Joo, eli itse ostin Asha 300 tos eilen gigantista(79e) ja olen positiivinen laitteesta. mä laitan nyt plussat ja minkat kyseisestä laitteesta.
Plussat:
- näyttö on herkkä resetiiviseksi
- 1ghz prossun ansiosta huomattavasti nopeampi kuin esim. nokia x3-02
- hyvin toimiva näppäimistön ja kosketusnäytön yhistelmä
- laadukkaan oloinen (vois luulla toista hintansa perusteella)
- hyvä rahanvastike
Minkat:
- kamera vois olla parempi
- videot lagittaa vähäsen katsoessa
Yleisarvosanaksi antaisin ehkä 4/5 :)
Kaikkihan on mahdollista. Tosin nuo kuoret pitäisi suunnitella ja tuottaa tyhjästä, eli kustannukset olisi sitä luokkaa, että sillä tavan tallaaja ostaa parin viikon välein aina markkinoiden parhaimman puhelimen koko lopun elämänsä. Lisäksi pitäisi löytää tai tuotattaa sopiva näyttö joka toimii samoilla spekseillä kuin alkuperäinen.
Jos sinulla on sijoittaa hatusta heitettynä tuollaiset 200000 euroa tähän, niin voin kyllä ottaa pallon tästä ja alkaa kehittelemään jotain. Kaikki tarvittavat kontaktit eri aloilta minulla jo olisi...
Joko 303 kapulasta kokemuksia ?
Joko 303 kapulaa on oikeasti saatavilla kivijalkakaupoissa Suomessa?
Ainakin Gigantissa oli eilen.
Onkos kellään vielä käyttökokemuksia Asha 302 -puhelimesta? Kattelin että luulis ainakin olevan hinnalle vastinetta kun saa heti uutena alle 120 euron. Miten "sulavasti" pyörii? Luulis että tommonen prossu ja S40 on aivan tappavan nopee yhdistelmä. Isoin "vika" mikä ainakin itelle tulee mieleen on GPS:n puute, mutta tulispahan kysyttyä neuvoja ihmisiltä enemmän. Tietääkö kukaan saako noita Asha-puhelimia toimimaan Macin modeemina helposti?
Tärkeimmät speksit:
- 1 GHz prosessori
- 128 megaa RAM-muistia
- Mail for Exchange -tuki
- Whatsapp ja Facebook laatikosta otettuna
- Paino: 106 g (akku mukaan lukien)
- Valmiusaika: Jopa 29 päivää (GSM); tai jopa 34 päivää (WCDMA)
- Puheaika: jopa 9 tuntia (GSM); 5,9 tuntia(WCDMA)
- Muisti: jopa 140 MB sisäistä muistia, tuki jopa 32 GB:n microSD-muistikortille
- WLAN b/g/n
- HSDPA 14.4 Mbps, HSUPA 5.76 Mbps
- FM-radio
- fyysinen pysty-qwerty -näppäimistö
http://aani.nokia.fi/2012/02/27/kolm...a-alykkaampia/
http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/302/
http://www.gsmarena.com/nokia_asha_302-4546.php
Viimeksi muokannut: Zerliger; 24.3.12 klo 20:27. Syy: gepsi-vamma tuli mieleen
Ei ole omaa kokemusta mutta kuulemma näyttöä on vaikea nähdä auringonvalossa
Minulla on Ashan 303 ja muuten olen ollut tyytyväinen mutta selain jumittaa vähän väliä. Selain on jo kertaalleen päivitetty Nokian uudempaan versioon mutta parannusta ei ole juuri tullut. Onko muilla samoja murheita?
Lataa opera. Selaimella m.opera.com ja sieltä ehdottaa ja asennat sen.
Nokiaa ja muita perus/featurepuhelimia ~10kpl -> Nokia n90 -> Nokia n95 -> Nokia supernova 7210 -> Nokia c7 -> Samsung omnia 7 -> Nokia n8 -> Htc Desire Hd -> Nokia 701 -> Samsung Omnia W -> Nokia X7 -> Lg Optimus 3D -> Nokia Lumia 800 cyan + Saunalahti
No joo kai toinen selain on asennettava jos tätä ei pian saada kuntoon mutta kun tätä Nokian selainta niin nopeaksi mainostettiin
Mainokset on mainoksia.
Nokiaa ja muita perus/featurepuhelimia ~10kpl -> Nokia n90 -> Nokia n95 -> Nokia supernova 7210 -> Nokia c7 -> Samsung omnia 7 -> Nokia n8 -> Htc Desire Hd -> Nokia 701 -> Samsung Omnia W -> Nokia X7 -> Lg Optimus 3D -> Nokia Lumia 800 cyan + Saunalahti
303:ssa on Elisan liittymä ja huomattavasti vakaammassa ja nopeammassa E7:ssä on saunalahti joten tässä tuskin on liittymästä kysymys. Samaten kiinan kopio HTC on vakaampi.
C7:n ollessa huollossa tuli pari viikkoa käytettyä vanhaa puhelinta ja ihastuttua uudelleen sen yksinkertaisuuteen ja fyysisiin näppäimiin. Koska nettihommat sujuvat puhelinta paremmin läppärillä tai iPadilla, kiinnostuin Asha 302:sta. Sillä hoituisi tekstarit ja sähköposti helposti ja edullisesti ja kalenterikin vaikuttaa asialliselta.
Onko kenelläkään vielä käytännön kokemuksia ko. laitteesta? Miten on akun kesto? Saako kalenterin synkattua google-kalenterin kanssa ongelmitta? Löytyykö sähköpostiasetukset helpolla? Toimiiko HotSpottina vaikkapa Joikun avulla? Jos em. aiat ovat kunnossa, ainoa suurempi miinus omalla kohdallani tuntuisi olevan GPS:n puute. Vanha käyttis ei minua haittaa, hinta ja ulkonäkökin ovat minun mielestäni aivan kohdallaan.
Minuakin kiinnostaisi tietää, joko palstalaisilla on kokemuksia 302:sta? Alkaa kyllästyttää tuo kosketusnäytön hankaluus tekstiviestejä naputellessa. Kun lasilevyssä ei ole tuntumaa niin sitä ei ole.
Muutaman päivän kokemuksella Asha302:sta:
+Mukava muotoilu ja varsin tyylikäs ulkonäkö. Kohtalaisen laadukas fyysinen rakenne. Puhelimen äänen laatu on mainio. Mukavan kevyt, istuu myös mukavasti käteen ja taskuun. Fyysiset QWERTY-näppäimet. Kalenterin synkkaus Google kalenterin kanssa onnistuu GoogaSync Minillä edullisesti, joskaan ei automaattisesti. Gmail- sähköposti on helppo ottaa käyttöön ja toimii mainiosti.
-Älypuhelimeen tottuneelle toiminnot ja sovellusvalikoima ovat suppeita. Ei voi käyttää WLAN hot spottina Joikun avulla. Nettiselain on kökkö ja hidas, yhteys myös tuntuu pätkiväni varsin paljon. Vanha käyttis on sekava ja rajoittunut. Kun asetukset on saanut mieleisekseen, itse käyttö on kuitenkin sujuvaa. Toinen sähköpostitilini ottaa vastaan, mutta ei lähetä postia!? Pyöreähköstä taustasta johtuen puhelin saattaa hieman keikkua kädessä rivin reunimmaisia näppäimiä painettaessa.
Paljosta rämppäämisestä johtuen en osaa arvioida käytännön toiminta-aikaa, mutta akun kesto tuntuu olevan älypuhelimia parempi. Kaikkiaan 302 on rajoitukset tunnustaen kelpo laite, joka sopii hyvin puhumiseen ja tekstareihin, kalenteri ja sähköpostikin menettelevät. Nettikäyttöön kannattaa valita suurinäyttöisempi ja älykkäämpi laite.