? En ole paljoakaan ohjelmia puhelimeen pistänyt ja task killer oli laitteessa heti ensimmäisen minuutin jälkeen ja käytän sitä aina kun lopetan laitteen näpräilyn(tämä asia tuntuukin ehkä kaikista oudoimmalta ettei jotain helpompaa tapaa todella löydetty kuten N900:sa).

Ei mitään hidasteluja täällä.
    Ihmettelen kans tuota joidenkin yksilöiden hitaus ongelmaa. Ittellä ei oo ollu juurikaan vastaavia ongelmia vaikka käyttöä ja softia onki tullu latailtua aika reilusti!

Oon säätäny tuo Taskmanagerin niin, et se sulkee ohjelmat automaattisesti, ku ruutu vetää pimeäksi!

Sehän nyt oli tiedossa, että keskenhän tämä on, niinku kaikki muutki, mut aika äkkiähän nuo päivitykset tulee :)

110% tyytyväinen omistaja!

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Mulla näkyy jatkuvasti yläpalkissa 3G/gprs tai H (mikä lie jälkimmäinen). Tarkoittaako tämä että 3G on tauotta päällä ja aktiivisena? Miten muilla, katoaako kuvake kun tapatte selaimen yms?

MGM
    MGM ei ole paikalla

Sijainti
    Turku
    Ikä
    31
    Suositeltu
    137
    Toripalaute
    5 (100%)
    Mulla näkyy jatkuvasti yläpalkissa 3G/gprs tai H (mikä lie jälkimmäinen). Tarkoittaako tämä että 3G on tauotta päällä ja aktiivisena? Miten muilla, katoaako kuvake kun tapatte selaimen yms?
    Yhteys on aktiivisena, tosin ei se dataa koko ajan siirrä. Sen näkee niistä nuolista, jos dataa siirtyy. Data on aina aktiivisena, jollei sitä itse katkaise. Tähän kätevä sovellus on esim. APN OnOff marketista.

Ikä
    32
    Suositeltu
    5
    Toripalaute
    0
    Hidas :(

Viittais vähä siihen, että sulla on datayhteys koko ajan päällä!

APN OnOff on kyllä reus kätevä vehe, säästää akkuakin huomattavasti.

Sijainti
    Espoo
    Suositeltu
    47
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Perza80 Katso viesti
    Oon säätäny tuo Taskmanagerin niin, et se sulkee ohjelmat automaattisesti, ku ruutu vetää pimeäksi!
    Ai katos. Tuohon helpottaa paljonkin.
    Lumia 800 Cyan, iPhone 4S, N9 64GB, Iphone 4, Galaxy S, N900, N8
    iPad 2
    Seuraavaksi: Nokia 808 PureView

NokiaGadgets.com (lomilla kesään asti)

Sijainti
    Tampere
    Suositeltu
    11
    Toripalaute
    0
    Ihan vinkiksi ihmisille, kun näyttää että yksi sun toinenkin käyttäjistä käyttää ja virittelee noita taskkillereitä, niin en suosittele. Android on suunniteltu siten, että prosesseja pyörii taustalla, ja jos niistä jokin vie tarpeettomasti resursseja niin se suljetaan automaattisesti.

XDA-forumilla on todettu moneen kertaan, että taskkiller-softien käyttäminen lisää virrankulutusta, tämän myöskin itse huomannut mitä tässä nyt tammikuusta on Nexuksen kanssa tullut puuhasteltua. Se tuntuu aluksi vaikealta varsinkin kun market pursuaa noita erilaisia taskkillereitä, mutta tosielämässä niitä ei tosiaankaan kannata käyttää.

Akkukeston kanssa painiville vielä vinkiksi myös se, että androidissa akun kalibroiminen tehdään vähän erilaisella kaavalla kun miten itse olin tottunut. Tämä siis suositeltu tehtäväksi noin kerran kuukaudessa, ainakin siis silloin tällöin ja uudelle puhelimelle kertaalleen:

1. Kuluta akku niin tyhjäksi, että puhelin ei enää jaksa käynnistyä "työpöydälle" asti, vaan sammuu jo käynnistyksessä.
    2. Ota puhelimesta akku irti, pidä sitä pois puhelimesta minuutin verran.
    3. Laita akku takaisin, ja laita puhelin lataukseen VIRTA EDELLEEN POIS PÄÄLTÄ. Lataa esim. yön yli, vähintäänkin niin että latausledi (en edes tiedä onko galaxy s:ssä sellaista) muuttuu vihreäksi ja näyttää vihreää tunnin pari.
    4. Ennen puhelimen käynnistystä irroita laturi.

Tällä saavutetaan siis se, että android oppii akun "raamit" ja tietää milloin akku on oikeasti tyhjä, ja milloin täysi. Ymmärtääkseni muutkin käyttöjärjestelmät käyttävät samaa logiikkaa, mutta oli siis ainakin itselleni uutta tietoa.
    Viimeksi muokannut: Enhancer; 27.6.10 klo 14:16.
    Mallihistoriaa: 101/232/2110/3110/8110/6110/6150/6210/7110/3310/6610/N70/E60/E70/E65/N95/E90/6500c/N95 8GB/W880i/6220/5800XM/5320/E75/6730c/6720c/Samsung Galaxy/E72/Google Nexus One/HTC Sensation

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Enhancer Katso viesti
    Ihan vinkiksi ihmisille, kun näyttää että yksi sun toinenkin käyttäjistä käyttää ja virittelee noita taskkillereitä, niin en suosittele. Android on suunniteltu siten, että prosesseja pyörii taustalla, ja jos niistä jokin vie tarpeettomasti resursseja niin se suljetaan automaattisesti.
    Valitettavasti homma ei käytännössä toimi noin yksinkertaisesti, kun emme elä täydellisessä maailmassa. Teoriassa käyttis on kyllä vastuussa ohjelmien elinkaaresta, mutta ei tarvita kuin vähän huonoa koodia ja homma ei enää toimikaan ihan niin kuin pitäisi. Käytännössä vain on niin, että jos on asentanut paljon ohjelmia ja mitään ei sulje manuaalisesti, niin puhelimesta tulee hyvin pian käyttökelvottoman hidas ja akku kuluu loppuun todella nopeasti. Kaikkea ei kannata tappaa, mutta käytäntö on opettanut, että jotkut ohjelmat on pakko tappaa, jos haluaa, että puhelin säilyy käytettävänä ja akku kestää tarpeeksi kauan. Jotkin ohjelmat esim. estävät puhelimen menemisen virransäästötilaan, kun näyttö on kiinni.

MGM
    MGM ei ole paikalla

Sijainti
    Turku
    Ikä
    31
    Suositeltu
    137
    Toripalaute
    5 (100%)
    Kätevä tapa soittaa muuten luettelosta on vain pyyhkästä nimeä sivulle ja aloittaa heti soittamisen. Tuli vaan sattumalta itselle esille, kun sormi siinä pyyhkäisi. Tämä varmaan lukee ohjekirjassakin, mut eihän semmosia lueta...

Edit: eli oikealle pyyhkäisy aloittaa puhelun, kun taas vasemmalle pyyhkäisy vie viestisoavellukseen. Kätevää..
    Viimeksi muokannut: MGM; 27.6.10 klo 15:43.

Suositeltu
    1
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Perza80 Katso viesti
    Hidas :(

Viittais vähä siihen, että sulla on datayhteys koko ajan päällä!

APN OnOff on kyllä reus kätevä vehe, säästää akkuakin huomattavasti.
    Eli siis käyttäjän pitää itse disabloida netti joka kerta kun poistuu esim selaimesta? Tällöinhän lakkaa myös kaikki nettiä käyttävät taustaprosessit kuten gmail, rss-feedit yms toimimasta. Ei tällainen voi olla paras ratkaisu?

Kirjoitusoikeudet

• Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •