Tuli huomattua, että joko tänne foorumille tullaan ainoastaan valittamaan, mikäli on jokin vika kännykässä tai sitten foorumilaisille on osunut poikkeuksellisen huonoja malleja. Tämä on nyt puoli päivää olllut käytössä ja erittäin positiivinen kokemus. Aikaisemmin minulla oli Nokia 6680. Siihenkin olin tyytyväinen; Nokialta ei nyt sattunut olemaan yhtään minulla sopivaa mallia myynnissä tällä hetkellä. Vertailen tässä monessa kohtaan Nokiaan, mutta en ylistääkseni Sony Ericssonia Nokiaan.
+GPS toimii loistavasti, löytää parissa sekunnissa sekä oman sijainnin sekä jos etsii jonkin muun sijainnin.
+käyttöjärjestelmä: Tässä saa kko näytön taustakuvan, eikä ole mitään häiritseviä kuvakkeita Nokian useimpien mallien tapaan. Kameran laatu ei sisällä silmiä hivellä, mutta Canon EOS 450 onkin minulla kuvaamista varten. Hyvät säätömahdollisuudet kuitenkin kamerassa.
+ Navigaationapissa pikanäppäimet, uusiassa Nokioissa ei ole niihin mahdollistuutta.
+ kuvan, videon ja biisien muokkausohjelmat kiva lisä.
+ kalenteri selkeä, joskin eräs harmittava asia pysynyt entisellään...
+ taskulamppu teki paluun, samoin ajanotto.
+ Internet toimii nopeasti ja sujuvasti
+ joku haukkui takakannen ja on kuulemma vaikea irroittaa. Minulla aukesi ohjeita noudattamalla jo ekalla kerralla melko nopeasti. Sen ei pitäisi erityisen systemmin ansiosta irrota vahingossa kovin helposti.
+ Hinta: 240 e gigantissa. halvempi siis kuin nettikaupassa. Monet tätä huonommat Ericssonin mallit olivat 100 euroa kalliimpia.
+ Kamerassa suojakansi
+ näppäimet ihan ok.
+ valikot selkeät ja hienot ulkoasulta kuten myös itse puhelin, jos minulta kysytään.
+ sopivan kokoinen ja muotoinen
+ roiskeen ja pölyn kestävä. Tosin tämä ei vaikuttanut mitenkään ostopäätökseeni.
+ sanakirja hyvä
-kalenteriin ei voi pistää suoraa yksinkertaista muistutusta. (eli tietty päivä ja tietty aika kännykkä alkaa hälyttämään) Tavallaan tähän kyllä saa, mutta ei suoraan. Tosin tehtävälistassa tämä ominaisuus toimii.
- valintanäppäimissä ja navigaationapissa ei vikaa, mutta numeronäppäimet saisivat ehkä olla vähän isommat. Tosin en kirjoittele tekstiviestejä kovinkaan paljon, joten ei sillä suurta väliä
- etukameraa ei voi käyttää kuvaamiseen jostain syystä.
- numeroita ei voi pistää esim. syntymäpäivissä numeronäppäimillä, vaan ne pitää selata oikeiksi navigaationapilla. Melko outoa, mutta minulal tästä ei juurikaan mitään haittaa.
- profiilien säätäminen ei aivan viime Nokian tasoa.
- ei erillistä tekstin kopioimisnäppäintä
- kuvien zoomamisessa ei pikanäppäimiä.
- En osaa vielä sanoa maalien kulumisesta, kuulokkeista, mp3-soittimen laadusta. ja akun kestosta, koska vasta tänään aloin käyttämään. Maalien mahdollinen kuluminen ei kuitenkaan tule paljoa minua haittaamaan. Myöskään mp3-soitin ominaisuudella ja äänen laadulla ei tule olemaan merkitystä, koska minulla on Ipod sitä varten
- salama on led-salama, mutta mitä turhaan tunkea 3.2 megapikselin kamerakännyköihin xenon-salamaa, kun jälki ei kuitenkaan ole parasta mahdollista.
- radion toimimiseksi pitää liittää kuulokkeet (joissa antenni sijaitsee) kännykkään.
- yksi näppäin rupesi toimimaan vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen :D
Siinä toistaiseksi. Suosittelen ainakin tämän päivän perusteella. Halvahko kännykkä kattavilla ominaisuuksilla. Täytyy nyt myös loppuun sanoa, että Nokia 6220 classic oli myös pitkään vaihtoehtona, mutta päädyin sitten tähän.

Vastaa lainaten