Sivu 1 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 20:een 41:sta
  1. #1

    Liittynyt
    27.9.2010
    Viestit
    12
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0

    Wink/Silmänisku Postimyynnin asiakaspalautus

    Olisin halunut palauttaa luurinetin postimyynnistä tilaamani puhelimen, mutta luurinetin kanta oli kielteinen palutukseen koska olin lähettänyt puhelimella yhden ainokaisen viestin.

    Kuluttaja-asiamies sekä kuluttajaoikeusneuvoja maistraatista olivat eri mieltä asiasta kuin luurinetti, eli heidän kantansa oli se että asiakkaalla on palautusoikeus tässä tilanteessa.

    Asiasta reklamoitiin Luurinettiä sekä kuluttajaoikeusneuvoja maistraatista otti yhteyttä Luurinettiin tuloksetta.

    Miksi yhden ainokaisen viestin takia? luulisin että puhelimen voisi nollatakin (Sony Aspen) ainakin siinä on resetointipainike kotelon sisällä.

    Muutenkin ihmetyttää se, ettei puhelinta voi esim. kokeilla soittamalla??? sehän on puhelimen ensisijainen tarkoitus. eihän autokaan osteta koeajamatta sitä.
    Viimeksi muokannut: RUMBLE; 17.11.10 klo 09:24.



  2. #2
    Alpha-:n avatar
    Liittynyt
    19.9.2002
    Viestit
    2 828
    Suositeltu
    95
    Toripalaute
    2 (100%)
    Kyllähän tuon kokeilemisen pitäisi tosiaan olla ihan sallittua ja ei peruste palautusmahdollisuuden eväämiseen. Tulkinnanvaraa tässä ko. tapauksessa kuitenkin antaa se, että puhelinta on käytetty enemmän kuin mitä usein on kaupoissa mahdollista (Oma SIM-kortti laitettu sisälle ja lähetetty viesti), jolloin kokeilu on saattanut muuttua käyttämiseksi, joka taas voi olla peruste palautusmahdollisuuden eväämiseen.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/...ed679b0a3.aspx
    ไหว้
    Sääli söi sähäkkyyteni.

  3. #3
    Hakki:n avatar
    Liittynyt
    18.6.2002
    Sijainti
    Kangasniemi
    Ikä
    37
    Viestit
    2 702
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    4 (100%)
    Mikään laki eikä pykälä ole tuossa asiassa myyjän puolella. Eli nosta vaan meteliä..
    ..

  4. #4

    Liittynyt
    27.9.2010
    Viestit
    12
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Vaikeahan puhelinta on kokeilla ilman sim-kortin sisään laittamista.

    Ja tosiaan kaupoissa pitäisikin olla mahdollisuus kokeilla puhelin omalla sim-kortilla...
    eihän se puhelin siitä kulu, ja sim-kortin omistajahan ne puhelut maksaa.

  5. #5
    yepp:n avatar
    Liittynyt
    30.10.2003
    Sijainti
    Huittinen
    Ikä
    28
    Viestit
    1 675
    Suositeltu
    4
    Toripalaute
    10 (100%)
    http://www.luurinettikauppa.com/pala...hdot-i-61.html

    etköhän nuo ehdot ole hyväksynyt tilatessasi?
    Käytössä: Samsung Galaxy S plus + saunalahti, Nokia C6-00 + Saunalahti, ZTE Light + DNA
    Varalla: nokia 3720c + e71 + 8800 sirocco + E7 + jotain liittymiä

  6. #6
    Alpha-:n avatar
    Liittynyt
    19.9.2002
    Viestit
    2 828
    Suositeltu
    95
    Toripalaute
    2 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt yepp Katso viesti
    http://www.luurinettikauppa.com/pala...hdot-i-61.html

    etköhän nuo ehdot ole hyväksynyt tilatessasi?
    Sillä nyt ei sinänsä ole väliä hyväksyykö ehdot, jos ne ovat lainvastaiset, mutta sama asia tuossa näyttäisi olevan kuin kuluttajavirastonkin linkissä, joten sikäli tuote on jo käyttöönotettu, jolloin sitä ei ole myyjätahon enää pakko vastaanottaa.

    Ketjun aloittajan kannattaa myös muistaa, että kuluttajaneuvonnassakin saatetaan tehdä virheitä ja se ei ole viimekädessä tuomitseva elin. Usein myyjä on kuitenkin halukas joustamaan tällaisissa asioissa, jotta ei saa negatiivista julkisuutta.
    ไหว้
    Sääli söi sähäkkyyteni.

  7. #7

    Liittynyt
    27.9.2010
    Viestit
    12
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Niinpä......ja jokin menee pieleen kun puhelin joka on ollut hallussani vajaa kolme tuntia ja lähetetty yksi viesti, vielä omaan numeroon eli samaan puhelimeen, onkin otettu käyttöön ja sitä ei voi palauttaa, ja toinen pelailee ja näpräilee muuten vaan pari viikkoa puhelinta niin se onkin vielä uusi ja voidaan myydä uutena.

  8. #8

    Liittynyt
    29.11.2005
    Viestit
    1 880
    Suositeltu
    3
    Toripalaute
    4 (100%)
    Puhelimella ei saa soittaa eikä vastaanottaa puheluita, koska näin ei voi myymälässäkään tehdä. Roskapuhetta. Varmasti voit myymälässä kokeilla jos ostopäätös siitä jää kiinni. Ja isoimmissa kaupoissa on ihan omat esittelymallit millä varmasti ainakin saat testata omalla kortillasi mitä haluat. Ja muutenkin tuntuu jokainen kauppa vähän omia ehtojaan keksivän. Osa sallii muutaman minuutin puhelun käytön ja osa taas ei.
    Olitko jättänyt sinne puhelimeen sen lähettämäsi viestin? Todennäköisesti olit koska ei sitä muuten olisi mitenkään saanut selville. Kaikki puhelimissa olevat laskurit on nollattavissa ja tästä kaikkien kannattaa ottaa opiksi ja nollata ne laskurit.
    Jatkossa varmasti tiedät myös mistä liikkeestä ei enään kannata ostaa puhelinta.

  9. #9

    Liittynyt
    27.9.2010
    Viestit
    12
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Enhän minä edes ehtinyt lähettää...vaan halusin olla rehellinen ja kerroin kun otin yhteyttä että olin yhden viestin lähettänyt, ja ladannut akun (akun lataus ei haittaa). Ja eikös sekin nollaudu resettiä painaessa? Reset-painike on kuoren alla akun vieressä.

  10. #10

    Liittynyt
    14.8.2010
    Viestit
    114
    Suositeltu
    2
    Toripalaute
    1 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    Olisin halunut palauttaa luurinetin postimyynnistä tilaamani puhelimen, mutta luurinetin kanta oli kielteinen palutukseen koska olin lähettänyt puhelimella yhden ainokaisen viestin.
    Tuotetta ei ole kieletty palauttamasta, vaan se tarkistetaan normaalin käytännön mukaisesti, että se täyttää palautusehdot.

    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    Kuluttaja-asiamies sekä kuluttajaoikeusneuvoja maistraatista olivat eri mieltä asiasta kuin luurinetti, eli heidän kantansa oli se että asiakkaalla on palautusoikeus tässä tilanteessa.
    Toimitusehdot on tehty yhdessä Helsingin kuluttajaneuvonnan kanssa vuonna 2008. Siten ne eivät voi olla kovin väärin. En voi ottaa tähän sen enempää kantaa, koska käsittely on kesken.

    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    Miksi yhden ainokaisen viestin takia? luulisin että puhelimen voisi nollatakin (Sony Aspen) ainakin siinä on resetointipainike kotelon sisällä.
    Raja on vedettävä johonkin. Mikä olisi mielestäsi parempi raja? 3, 6, 9 vai useampi?

    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    Muutenkin ihmetyttää se, ettei puhelinta voi esim. kokeilla soittamalla??? sehän on puhelimen ensisijainen tarkoitus. eihän autokaan osteta koeajamatta sitä.
    Tämä perustuu kuluttajaneuvojien päätöksiin ja asiakirjoihin vuodelta 2008. Koska puhelimen äänessä ei ole merkittäväviä eroja eri puhelinmallien välillä, tätä ei tarvitse asiakkaille tarjota ja lähes kaikki verkkokaupat tämän on rajannut ulkopuolelle, kuten myös me.

    Quote Alunperin lähettänyt säätäjä86 Katso viesti
    Todennäköisesti olit koska ei sitä muuten olisi mitenkään saanut selville. Kaikki puhelimissa olevat laskurit on nollattavissa ja tästä kaikkien kannattaa ottaa opiksi ja nollata ne laskurit.
    Asiakas ei ole palauttanut tuotetta, jotta se voidaan tarkistaa, joten tästä meillä ei ole tietoa.

    Quote Alunperin lähettänyt säätäjä86 Katso viesti
    Jatkossa varmasti tiedät myös mistä liikkeestä ei enään kannata ostaa puhelinta.
    Suomalaisesta kaupasta kannattaa aina ostaa, koska joutuvat noudattamaan Suomen tiukkaa lainsäädäntöä. Esimerkiksi Keski-Euroopassa asiakaspalautuksien lähettäminen menee ostajan piikkiin automaattisesti, kun Suomessa maksajana ovat myyjät.

  11. #11

    Liittynyt
    27.9.2010
    Viestit
    12
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    Niinpä.....mutta jokin menee pieleen kun puhelin joka on ollut hallussani vajaa kolme tuntia ja lähetetty yksi viesti, vielä omaan numeroon eli samaan puhelimeen, onkin otettu käyttöön ja sitä ei voi palauttaa, ja toinen pelailee ja näpräilee muuten vaan pari viikkoa puhelinta niin se onkin vielä uusi ja voidaan myydä uutena.
    Vähän noi rajat tuntuu omituisilta....ehkä ne vielä muuttuukin. ja joustoakin joskus löytyy mistä joku kirjoittikin.
    ostin kesällä ajohanskat eräästä prätkä liikkeestä, ajoin niillä 50 kilsan lenkin....ja siinä ajaessa totesin että ne puristaa käsistä aika pahasti. sitä ei kylmiltään kaupassa huomannut kokeiltaessa. Kerroin liikkessä niitä palautettaessa että olin ajellut niillä 50 kilsaa...ja he totesivat että ne ovat käytetyt, ettei heidän tarvitse niitä takas ottaa mutta ottivat kuitenkin kun hansikkaat olivat aivan uuden veroiset, niistä ei huomannut lainkaan että niitä olisi käytetty.

  12. #12
    Panda
    Vieras (poistettu tunnus)
    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    ottivat kuitenkin kun hansikkaat olivat aivan uuden veroiset, niistä ei huomannut lainkaan että niitä olisi käytetty.
    Joku onnellinen sai hikiset tumput täyteen hintaan...

  13. #13

    Liittynyt
    28.3.2007
    Viestit
    2 407
    Suositeltu
    71
    Toripalaute
    0
    Puhelin johon laitettu akku kiinni (mahdollinen sinetti rikottu akkupussista) ja virrat kytketty puhelimeen (eikö tämäkin selviä jotenkin) mitätöi palautuksen. Näin ainakin tähän päivään asti on käyttäydytty. Se, onko se sitten hyvän maun mukaista, voi kukin itse mielessään päättää. Itse ainakin menen tuon mukaan niin pitkään kunnes virallinen ohjeistus muuttuu selkeämmäksi matkapuhelimien kokeilun osalta etämyynnissä.

    Eipä tule nyt mieleen mitään muuta laitetta jota ei voisi ihan käytännössä kokeilla ja vielä palauttaa ilman pelkoa perseessä että tulee bumerangina takaisin. Jopa partakoneen voi palauttaa, vaikka liikkeissä mainitaan selvästi että käytettyjä hygieniatuotteita ei voi palauttaa.

    Rajoista puheenollen, ostin aikanaan ensimmäisiä taulutelkkareita joita tuli myyntiin suurelle kansalle, se oli kooltaan 46". Vähän alle 2 vuoden jälkeen se meni rikki ja siitä alkoi muutaman kuukauden huoltorumba (huoltoon, tuli takaisin, huoltoon, tuli takaisin, huoltoon..) joka päättyi lopulta siihen että myyjäliike otti töllön takaisin ja hyvitti minulle tasan tarkkaan joka sentin jonka olin tuosta alunperin maksanutkin. Eli katsoin ilmaiseksi melkein 2 vuotta Suomen ensimmäisiä tuota kokoluokkaa olevaa taulutelkkaria. :-)

  14. #14
    noobie69
    Vieras (poistettu tunnus)
    Yksi asia Luurinetissä ottaa päähän. Ostin jonkun (en enää muista minkä) tuotteen ja palautin sen ohjeitten mukaan, kuten sovimme. Koko homma hoitui muutamassa päivässä. Luurinetin asiakasohjeitten mukaan palautustapauksissa he 'tutkivat' palautettavan tuotteen kunnon, ja rahat palautetaan 30 päivän sisällä. No kuten arvata saattaa, tutkinta ja rahojen palautus kesti tasan 30 päivää. Minusta se viivyttely oli pelkkää vittuilua.

  15. #15

    Liittynyt
    27.9.2010
    Viestit
    12
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt noobie69 Katso viesti
    Yksi asia Luurinetissä ottaa päähän. Ostin jonkun (en enää muista minkä) tuotteen ja palautin sen ohjeitten mukaan, kuten sovimme. Koko homma hoitui muutamassa päivässä. Luurinetin asiakasohjeitten mukaan palautustapauksissa he 'tutkivat' palautettavan tuotteen kunnon, ja rahat palautetaan 30 päivän sisällä. No kuten arvata saattaa, tutkinta ja rahojen palautus kesti tasan 30 päivää. Minusta se viivyttely oli pelkkää vittuilua.
    Minusta laki kyllä sanoo että rahat on palautetava viipymättä.

  16. #16

    Liittynyt
    27.9.2010
    Viestit
    12
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    Enhän minä edes ehtinyt lähettää...vaan halusin olla rehellinen ja kerroin kun otin yhteyttä että olin yhden viestin lähettänyt, ja ladannut akun (akun lataus ei haittaa). Ja eikös sekin nollaudu resettiä painaessa? Reset-painike on kuoren alla akun vieressä.
    Täsmentäsin vielä että asiasta reklamoitiin Luurinettiä sekä kuluttajaoikeusneuvoja maistraatista otti yhteyttä Luurinettiin tuloksetta.

    Minun kantani on kyllä että kannattaako noita ohjeituksia niin tarkaan noudattaa, kannattaisi miettiä ehkä enempi tapauskohtaisesti miten voisi joustaa puolin ja toisin. Yksi viesti ei voi tehdä puhelimesta "oikeasti" sen enempää käytettyä kuin parin viikon puhelimen roplaus.
    Viimeksi muokannut: RUMBLE; 17.11.10 klo 09:38.

  17. #17

    Liittynyt
    25.1.2010
    Viestit
    2 779
    Suositeltu
    221
    Toripalaute
    4 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE Katso viesti
    ..kannattaisi miettiä ehkä enempi tapauskohtaisesti miten voisi joustaa puolin ja toisin.
    Tästä suunnilleen samaa mieltä..en tosin tiedä miten isoa osaa palautetut puhelimet näyttelee, tahi miten tilanne muuttuu jos kaikki palautukset hyväksytään ilman kyselemisiä. Vaikea paikka yrittäjällekin.
    Quote Alunperin lähettänyt RUMBLE
    Yksi viesti ei voi tehdä puhelimesta "oikeasti" sen enempää käytettyä kuin parin viikon puhelimen roplaus.
    Tämä lienee helppo..hyväksytkö itse luurin ja maksat siitä täyden hinnan, jos siellä tekstari jossa janipetteri kysyy äidiltä monelta ruoka on? Uskoisin että tässä kohtaa monelle tulee seinä vastaan. Yrittäjän pitää kuitenkin näillekin luureille keksiä joku myyntikanava ja mielellään vielä pienellä voitolla.
    PS olen toki aidosti sitä mieltä että yrittämiseen kuuluu jotain riskejä, yksi sellainen on palautukset.

  18. #18
    noobie69
    Vieras (poistettu tunnus)
    Quote Alunperin lähettänyt kimmo Katso viesti
    ...hyväksytkö itse luurin ja maksat siitä täyden hinnan, jos siellä tekstari jossa janipetteri kysyy äidiltä monelta ruoka on? Uskoisin että tässä kohtaa monelle tulee seinä vastaan. Yrittäjän pitää kuitenkin näillekin luureille keksiä joku myyntikanava ja mielellään vielä pienellä voitolla.
    PS olen toki aidosti sitä mieltä että yrittämiseen kuuluu jotain riskejä, yksi sellainen on palautukset.
    Kyse ei ole siitä, mitä meistä kukin hyväksyy tai pitää hyväksyttävänä, vaan siitä, että laki on laki ja sitä on kaikkien noudatettava. Jos laki sallii tulkintoja, se on huono. Monissa sivistysvaltioissa (UK, USA jne.) palautusmahdollisuus on selkeä ja yksiselitteinen. Niin se pitäisi olla suomessakin. Tai se on sitä jo Suomessakin, mutta yrittäjät vetkuttelevat. Etämyynnin palautusriskit ovat myyjäliikkeellä, ja jos ei ole varaa ottaa vastaan palautuksia, kannattaa etämyynti lopettaa.
    Nokia online toimii suomessa kuten muuallakin maailmassa eli palautusoikeus on 14vrk olit sitten käyttänyt puhelinta tahi et. Ei siellä kysellä montako tekstaria olet lähettänyt :)

  19. #19
    Kreivi S:n avatar
    Liittynyt
    8.6.2004
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    8 908
    Suositeltu
    45
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt noobie69 Katso viesti
    Yksi asia Luurinetissä ottaa päähän. Ostin jonkun (en enää muista minkä) tuotteen ja palautin sen ohjeitten mukaan, kuten sovimme. Koko homma hoitui muutamassa päivässä. Luurinetin asiakasohjeitten mukaan palautustapauksissa he 'tutkivat' palautettavan tuotteen kunnon, ja rahat palautetaan 30 päivän sisällä. No kuten arvata saattaa, tutkinta ja rahojen palautus kesti tasan 30 päivää. Minusta se viivyttely oli pelkkää vittuilua.
    Minä olisin lähettänyt korkolaskun.
    Nexus S
    E71

    Ajatukset ovat näkymättömiä, mutta ajatuksettomuus näkyvää -Stanislaw Jerzy Lec

  20. #20

    Liittynyt
    25.1.2010
    Viestit
    2 779
    Suositeltu
    221
    Toripalaute
    4 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt noobie69 Katso viesti
    Kyse ei ole siitä, mitä meistä kukin hyväksyy tai pitää hyväksyttävänä, vaan siitä, että laki on laki ja sitä on kaikkien noudatettava. Jos laki sallii tulkintoja, se on huono. Monissa sivistysvaltioissa (UK, USA jne.) palautusmahdollisuus on selkeä ja yksiselitteinen. Niin se pitäisi olla suomessakin. Tai se on sitä jo Suomessakin, mutta yrittäjät vetkuttelevat. Etämyynnin palautusriskit ovat myyjäliikkeellä, ja jos ei ole varaa ottaa vastaan palautuksia, kannattaa etämyynti lopettaa.
    Kyllä minä kuluttajana olen kanssasi pitkälti samaa mieltä..samalla kuitenkin yrittäen pohtia yrittäjän ongelmia. Kuten tuolla aiemmin yritin sanoa, niin mitään käsitystä ei siitä kuinka isoa osaa palautukset näyttelevät Luurinetin/Puhelinkioskin bisneksissä(toivottavasti ei isoa:)), mutta jokainen palautus vissiin jonkunlainen "ongelma" ja kohdistuu suoraan yrittäjän kukkaroon.
    Samaa mieltä kuitenkin kanssasi noista etämyynnin riskeistä..net pitää laittaa hintaan ja jos ei pysty, niin pituutta hyppäämään päivisin ja kelakorvauksille.

Sivu 1 3:sta 123 ViimeinenViimeinen

Kirjoitusoikeudet

  • Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •