Sivu 4 11:sta EkaEka 12345678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 80:een 210:sta

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Mulla on ollut pari viikkoa, tähän mennessä olen ollut vannoutunut Nokia-käyttäjä mutta silti olen oikein tyytyväinen. Eipä täälläkään niitä varsinaisia bugeja ole oikeastaan kovin paljon ollut, ainoa todellinen bugi taitaa tässäkin ketjussa olla tuo yksi softan kaatuminen. Mulla ei ole sitä tapahtunut kertaakaan vaikka aika aktiivisesti olen rämpännyt valikoita. Uudessa softassa on ilmeisesti korjattu videon tallentamista siten, että se menee suoraan kortille eikä puhelimen muistiin. En ole testannut.

Plussia:
    + puhelin on helppokäyttöinen ja nopea (tosi vanhoista Siemenseistä on huonoja kokemuksia, nykyisin ovat ihan erilaisia näköjään)
    + mp3-soitin on hyvä kuulokkeiden kanssa
    + kamerakin ihan ok mutta eihän se oikeaa kameraa korvaa
    + soittoääneksi saa sekä midejä että mp3:sia
    + java-irc ja -messenger toimii
    + bluetooth
    + herätyskelloon ym. saa oman äänen
    + muistikortti ja kuulokkeet sis. hintaan

Miinuksena jotain pikkujuttuja on mitkä häiritsee:
    - akku loppuu liian pian (entinen puhelin olikin kyllä tunnettu kestävästä akusta)
    - vaikka soittoääni on täysillä niin silti se on alussa liian hiljainen, jopa värinä pöytää vasten "kuuluu" kovempaa
    - soittoäänen voimakkuuden säädössä kuuluu vakioääni vaikka ääntä olisi vaihdettu
    - käynnistys- ja sammutusvideota ei taida saada pois vaikka äänen saa
    - hidas tiedonsiirto datakaapelilla

Nykyisistä Nokioista on mulla niin vähän kokemusta että en osaa oikein vertailla, mutta suosittelisin tätä kyllä. Jos jotain bugeja on niin eiköhän niitä korjata, softa on päivittynyt jo kerran. Siemensissä on vielä se etu että softa on netissä jaossa eli sen voi itse päivittää.
    3210 > 7110 > 6310i > CX75 & Tele Finland
    Registered Linux User #379072
    Hyvää musaa, tein sivut

Sijainti
    Helsinki
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Olen ollut todella tyytyväinen (ja en tod ole vaatimaton ;)) Todella hyvä puhelin kaikenkaikkiaan.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Puhelin lähti sitten huoltoon firmwaren päivitykseen (en omista datakaapelia ja suoraan puhelimesta tapahtuva päivitys ei pelittänyt), vikoja oli jokunen, mutta ei mitään maailmaa kaatavaa, semmoista pientä ja rasittavaa vaan.

Puhelin kaatuu usein kalenterissa, kamera jumittuu kuvan suurentamiseen ja kello ei pysy ajassa jos automaattinen päivitys on päällä.

Tuossa nyt nuo "suurimmat" viat. Arviointi jatkuu, kunhan luuri palaa kierrokseltaan.
    Panasonic GD-550, Nokia 3210 ja 3310, Siemens A50 ja CX75.

Sijainti
    Lempäälä
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Juu, kiitoksia infoista. Kyllä se taitaa olla "pakko" tänään käydä tuollainen puhelin sitten vaihtamassa..Saa viikonloppuna sitten näprätä ihan täyspäiväisesti. :)

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Itse sain eilen kyseisen puhelimen käyttöön. Tällä hetkellä kokonaisvaltaisesti ihan positiivinen kuva luurista.
    Pikaiset plussat ja miinukset mitä mieleen tulee:

+ Ihan ripeä valikkotoiminta
    + Mp3 soitin ok laatuinen (harmi vaan ettei voi jättää taustalle soimaan/ei palaudu puhelun jälkeen..)
    + Hyvä näppäintuntuma

- Kamera on kurjaa laatua. Valkotasapaino hakee mitä sattuu ja laukaisuviive on todella pitkä.

Ostin itse puhelimen käytettynä ja onnistuin lukitsemaan puhelinkoodin kun edellisen omistajan antama koodi ei toiminut..prkl.
    Tietääkö kukaan onko mitään tapaa saada itse puhelinkoodi avattua?? Ei huvittaisi heti lähteä liikkeeseen rahoja syytämään. (mikäli moisesta laskuttavat..)

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

sitähän mä vaan...

Onko jollain tietoa kunka saa videon piippaukset pois?

Sijainti
    Lempäälä
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Eilen tuli sitten minullekin tämä CX75. Pitkäaikaisena Nokian käyttäjänä alku oli todella vaikeaa. Hermot meinasi mennä kun aina tuli paineltua vääriä nappeja eikä mitään meinaa löytyä mistään. Nyt kun hetken jo puhelinta räpläillyt alkaa sujua paremmin.

Lueskelin tuolta M75 ketjusta juttua uudesta ja vanhasta kamerasta. Onkos tämä sama juttu tässä CX75:ssa? Tuntuu vain että tuo kamera ottaa niin kamalan huonoja kuvia. Tai sitten vain tuo näyttö on niin huono, en ole vielä päässyt siirtämään kuvia koneelle, joten en sitetn tiedä miltä ne siellä näyttävät. En tietenkään kyllä odottanutkaan mitään canon laatua, mutta esim. mustasta näppäimistöstä ei saa otettua kunnolla kuvaa jossa näppäimissä olevat merkit erottuisivat. Tuo valo tuntuu olevan tässä kamerassa ongelma. Pienen pieni heijastus kattolampusta tässä mustassa näppäimistössä muuttuu vitivalkoiseksi.

Mutta varsinainen kysymys liittyy herätyskelloon. Saako torkun aikaa mitenkään muutettua? Sehän taitaa olla vakiona 5min? Vanhassa puhelimessa oli 10 min. ja se oli aivan taivaallinen. Juuri ehti nukahtaa ja rentoutua vielä, mutta 5 min. ehtii vain hätkähtää uneen ja takaisin hereille. :)

Sijainti
    Lempäälä
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Saako saapunutta puhelua, johon en ole vastannut, näkymään mitenkään isompana ruudulla, kuin vain pienen pienenä kuvakkeena vasemmassa alalaidassa? Ainakin näin alkuun tuntuu että jää kyllä varmasti joka kerta huomaamatta jos joku on soittanut.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Tuo kameran kuvanlaatu parani uuden firmwaren myötä.
    Ohjelmistoversio 12.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Teren taas.

Blaah kun olen taas tyhmällä päällä mutta mites saako tossa kamerassa mitenkään ns. yökuvausta. kun eilen koitin kuvailla niin pimeässä ei saa mitenkää yhtään valoisuutta. Ja sitten voiko viestien tallennuskansioo muuttaa eli esim saapuvat menis suoraa muistikortille

Sijainti
    Lempäälä
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Itse olisin kanssa sitä mieltä, että siinä on parannuksen kohde, että viestit saisi laitettua muistikortille. Käsittääkseni vielä se ei ole mahdollista.

En usko myöskään että yökuvaukselle on mitään omaa valintaa, mutta sen saa kertoa joku joka asian varmaksi tietää. :)

Sijainti
    Lempäälä
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Apuva.
    Herätyskello ei soi kuin noin 20 sekunttia ja sammuu sitten itse. Sitten näytön vasempaan alalaitaan tulee herätyskellon kuva ja huutomerkki, vähän niinkuin ilmoitus että by the way kellosi on soinut jossain vaiheessa..
    Onko muilla samaa? Eikö tätä saa mitenkään poistettua?

Taski:n avatar
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    1 (100%)

Hmm

Hei. olen uusi käyttäjä foorumilla ja kaipaisin hieman tietoa tästä Cx75 puhelinmallista. Olen selannut topiceja ja käyttänyt hakua, mutta en ole saanut kovin selkeätä vastausta kysymykseeni. Kysyisinkin nyt tässä hieman offtopicina, Mistä saan ohjelmia (tärkeimpänä jokin IRC clientti) tähän malliin, mikä ohjelmisto tässä on (ei siis versio vaan koko ohjelmiston nimi) ja miten saan siirrettyä Datakaapelilla ohjelmat puhelimeeni.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
    1611 -> 3110 -> 3310 -> c35i -> t300 -> 6150 -> 6510 -> 3650 -> 3330 -> 3510i -> sgh-e330 -> cx75 -> 6280 -> e60 -> KU990 -> E90 Black -> E75 -> E90 Red -> HTC Touch Diamond 2 -> Samsung Galaxy S

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Ohjelmia saa netistä ;). Mulla on irc-clienttinä jmIrc ja Jabber IM -clienttinä mjabber. En käytä Microsoftin Messengeriä kun enemmän tykkään noista avoimen lähdekoodin ohjelmista, mutta eiköhän siihenkin joku java-clientti ole.

Ohjelmistosta en osaa muuta sanoa kuin että tässä on Siemensin oma softa, joka tukee j2me:tä eli käytännössä melkein kaikki kännyköille tehdyt java-ohjelmat pitäisi toimia. Paremmin tietävät saa täsmentää.

Datakaapeli toimii siten että asennat ajurit, otat Mobile Phone Managerilla yhteyden puhelimeen ja siirrät ohjelmat sinne. Kaikki tarvittava löytyy Siemensin nettisivuilta. Jos nyt satut Linuxia käyttämään niin sitten yhteyden saa SieFS:llä.
    3210 > 7110 > 6310i > CX75 & Tele Finland
    Registered Linux User #379072
    Hyvää musaa, tein sivut

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Tuo herätyskello on tosiaan paha, jos siihen ei eka kerralla herää ni sepä ei sit sen enempää enää herättele. Parempi siis pitää kellon ääni melkosen suurella. Ja torkun käyttö on tarkkaa, täytyy painaa just oikeaa nappia. On tullu pari kertaa painettua vahingossa puhelimen kyljessä olevaa nappia ja nukuttua pommiin! Eikä varmaan ois kovin vaikeaa laittaa valikkoo, jossa vois ite valita tuon torkun ajan..

Toinen todella ärsyttävä vika: joskus kun kirjottaa viestiin vastausta, softa jumittaa eikä lähetys onnistu. Tekstin muokkaus kyllä silloinkin toimii, mutta kirjoitustilasta ei pääse pois kuin akun irroittamalla. Ja tämä tapahtuu luonnollisesti vain kun on lähettämässsä pitkää vastausta..

Muita tässä ketjussa mainittuja puutteita/vikoja en ala toistaa, mutta yksi puute vielä: mp3-musan toistossa näppäimet lukittuna, esim. lenkillä, ois kätevää jos puhelimen sivunäppäimistä vois vaihtaa biisiä.

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    1 (100%)
    No entäs minkäslainen prossu tässä on? ja ram muistia oli kuinka paljon? :o en ainakaan pikaisella topicin selauksella huomannut puhetta näistä olleen?
    1611 -> 3110 -> 3310 -> c35i -> t300 -> 6150 -> 6510 -> 3650 -> 3330 -> 3510i -> sgh-e330 -> cx75 -> 6280 -> e60 -> KU990 -> E90 Black -> E75 -> E90 Red -> HTC Touch Diamond 2 -> Samsung Galaxy S

Sijainti
    Reso
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    kyllä tuo gprs päivitys toimii mainiosti kunhan asetukset on oikeen ja ite päivitin tossa äskettäin niin soittimeen tuli parempi äänen voimakkuuden säätö kun muistan lukeneeni täällä että äänen voimakkuuden säätö portaat on liian suuret, nyt ne on passelit :)
    jeje

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Taski
    No entäs minkäslainen prossu tässä on? ja ram muistia oli kuinka paljon? :o en ainakaan pikaisella topicin selauksella huomannut puhetta näistä olleen?
    Tommossia tietoja ei oikein kerrota näissä ei-älypuhelimissa, mutta jotain 100MHz (ARM-prossu) paikkeille veikkaisin.
    "The game is based on actual Japanese history, so here's this giant enemy crab."

MrX
    MrX ei ole paikalla

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Aika lähelle...
    124 MHz ARM® 926 CPU
    Mikä se semmoinen puhe-elin on...

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    1 (100%)
    Lienee aika itsestäänselvä kysymys, mutta saahan datakaapelilla (510) siirrettyä kuvat koneelle muistikortilta/puhelimesta?

Sivu 4 11:sta EkaEka 12345678 ... ViimeinenViimeinen

Kirjoitusoikeudet

• Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •