No taitaahan se olla.
Veikkaan, että Rytkonen tarkotti tolla vaan sitä, että täällä vallitseva yleinen mielipide on tuo hänen mainitsemansa.
SGS2
Sama vika rahikaisella. Tuosta bugista on juttua aikas monellakin foorumilla. Joillakin tuo bugi esiintyy ja joillakin ei. Ilmeisesti tuurista kiinni ja meillä siis on paska säkä tässä tapauksessa.
Kyseessä on kuitenkin sen verran paha ja usealla esiintyvä bugi että toivottavasti Samppa tulee sen korjaamaan pian.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Toivon kyllä mahdollisimman pikaista korjausta Samsungilta tuon 2.3.3:n akkubugiin. Se 2.3.4 saisi jo tulla, niin pääsisi funtsimaan puhelimen oikeaan akkukestoa, nyt se on tuon bugin takia aika hämärän peitossa.
Ei kannata. Se ei tee akulle hyvää että akku on latauksessa vaikka akku on jo täysi.
Tämä opittiin työkannettavista jo monia vuosia sitten, eli paras tapa on ladata akku kerralla täyteen, käyttää se ihan loppuun ja vasta sitten ladata, mutta vai niin että kun akku tulee täyteen, laturipiuha otetaan irti samantien.
Litium ioni-akulla ei ole ns. muistia, joten sitä voi ladata miten sattuu. Myöskään litium ioni-akulle ei ole hyväksi että se käytetään liian tyhjäksi. Nykyaikaisissa litium ioni-akuissa on (tietääkseni) suojapiiri, joka katkaisee latauksen kun jännite nousee tiettyyn pisteeseen. Mutta näiden akkuhommien kanssa nyt on jokaisella omat mielipiteet, itse menen noiden faktojen pohjalta ja hyvin toimi ainakin SGS:än tapauksessa.
olen samaa mieltä rytkösen kanssa.
Ja miksi puhelin kehottaisi sitten edes laittamaan puhelimen lataukseen jos se pitäisi kuluttaa loppuun..?
Ja puhelin kyllä osaa ladata akun täyteen ja jättää latauksen siihen kun puhelin on täynnä.
Nyt: Samsung galaxy S II
Joo itsekin huomasin, että wifi-jako on aikamoinen akkusyöppö. Mietin tässä vain, että miten minulla voi aina näyttö olla yli 50% ajasta päällä, vaikka ei todellakaan ole...
Se 50% tarkottaa sitä, että näytön osuus akunkäytöstä on 50%. Painat sitä näyttö -tekstiä siellä niin näät kauanko se on ollut päällä :)
SGS2
Ite vetelin aluksi akun pariin kertaan täysin tyhjäksi mutta empä tiedä liekö tällä mitään vaikutusta tai merkitystä? Sen jälkeen kuitenkin olen lataillut melkein miten sattuu.. jos latausmahdollisuus on niin samapa tuo on vaikka yöksi aina tyrkätä laturiin niin jos sattuu seuraavana päivänä olevan kova tarve puhelimelle niin ei lopu heti eli olen samassa käsityksessä tuon akun suhteen kuin jo edellä olevat.
Hei, jostain lueskelin että KE2 päivityksen jälkeen Hard reset voisi jeesata akku ongelmiin? Kukaan testannu?
Kyllä se on jo melko onnellisesti, jos näiden akku riittää aamusta iltaan kohtuullisella käytöllä :D Parempi unohtaa ne nokioiden akkukestot ja opetella elämään suosiolla uuden akun kanssa. Jos puhelin on 100% ajasta netissä ja päällä mollottaa yli 4" näyttö ja tässä tapauksessa vielä ilm. maailman ohuin smartphone, niin en kyllä valittaisit jos iltaan pärjää kivutta.
Tänään oli kohtuu kovaa käyttöä puhelimella ja kyllä se kesti mielestäni melko kiitettävästi päivän loppuun asti. Akkua jäljellä 10%.
]
Käytössä pelkkä 3G data, ei WiFiä.
Ja näyttö oli manuaalilla, ei himmeimmällä asetuksella.
Sisälsi vielä jonkin verran Angry Bridsiä ja jotain muutakin, mitä ei enää mahtunut tohon mukaan.
Viimeksi muokannut: MGM; 21.5.11 klo 00:37.
iPhone 4S White | Sonera | Olutopas.info - Jotta hyvä olut ei jäisi hyllyyn! -
Nyt ollu itellä aika normi päivä. Näyttö vähän yli tunti päällä, android käyttis näytti 33min, puheluita 30min ja pientä random vihasta lintua jne. 16h ollu puhelin päällä ja akkua jälellä herttinen sentää 53% :) Tuntuu jo paljon mukavammalle.
Käytössä kyllä MehuSuojain mutta vain se ilmaisversio jos tuo nyt mitään auttaa kummemmin :)
SGS2
Perus melko hiljanen päivä. aamusta tähän kesti tai oli tos viel 16% mut laitoin latinkiin.
Piti laittaa kuvaki mutten jaksa alkaa enää kikkaileen ku oon pihelimella.
Mut selkaset 17 tuntia ja akkua viel pääle 10%.
Sisältyi muummuassa face, market, pelejä, ja musiikin kuuntelu spotifaista...
Nyt: Samsung galaxy S II
Suurtehoakku olisi HYVÄ lisävaruste,jos tulisi pian myyntiin!.Tai sitten tämän "bugin" korjaus seuraavassa Android-versiossa (2.3.4)!.
Tänään ei ole wifi-jako mennyt päälle, vaikka wifin kautta netissä ollut, muutenkin akku kestänyt hyvin, saattaa johtua kun buuttasin luurin eilen illalla ennen laturiin laittamista.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Viimeksi muokannut: Tilde; 21.5.11 klo 17:36.
Ihan vertailun vuoksi, oma yli 3 vuotta vanha iPhone 3G on ollut viimeksi 2päivää sitten täydessä latingissa, tällähetkellä akkua jäljellä noin 75%. Monta puhelua olen soittanut sillä ja aika paljon musiikkia kuunnellut.
Takapakkia ollaan akun suhteen menty.
Onko tuo nyt ihme kun miettii laitteiden tehoeroja. 3G:n taitaa saada netistä kokonaan "irti", mutta android on kokoajan 3G yhteydessä kiinni ellet sitten muokkaa datayhteyttä käsin tai softan avulla. Akut sen sijaan ei ole kehittyneet yhtään tuona aikana.
Eniveis, kyllä tällä sentään työpäivän (aamusta iltaan) pärjää pushmail päällä satunnaisesti surffaten/tekstaten.