Ostin eilen Nokia 5230-puhelimen. Mulla ainakin on muistikortti mukana, sekä pieni USB-kaapeli..
Mulle vain tuli ongelma, jonka ratkaisuun tarvitsisin apua:
Järjeselin tuota valikkoriviä mieleisekseni ja, kas vain galleria-valikko hävisi kokonaan. En löydä sitä mistään. Oiskohan jollain vinkkejä mistä sitä voisi etsiä? Kamera on tallessa, musiikki löytyy ihan ok, mutta kuvat löytyvät vain tietokoneen kautta haettuna.
Galleriaa ei mistään???
Viimeksi muokannut: merzy77; 29.1.10 klo 17:48.
Katselin ulkomaisilta nettisivuilta takakuoria 5230 puhelimeeni ja niissä näkyi tulevan kirjoitustikku mukana. Minun pari päivää sitten Saunalahdelta ostamassa 5230:ssa ei tullut tikkua vaan plektra. Käyköhän nuo ulkmaisilla sivuilla myytävät kuoret tähän plektramalliin. Onkohan ne tikkumallin takakuoret korkeampia, että se tikku mahtuu sinne sisään. Oliko 5230 mallissa aikaisemmin tikku?
Olen myös etsinyt koteloa 5230 malliin. Muutama perusmusta nahkakotelo löytyi, mutta olisi kiva löytää vähän edustavampi tyyliin vaikkapa käärmeennahkakuvioitu tai muulla tavalla vähän persoonallisempi. Käykö 5230 malliin myös muiden mallien nahkakotelot vaikkapa N97 mini mallin kotelot. Tietääkö joku sivustoa, jossa olisi hienoja koteloita?
Minulla samoja ongelmia, hävisi galleria-valikko, kun olin järjestelemässä valikoita mieleiseeni järjestykseen. Pääsen galleriaan kameran kautta, mutta liikekään ei löytänyt polkua, mistä sen saa esille uudelleen.
Asetuksissa profilointi jumittaa ja saattaa jumittaa koko puhelimen. Akun poisto auttaa.
Olen laittanut puhelimeen 2 kertaa alkuperäiset asetukset ja ajanut ohjelmistopäivityksen.
Valikkoa ei ole löytynyt, eikä jumiongelma ole ratkennut.
Saa nähdä miten tässä käy? Vien maaantaina puhelimen liikkeeseen, jospa lähetäisivätH sen huoltoon. 2 viikkoa saa varmaan odotella, että puhelin palautuu, arveli myyjä.
Harmittaa, jos rahat menee hukkaan....
Kuinka nopeasti teillä ko. luuri saa yhteyden gps:än kautta?
Omassa menee useita minuutteja (4-10min.) että löytää gps singnaalin taivasalla, aika on mielestäni hieman turhan pitkä (käyttömukavuus kärsii).
Tilasin ebay:stä tuommoisen ("Original Battery cover+Stylus for Nokia 5230") takakannen jossa stylus(tikku), koska plektran roikkuminen narussa häiritsi liikaa.
Uusi takakansi on:
- hieman paksumpi kuin mukana tulleet kannet
- "istuu" alhaalta huonosti, irvistää
- Stylus-kynä aina mukana
- Ei tarvitse pilata alkuperäisiä takakansia
Pienellä fiksaamisella tuon irvistämisenkin saa pois.
Ainakin itse olen tyytväinen ~6,5€ kotiin kuskattuna.
Viimeksi muokannut: Gfiz; 3.2.10 klo 21:52.
Millä sä sitä fiksasit, joutuuko vuolemaan puukolla vai miten?
Ajattelin, jos tilaisi takakuoren styluksen kanssa ja jättäisi sen sinisen plektrankin naruun roikkumaan, tuo vähän persoonallisuutta kännykkään. Virallisimmissa yhteyksissä voi sitten ottaa sen plektranarun pois ja käyttää vain stylusta.
Toisaalta tuon styluksen sisältämän takakuoren tilaaminen ei styluksen vuoksi ole aivan välttämätöntä. Testasin 5230 näyttöä kiinni olevalla kuulakärkikynällä ja näyttö reagoi todella herkästi eikä näyttöön jää mitään jälkiä varsinkin jos käyttää suojakalvoa ja ehkä ei muutenkaan. Olen todella tyytyväinen 5230 näyttöön. Se reagoi juuri oikein kosketukseen, ei liian herkästi eikä liian raskaasti. Nokia on saanut säädettyä sen juuri kohdalleen.
Takakannessa on sisäpuolella mustia "pehmusteita" suorakaiteen ja neliön muotoinen.
Alempi "pehmuste" on hieman turhan korkea, siitä kun napsii hieman pois asettuu takakansi paremmin.
Ei tuo "irvistys" mitään sentin luokkaa alkujakaan ollut mutta sen verran että perfektionistiä häiritsi.
Miten sen plektran varressa olevan hihnan saisi kätevästi pujotettua puhelimen sisuksiin. Eilen yritin, mutta siinä ei oma sorminäppäryys riittänyt. Onko siihen mitään kikkaa?
Onko tässä muuten tv-out:ttia?
Olisi muutekin kiva tietää erot 5800 exress puhelimeen. Joo tiedän kameran tarkkuuden ja ettei ole wlania, mutta mitä muuta eroa puhelimissa on?
Yritin selvitellä asiaa puhelinvertailu. fi sivuilta, mutta 5230 ei ole siellä nokian listassa.
Yritin löytää eri kanavilta Nokian internet radiota tähän, mutta sitä ei tunnu löytyvän mistään. E51 se asentui nokian kaupasta ilman tietokonetta. Tietääkö joku?
Viimeksi muokannut: vaari_vaan; 4.2.10 klo 11:54.
Avaa takakuori, työnnä plektranaru siitä sivussa olevasta kolosta ja auki taivutetulla klemmarilla "pyydystä" se naru sieltä puhelimen sisältä. Sitten vain pujotat narun siihen kiinnikkeeseen, joka siinä aukon läheisyydessä.
Toivottavasti noista ohjeista nyt saa jotain selkoa.
Tv-outia ei ole. Tämä on varsin karsittu malli kaiken osalta.
Käytössä: puhelin x monta
Kirjoitit, että olet tehnyt ohjelmistopäivityksen. Itse en ainakaan ole kuullut, että tähän malliin olisi vielä tullut uutta ohjelmistoa. Odottelen kyllä kovin, että sellainen tulisi ja pian, jos se veisi tuon jumitus-ongelman pois. Nyt on ilmennyt ongelmaa myös navigaattorin kanssa. Kun testailin sitä alkuviikosta, niin ei ainakaan toiminut, sillä koko ajan haki uutta ja uutta reittiä.
Joo yritykseksi meni se ohjelmapäivitys. Se oli sama, mikä on jo puhelimessa. Ei siitä hyötyä ollut.
Valikot yhä hukkaeillä. Jumitusta olen välttänyt siten, etten ole Kämennyt profilointivalikkoon.
Huomasin muuten, ettei windovs7:lla saa päivitystä tehtyä. Kaivelin xp-koneen esiin ja yritin sillä.
Käytin puhelinta uudelleen liikkeessä. Sanoivat että, jos vain pärjäät, niin ei laiteta vielä huoltoon, sillä sellä se viipyy 2 viikkoa. Paikallinen huolto tekisi kai hommaan odottaessa, sanoivat liikkeessä.
En ole vielä tehnyt mitään asioiden eteen. Odottelen uutta päivitystä.
Tuo näytön valo sammuu aika äkkiä. Voiko sitä säätää, niin että se palaisi kauemmin.
Nyt puhelinmalli on saatu myös puhelinvertailun listoille, jossa sitä voi verrata sisariinsa: 5530:aan ja 5800:taan