Miten saa puhelimen mac-osoitteen selville?
Miten saa puhelimen mac-osoitteen selville?
Se ohjelmalista tulee siitä tsydeemistä missä on 16 pientä ruutua vierekkäin (4 x 4). Tuo häikkä oli itelläki että siinä missä on ukon kuva tulee joku virheilmoitus, siitä olis tarkotus tulla yhteystietolista, ongelma korjaantuu seuraavasti: painat sitä kuvaketta hetken niin pitäs tulla valikko näytölle, siitä valikosta valitset sitten "Change shortcut" --> Applications ja hetken odottelun jälkeen avautuu se lista, selaat sen alas ja sieltä "Yhteystiedot", sen jälkeen valitset siitä valikosta sille yhteystietolistalle kuvakkeen, itse olen laittanut sen oletuksen eli LauncherPro icons ja Contacts. Mikään ei tietenkään estä laittamasta siihen alas jotakin toista toimintoa siihen tilalle jos koet jotain muuta tarvitsevasi enemmän, mutta sopii huomata että oletuksena noita alareunaan meneviä pikavalintoja on kolme viiden kuvakkeen ryhmää, joita voi selata samalla lailla sivulle kuin noita aloitussivujakin, mutta siitä kuvakkeiden kohdalta.
Tuon LauncherPron vahvuus on tuon tiheän päivitystahdin lisäksi mainio muokattavuus (aloitusnäytöstä valikkonäppäimen takaa Preferences), itse asensin Launcherin tuohon ekana päivänä kun puhelimen sain ja vakiokäyttöliittymään en ole koskenut sen jälkeen ellen ole Kiesin kanssa yrittänyt Samsungia manata kommunikoimaan. ADW Laucheria ja Helixiäkin on kokeiltu mutta kyllä itselle tuo LauncherPro on ollut ylivoimaisesti paras vaihtoehto. Makunsa kullakin, sehän on selvä.
Asetukset --> Tietoja puhelimesta --> Tila --> siellä alhaalla Wi-Fin MAC-osoite
Mitenkäs hyvin tämä pysyy 3G-verkossa kiinni? Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun oma iPhone 4 ei pysy/pääse 3G-verkkoon työpaikallani. Heti kun astuu ovesta sisään niin menee GSM-taajuudelle. Muualla kyllä on 3G-verkossa. Sama ongelma oli vanhassa iPhone 3G:ssäkin. Eli olisiko vika Applessa vai kenties Sonerassa (operaattorini) koska työkaverin Nokia on 3G-yhteydessä rakennuksen sisällä. Ei pääse töissä surffaamaan kunnolla ;D Soneran kuuluvuuskartan mukaan työpaikkani sijaitsisi 3G-peittoalueen sisällä joten siitä ei ole kysymys.
Ja älkää pliis aloittako tästä mitään Apple on p*ska keskutelua!
käytössä iPhone 4 32GB.
Heittäsin että 3G-kuuluvuudeltaan SGS on varmaan Nokialaisten ja iPhonen väliltä. Itselläni on kyllä kaikin puolin pysynyt verkossa ja puhelut yms. toiminu paremmin kun edellisessä Nokian N81:ssä, mutta ainaki tuolla toisessa ketjussa on tullu ilmi noita tapauksia että puhelin ei 2G-verkkoon pakottamisen jälkeen meinaa mennä takas 3G:lle. Tosin varmaan noissa vanhemmissa firmware-versioissa sekin ongelma, eli jos nyt ostat puhelimen niin on varmaan jo semmonen ohjelmistoversio sisällä ettei noitakaan ongelmia ole. Ei oo kyllä tuo eka kerta kun Applen kuuluvuudesta valitetaan, Soneran verkossaki varmaan vikaa mutta ei oo kyllä omat puhelimet kovin usein tipahdellu 3G-verkosta jos sitä kuuluvuutta on edes kohtalaisesti. Muute oisin veikannu että jotenki työpaikallas oleva elektroniikka häiritsee siellä sisällä kuuluvuutta, mutta jos kaveris Nokialainen pysyy 3G-verkossa niin siitä tuskin on kyse.
Seuraavaan viestiin liittyen: itselläni pysyy Soneran verkossa 3G:ssä/ HSDPA:ssa hyvin sisätiloissa, niin kaupungissa kuin korvessakin, että kai se on laitekohtaista. Tosin enimmäkseen käytän kyllä virransäästön takia WLANia ja 2G-verkkoja, voisi huvin vuoksi testailla kattavammin tuota 3G:n toimivuutta jatkuvassa käytössä.
Viimeksi muokannut: RazorNova; 7.9.10 klo 23:57.
En.
Oman kokemuksen mukaan Soneralla on huono sisätilakuuluvuus. Pariin kertaan olen Soneraa jaksanut kokeilla ja viime kerralla niin, että kartan mukaan työpaikkani ja kotini on selvällä 3G alueella. Mutta ei kyllä 3G:stä tietoakaan, kun menee sisälle (ja tällöin oli Nokia käytössä, joka tuki 2100/900 verkkoa). Tämä ainakin omalla alueellani.Soneran kuuluvuuskartan mukaan työpaikkani sijaitsisi 3G-peittoalueen sisällä joten siitä ei ole kysymys.
Sauniksella ja nyt DNA:lla kyllä on loistavat kuuluvuudet ollut. 3G:llä tai HSDPA:lla pysyttelee jatkuvasti sisälläkin.
Viimeksi muokannut: MGM; 7.9.10 klo 23:58.
iPhone 4S White | Sonera | Olutopas.info - Jotta hyvä olut ei jäisi hyllyyn! -
Jos pakotat iLuurin 3G tilaan niin ei saa yhteyttä?
iPhone 4S White | Sonera | Olutopas.info - Jotta hyvä olut ei jäisi hyllyyn! -
Panasonic GD90, GD520, Ericsson R320, T10, T68i, P800 Mineral Gray, P900, P910i, P990i, HTC TYTN II, Xperia X1, Galaxy S, HTC Sensation
Haku 3G.
Kuvakkeessa 3G ja G on vihreällä värillä. "Show and Switch 2G/:"
Jos kuvaketta ei tule näkyviin, niin käy tarkistamassa pienoisohjelmat ja avaa se sieltä.
Itse pidän tätä hyvänä, koska se näyttää reaaliaikaisesti missä verkossa ollaan.
----------------------------
Lisäys:
Kun itselläni on akun varaustaso laskenut 3G tilassa yön aikana noin 20%, joskus yli joskus alle.
Nyt pitänyt 2G tilassa yön yli noin 8-9 tuntia ja akun varaustaso laskenut seuraavasti:
- yö 1 akun varaustaso laski 1 %
- yö 2 akun varsustaso laski 3 %
- yö 3 akun varaustaso laski 4 %
- yö 4 akun varaustaso laski 2 %.
Viimeksi muokannut: 12Tuula; 8.9.10 klo 09:49.
@Arde: Juurikin tuo 3D drawer sieltä Menu --> Preferences --> Advanced Settings --> Use 3D drawer. Pahoitteluni etten tajunnu mitä ajoit takaa :/. Kuten tuossa mainitaanki niin kokeellinen ominaisuus on kyseessä, tosin itse kun kokeilin niin ihan hyvin toimi ja siistiltä näytti. Voi olla että on viimeistellympi tulevissa versioissa mutta itellä toimi nytkin pikaisella kokeilulla ihan hyvin. Tuolta asetusten takaa löytyy varmasti paljon muutakin kivaa, kunhan vaan jaksaa perehtyä tuohon säätövaraan.
Kiitos RazorNova ja Axefield, alkaa kiinnostus kääntyä Launcher pron puoleen :) tuli ostettua sitten myös lisäkilkkeet, miten muuten saan lisättyä tohon people widgettiin henkilöitä erikseen, vai onko pakko valita all contacts, favorites jne. mulla on kaikki henkilöt All contactissa enkä onnistunut lisäämään esim. työ yhteystietoihin mitään siis yhteystiedot - ryhmät - työ, sitten lisää jäsen, tyhjää täynnä... ??
Panasonic GD90, GD520, Ericsson R320, T10, T68i, P800 Mineral Gray, P900, P910i, P990i, HTC TYTN II, Xperia X1, Galaxy S, HTC Sensation
Itse olen tyytyväinen SGSn pysymiseen 3G:ssä ja ylipäätään verkossa pysymiseen. Autolla maakunnissa ajellessa iLuurilla oli todella paljon katvealueita, nyt kun ajaelen samoja reittejä niin kenttiä piisaa. Eräälläkin reilun 4 km katvealueella SGS käyttää kokoajan vähintään EDGEä osan aikaa jopa HSDPAta. Lisäksi monesti iLuurissa huomasin, että vaikka näyttää kenttiä niin soittamaan alkaessa kentät hävisikin yht'äkkiä. Ei nokian E90 tms vanhemman sukupolven "älypuhelimen" veroinen kuuluvuudeltaan, mutta lähes. iLuurilla ei päässyt työhuoneessa myöskään 3Ghen, nyt kokoajan 3G päällä...
Lähinnä kiinnostaisi tietää miten tämä luuri toimii auton oman (built-in hf) handsfreen kanssa?
Muuten aivan loistava N900 mennee kohta vaihtoon kun eivät saa Nokialla tuota ominaisuutta toimimaan eivät sitten millään :-/
Ps. eritoten kiinnostaa kokemukset BMW:n handsfreen toiminnasta/toimimattumuudesta.
Nyt on ilmennyt outo ilmiö puheluiden kanssa:
Kytkin puhelimeen mukana tulleet kuulokkeet ja nyt sitten puheluissa vastapuoli valittaa kaiusta. Kuulemma kaikuu todella pahasti, eli oma ääni tulee takaisin niin paljon, ettei saa mitään selvää. Itselle ei kaikua tule, ja kuuluvuus on mainio. Tilanne korjaantuu ottamalla kuulokkeet pois. Kaikua on ilmennyt 2 puhelussa kolmesta.
En tiedä onko tämä "ominaisuus" ollut aina, mutta nyt se on tullut esille kun olen tarvinnut puhuessani kädet vapaaksi näppiksen käyttöä varten.
Voiko siilä kuulokeasetusten muuttamisella olla vaikutusta tähän? Muokkasin täältä löytyneen linkin takaa "Audio" -asetuksia, ja sen ohjeen mukaisesti arvon 1Mic TX OnOff : -asentoon ON.
Eihän tämä tietenkään minua haittaa, mutta olisi mukava jos tietäisi mistä tämä johtuu.
Edit: Kokeiltu seuraavaa: Kuulokejohto irti, Mic TX arvoon 0 (OFF), johto takaisin kiinni -> ei kaikua. Muutos Mic TX arvoon 1 (ON) ja testipuhelu -> ei kaikua.
Tämä kokeilu Nokian E75 puhelimella (soittava), ei kaikua missään tapauksessa. Kaikuvat puhelimet olivat Noksun E51 ja iPhone (ei uusin malli). Taitaa kuitenkin olla niin, että se ei johdu vastapuolen puhelimesta.
Niin, käyttökokemuksena tällä ei ole minulle vaikutusta, mutta soittajalle se on huono käyttökokemus.
Viimeksi muokannut: kalaksi; 8.9.10 klo 12:45.
Onko korjausta siihen, että kun olet puhumassa puhelua, niin sähköpostin ja/tai tekstiviestin saapuessa merkkiääni huutaa kaiuttimesta normaalisti? Ei ole kivaa itselle, kun korva on vieressä, eikä vastapuhujallekkaan.
Onko muuten 2.2. versiosta mitään uutta saapumistietoa kuin tässä kuussa?
5110->3210->6510->6610->CF62->SGH-D500->6270->E51->E52->Galaxy S->Galaxy S II->Nokia C5
->Viewsonic V350->Galaxy Note
Saunalahti Norppa+, MultiSIM Mobiililaajakaista Plus Nopsa + Sierra Wireless AirCard 762S, Nettipuhelin (Saunalahti since 2002)
Tästä ilmainen 2Gb Dropbox ja +250Mb!