Joo et ole yksin. Minulla tekee tuota kanssa aika useasti. Se on sikäli aika paska juttu kun on mukamas täydet kentät mutta silti yhteyttä ei oikeasti ole.
Viimeksi tänään teki noin. Yritin soittaa kaverille mutta näyttöön tuli ilmoitus että yhteydessä on jotain vikaa. Ei muuta kun käyttö lentokonetilassa niin toimi jälleen.
Toivottavasti korjaantuu seuraavassa päivityksessä.
Paitsi että ongelma ei ole siinä etteikö CalDAV toimisi googlen kanssa noin yleensä, vaan siitä että puhelimen softa on syystä tai toisesta keksinyt että akku on liian vähissä synkkaukselle, jolloin se jätetään välistä. Painamalla "Sync" nappia CalDAV tilissä kalenteri päivittyy, automaattisesti (ruuhka-aikaan tunnin välein) ei (johtuen siitä että laite kuvittelee akun olevan vähissä "Failed: Battery low").
Käytössä: puhelin x monta
Viimeksi muokannut: Jahan; 27.1.12 klo 07:52.
Käytössä: Nokia N9 Cyan ja Nokia N8 Dark Grey
bluetooth bh-111 + N9. Onko kellään ollu ongelmia yhdistää? Ei vaan millään saa yhteyttä tai sit en osaa vaan käyttää.
Lähtihän se toimiin. no problemo.
Viimeksi muokannut: Pastori2; 27.1.12 klo 09:01.
Idle-lukeman kuuluukin olla korkea, se on prossun "vapaa-aikaa".
Mutta topin käytöstä:
Käynnistä ohjelma terminaalissa ja seuraile hetken aikaa minkänimiset prosessit(prosessin nimi oikeassa reunassa) aiheuttavat yli nollan lukemia %cpu-sarakkeessa. Erityisesti meegotouchhome ja joku syncd tai sinnepäin viittaavat prosessit kiinnostavat.
Hetken aikaa seurailin ja selvästi useimmin siellä näyttää yli yhden lukemia jokin meego-im-uiserver -remote-theme.
Se vaihtelee alle yhdestä jopa yli seitsemään. Heittelee aika tavalla. Kerran näytti yli kahden lukemia tuolle syncd-prosessille.
Edit: Iltapäivällä toinen jonkun minuutin seurailu. Edelleen tuo meego-im-uiserver -remot-theme listan kärjessä, mutta nyt vuorottelee tuon meegotouchhomen kanssa. Vuorotellen ovat ykkössijalla. Lukemat siellä 2-8% välillä. Usein noin 5-7 paikkeilla.
Viimeksi muokannut: Jahan; 27.1.12 klo 17:11.
Itsellä tekee samaa tuo meego-im-uiserver -remote-theme. Lisäksi mulla on tuommonen kuin /usr/bin/xorg -logfile, joka vie noin 1-5 % vähän väliä. Onko tuo ihan normaalia?
Tietty toiminnot kuormittaa puhelinta.
Jos kaikki teho menee johonkin voi homma olla jumissa ja prosessi ehkä kannattaa katkaista.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Lisä infoa ja kuvia N950 PR 1.2 päivityksestä...
http://lovemynokia.com/nokia-n950-pr...d-screenshots/
Latausta ei varmaan kannata yrittää vielä ja takasin vanhaan ei pääse.
Harmikseni kameran kuvanlaadusta ei puhuta mitään mutta 950 kamera on hieman eri.
QtWebKit päivittyny 2.2 ?
Hmtl5 audio?
Käytit sä terminaalia ja toppia iltapäivällä, kun se "Meegotouchhome" alkoi ilmestymään sinne prosesseihin ... vai käytitkö "ResourceMonitor" appsia ? ... "meego-im-uiserver" ei yleensä ole ongelma, "meegotouchhome" on ongelma - se syö akkua turhan paljon ... mulla se pysyy poissa sillä, että pidän kehittäjätilan (Developer mode) päällä (edellyttää uudelleen käynnistyksen) ... ja tulee aina takas, jos poistan kehittäjätilan käytöstä (vasta uudellen käynnistyksen jälkeen) ...
Jos et halua ottaa kehittäjätilaa käyttöön pysyvästi, niin siirrä yhtä ikonia apps-näytössä jokaisen uudellen käynnistyksen jälkeen - se katoaa myös sillä ... itse pidän nykyisin parempana pitää kehittäjätilan aina päällä, jos olet sen vaikka vain 1 kerran ottanut käyttöön ...
Josk käytät Battery Usage appsia, niin sun pitäis pysyä 10 mA-tasolla idle tilassa (helppo testaa latauksen jälkeen, kunhan et avaa mitään appseja - jos avaat appseja niin se voi antaa korkeampia lukuja, esim. jos kuuntelet musiikkia niin että näyttölukko menee päälle) ...
Logit ei yleensä ole ongelma (normaalia toimintaa, joku kirjoittaa siellä tekemisiään) ... lataa Battery Usage Appsi niin näät sitä ensimmäiseltä ruudulta mihin se sun virta katoaa (voit löytää sieltä esim. korkeita "Mail" lukuja tai "Synchronization" lukuja tai "Satellite positioning" lukuja (sit vaat mietit, että onko sun puhelin käyttänyt niitä ja kuinka paljon) ... ja kun klikkaa "more":a ylhäällä oikealla, niin löydät virrankulutusluvut (seuraa erityisesti "idle"(lepotila eli ei tee mitään) ja "current"(sen hetken kulutus) virrankulutusta - avaamatta appseja niin pitäisi olla haarukassa 8 - 20 mA (3G tai Wi-Fi käytössä aktiivisena) ...
Onko muilla ongelmia tekstinsyötössä ja nollan kirjoittamisessa? Kun esm. teksitviestiä kirjoittaa ja nollan (0) haluaisi lisätä viestiin niin puhelin antaa aina asteen merkin (°C) nollasta. Mikäli muiden numeroiden kirjaamista jatkaa perään niin aste muuttuu nollaksi, mutta pelkän nollan tekeminen ei onnistu millään! Vaikka pitää nollaa pohjassa ja odottaa nollasta tulevat vaihtoehdot sekä valitsee sen nollan, niin silti tulee tuo asteen merkki. Onko ollut samoja ongelmia ja löytyisikö vinkkejä miten tuon asteen sijasta saisi oikeasti sen nollan tulemaan ruutuun?
Miten WebCal-sivustolta saisi kalenteritietoja N9:n kalenteriin? CalDAV:n avulla luulisi onnistuvan, mutta virheilmoituksena tulee, että palvelin tai web-osoite on väärä.
880 - 6110 - 6250 - 6250 - 7250i - 7250i - 6600 - 9500 - 6680 - N71 - E90 - E90 - E90 - 6310/auto - 2610/työ - N900 - N9
Käytin Resource Monitor-ohjelmaa kun tuo Meegtouchhome alkoi ilmestyä prosesseihin. Developer Mode ei ollut edes päällä ja olin välissä käynnistänyt luurin uudestaankin.
Battery Usage on ollut käytössä jo kauan ja nyt on mennyt noin kolmisen kuukautta hyvin tuon virrankulutuksen kanssa. Avg Idle on ollut koko ajan alle 10mA, yleensä noin 6-8 mA. Toissapäivänä alkoi yhtäkkiä syömään akkua hurjaa vauhtia.
Niin mä vähän arvelin ... eli tee sama kuin minä ... pistä se Developer mode takas päälle ja käynnistä uudelleen ... ja sit ku meet kattoo ResourceMonitor apps:illa, niin se "Meegotouchhome" ei enää ilmesty sinne (ainakaan mulla) ... ja virrankulutus pysyy 10 mA-tasolla tai jopa alle ...
Jep, 10 mA-tasolla pitäis pysyä, jos internet yhteys päällä (3G / Wi-Fi) ... alle 8 mA, jos internet yhteys ei ole päällä ...
Minulla on tällainen ongelma.
Asensin taannoin PowerControl (olikohan se nyt tämänniminen...no kuitenkin sellainen
joka loi nappulat SHUTDOWN ja RESTART työpöydälle) apuohjelman Ovi-storesta
ja nyt huomasin, että se ei jostain syystä enää toimikaan. Poistin ohjelman ja kaikki tuntu menneen ok.
Mutta se jättikin työpöydälleni nyt kaksi vihreää "tyhjää" painiketta joissa nimenä siinä alla edelleen
nuo shutdown ja toisessa restart.
Haluan poisstaa nämä ko. kuvakkeet puhelimen näytöltäni, mutta se ei ole ainakana ohjekirjan mukaisella
tavalla mahdollista. Nimittäin niihin ei tule lainkaan sitä punapohjaista ruksia jolla poistetaan.
Miten saan nämä ko. kuvakkeet pois puhelimestani?
-A-
http://www.n9fanclub.com/2011/12/shu...cut-icons.html
Lue tää linkki - siellä on ohjeet (jos käytät Filebox appsia tai vastaavaa, niin sen asetuksista klikkaa ensin, että näyttää myös piilotetut kansiot) ...
Kiitos neuvosta! Tein työtä käskettyä ja toden totta "Meegotouchhome" hävisi!
Seurailen nyt tuota virrankulutusta viikonlopun ajan.
Mulla on pääsääntöisesti Wi-Fi päällä ja kotona poistuttaessa 3G. Koko ajan on siis jompi kumpi ja tuolloinkin olen yleensä päässyt alle 10mA:n. Kiitos sulle vielä avusta.