Miten teillä tuo N900 pakkasen sietokyky? itse olin jäällä 2,5tuntia ja tuntuu että n900 ei reagoi mitenkään enää kosketukseen?
Miten teillä tuo N900 pakkasen sietokyky? itse olin jäällä 2,5tuntia ja tuntuu että n900 ei reagoi mitenkään enää kosketukseen?
Mulla ei kyl sen suhteen oo ollu mitään ongelmia. Töitten takia tulee oltua ja liikuttua ulkona kelillä ku kelillä ja en oo huomannu ongelmia. Töissä tulee käytettyä suojapussia, Lähinnä sen takia ettei kastuis ihan heti.
Ei oo edelleenkä tullu vastaan luuria mikä tän korvais, eli vanhalla mennään. :) Ei noilla virtuaalinäppiksillä tee mitään.
Tuli omaani tuo tyyppivika, eli usb-liitin rikki. Olin reissun päällä niin pakko oli samantien uusi puhelin hommata. Nyt sitten Samsung Galaxy Nexus. Tuossa N900:ssa kuitenkin oli takuuta, joten lähetin menemään. Ilmeisesti sitten jotain Nokian Symbian-luuria tilalle --> myyntiin.
To be alive is to be Horgh...(Whatever that means?) For me everything...
Omani oli huollossa kun yhtäkkiä yön latauksen jälkeen jäikin latausvalo päälle(vihreä merkkivalo). No, ajattelin valon lähtevän pois uudelleen käynistämisellä, mutta laite ei lähtenytkään enää käyntiin. Pelkkä himmeä "Nokia" teksti syttyi vain ja kun akun laittoi puhelimeen, puhelin tärähti.
Puhelin kävi huollossa vähän päälle pari viikkoa ja tuli takaisin korjattuna. Yksi pieni ongelma on: Ennen käytin valikon järjestelyyn Catorise ohjelmaa, mutta nyt kun sitä yrittää asentaa, tulee teksti "Asennus ei onnistu" ja sitä ei voi sitten päivittääkkään, vaikka sovellustenhallinnan päivitysosiossa onkin. Mitenköhän saisi asian korjattua kun ei jaksa tuota hasardivalikkoo kattella? :)
Tuossa huomasin, että facebook:n on tullut sovellus jossa on puhelut/videopuhelut. Saako niitä toimimaan tässä?
N900 on mielestäni ihan hyvä puhelin, eikä toiminnoissa ole mitään, mikä ei toimisi. Toimintojahan riittää pienelle kylällekin. Akku kestää kolme päivää, joka on, tietääkseni, ihan kohtuullisesti. Eikä päivittämisessä ole ollut probleemia.
Mikä minua puhelimessa nyppii on se, ettei siitä päällisin puolin pikaisesti tunne, miten päin se on kädessä taskusta ottaessa. En voi lukeutua kovinkaan isoksi kosketusnäyttöpuhelinfaniksi. Itse asiassa kosketusnäyttö on se, mikä puhelimessa inhottaa. Ja varmaankin pistän sen myyntiin, jollakin aikajänteellä.
Paperina Lotus Royal- huomaa mikä imukyky!
Mitä kannattaisi mielestänne tehdä, kun olen ostanut nysisataseni käytettynä n. vuosi sitten ja nyt lähti usb-liitin irti. Takuuta olisi n. puoli vuotta jäljellä, mutta siinä pitää olla takuukuitti mukana, jonka olen hävittänyt(?). Eli paljonkohan ne laskuttais "huollosta", eli vaihdosta E7:ään, kun ei se kuitenkaan ilmaista ole, jos ei takuuseen mene, ja eikös ne ole kaikki vaihtanut, joista on usb irronnut. Toki jos kuitti löytyisi, sitten olisi selvä homma, vaikka en tiedä olisiko E7 sitten parempi kuin N900. Olisihan se toisaalta kiva saada uusi kännykkä näperreltäväksi. Eli jos ja kun kuitti ei kuitenkaan enää mistään löydy, kannattaako yrittää jotenkin liimailla/juottaa usb-palasta takaisin kiinni (toimii edelleen, kunhan vain paikallaan pysyisi) vai sitten maksulliseen "huoltoon" viedä.
Jos on takuuta jäljellä ei tarvi kuittia vaan huollossa ne tarkistaa imei koodista onko puhelimella takuuta jäljellä. jolloin voi saada sen e7 tai korjatun n900 jos sitä takuuta on jäljellä ja liitäntä on kunnolla rikki. Mutta jos ei ole takuuta jäljellä valitettavasti on ostettava uusi tai käytetty puhelin.
Aivan varma ole että onko ainoat vaihtoehdot uuden/käytetyn ostaminen, jos takuu ei ole voimassa, vaan muitakin varmasti löytyy(huolloissa kuitenkin ymmärtääkseni ihan ihmisiä töissä).
Takuun voimassaolosta voit varmistua tämän linkin kautta. Jos voimassa, niin sitten koittaisin huoltoon kiikuttaa ihan ensi alkuun. Itsellä ei kokemusta viime aikoina huoltoliikkeiden toiminnasta, mutta sittenhän se selviää(jotkut väittävät että pitäisi olla ostokuitti mukana, eli pelkkä imei-tarkistus ei riittäisi).
Jos itsellä kokemusta kolvauksista, niin ko. asiaa käsitelty netissä monilla sivuilla..hakusanaksi vaikkapa "n900 usb port repair".
Tässä esim. yksi ketju missä kuvia ja ohjeita jne.
Itse ostin samanlaisen vekottimen(kun halvalla sai:)), missä myös tuo usb-portti irronnut. En ole toistaiseksi ryhtynyt kolvaushommiin(vaikka tarkoitus olisi), vaan lataan akun tällaisella "lataustelakalla", jonka jälkeen laitan ladatun akun puhelimeen. Hieman vaivalloista, mutta toimii noinkin.
Antamasi linkin mukaan takuu ei ole enää voimassa, joten eipä taida vaihtua E7:ään. Eli täytyy siis tyytyä kohtaloonsa, että takuun umpeuduttua tulee tyyppivika ja Nokia pesee kätensä pois vastuusta? Nykyään USB-palikka taitaa olla kokonaan jo rikki, kun ei lataa enää ollenkaan. Vähän aikaa toimi vielä niin, että sai aseteltua osan aivan oikeaan kohtaan ja sitten puhelimen piti olla aivan liikkumatta, mikä oli sekin jo vaivalloista, mutta nyt pitää akku siirtää aina vanhaan kännykään, ja ladata siinä, ja sitten siirtää takaisin.
Itse sitä mieltä että sinua mahdollisesti "huijattu", kun edellisen viestisi mukaan sinulla oli puolisen vuotta takuuta jäljellä. Sinulle puhelimen myynyt siis kenties kertonut vääriä tietoja itsellesi, joten hänen puoleensa pitäisi asiassa kääntyä. Yksityisten välisissä kaupoissa tosin ei mitään suojia ole, joten lienee turhaa vaivannäköä.
Jos olisin luurin ostanut itse kaupasta ja minulla olisi kuitit siitä, niin valittaisin asiasta vaikka sitten takuuajan jälkeen. Nyt (itselläni) tilanne se että olen tietoisesti ostanut viallisen puhelimen halvalla, joten en viitsi alkaa riidellä asiasta valmistajan kanssa, vaikka tyyppivika onkin.
Tossa kohtaa kun vielä toimi, niin olisi pitänyt "hitsata" se liitin kiinni jollain epoxilla, tjms. Tällä hetkellä taitaa olla myöhäistä. Jos minulla olisi luuri missä liitin vielä paikoillaan, niin avaisin luurin ja katsoisin voisiko sille vielä jotain tehdä. Purkuapua löytyy juutuupista, vaikkapa tämän videon katsomalla.Alunperin lähettänyt japetz
PS itsenikin tarvitsee kohta tehdä jotain tämän hyväksi. Tuo huutonetistä ostamani kiinanpska "akkutelakka" lakkasi toimimasta. No pari lataustahan se kesti. :)
Lisäksi Dnan liittymäni ei päivitä tässä luurissa aikaa automaattisesti, vaan kelloaika/päivämäärä laitettava aina manuaalisesti kohdalleen..ei tällasta jaksa.
Miten saa poistettua ohjelman kuvakkeen tuolta päävalikosta ku ei ole kyseistä ohjelmaa edes. Installer ohjelma loi kuvakkeen nyt jo poistetulle ohjelmalle(ei enää mitään tietoja siitä), mutta kuvake on vielä ja pysyy?
Motorola DROID RAZR 16GB + 16GB MicroSD | Päivittäin vaihtuva Nokialainen |
Kokoelmassa: Nokia 8910i, Uusi Nokia 3300, Nokia N-Gage, Priima Nokia 9500 yht. ~ 130kpl
Auto: Volvo 940 2.3 STW Automaatti '93, Nahkajakkarat ja sähköherkut, ml. vain 380tkm ;)
Muuta: Kotkan NUVA 2012-2013 Ollut 259 toimivaa luuria, sekä kolmatta sataa viallista
Puhelinhistoriaani | Facebook-Screenshot 14.5 | Haikkiksen Tasku | Huuto.net - kohteeni
Tuo usb-liittimen heppoisuus on vaivannut yleisesti N900:aa alusta saakka ja mielestäni se kyllä kuulostaa tyyppivialta, joka ei ole sidottu takuuseen. Omassa N900:ssa liitin on kestänyt onneksi, mutta eipä sitä ikinä tiedä milloin irtoaa. Takuu meni umpeen joku aika sitten, mutta jos liitin irtoaa aion kyllä nostaa äläkän siitä, että kyseessä on tyyppivika. Naurettavaa muutenkin, että on pitänyt kohdella johdon irrotusta aina kuin käsittelisi heppoista kristalliesinettä, joka rikkoutuu, kun tekee pienenkin virheliikkeen.
Onko tämmöinen N900 enää nykypäivänä kannattava ostos (varsinkaan takuuttomana), verrattuna esim. N9, Lumia 710/Lumia 800 tai androideihin?
Puhelimet: Nokia 6085 --> Nokia 3120Classic --> Nokia 3510i --> Nokia 5230 Navigation --> HTC Desire S --> Nokia 6555 --> Samsung Galaxy S2 White + SiyahKernel v3.1rc6 @ 1,6 Ghz / Quadrand Anvanced 6021 points --> Samsung Galaxy Note Black
Liittymä: DNA Joustava 350 + DNA Liikkuva Laajakaista S
Lue myös: Minun blogini
Tässä aikani ähkittyä ja mietiskeltyä päätin luouttaa tän kanssa kyse on siis siitä että pari kolme viikkoa nokian oma fb chätti toimi onkelmitta mutta nytten itse en pysty lähettämään viestejä mutta pystyn vastaanottamaan niitä kokeilin pidginin fb chattia sama homma sielläkin jos joku on joskus korjannut tälläisen pröbleeman nii olisi kiva tietää että miten :)
Ehkä piste tai pilkku vois auttaa?
Lumia 800