Sivu 4 27:sta EkaEka 1234567814 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 80:een 535:sta
Like Tree51Suositusta

Viestiketju: Keskustelua huijareista

Vuoden foorumilainen 06/05/03
    Suositeltu
    62
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt J.J-75 Katso viesti
    Jos haalii silminnäkijöitä ja kertoo nimensä
    Eli busines idea on mennä anonyymistä jonkin luoksa vaatia sopivasumma rahaa, jos kohde ei suostu niin käyttää väkivaltaa pyynnön tehostamiseksi.

Jos kiinni jäämisriksiä ei ole kuin tyhmillä, kun ryöstäminen on "jonkinverran" pahempi rikos kuin jonkin nettikaupan vahingossa maksamatta jättimin, ja jos kohteella ei minkäälaista hajua kuka rahaa kävi hakemassa ja minkätakia.

Niin ilmeisesti on aivan oikein jatkaa haku kierrosta, vai onko kova jätkä niin nössö että ei uskalla mennä muualle ?

Poliisille jos menee juttu,
    Joillakkin on ihan työpaikka, perhe, tai koulu ja toive hyvistä hommista.
    Jos on meriittiä tönimisestä ja tekoja jonossa jo isokasa, sakot ulosotossa, niin ei riski kiinni jäämisestä, mahdollinen sakko tuomio tai ehdonalainen tai jos kiinteä tulossa muista jutuista, niin ei ehkä iso juttu pieni töniminen.

Mutta koita muistaa, tässä maassa on niitä nörttejä joilla on unelma omasta tulevaisuudesta, tai eivät ainakaan halua veilä tehdä peruuttamattomia ratkaisuja, unohtamatta niitä jo töissäolevia ja/tai mahdollisesti perheellisistä ja perheestä välittävistä tapauksista.

Joku pikku JJ voi toki olla innoissaan jos isä on paripäivää kopissa ja lähtiessä opettaa lapset ja äidin valhteleen poliisille, ja oleen sanomatta mitään missä isä oli eilen. pikku JJ saa tehtäväkseen tuhota isän tietokoneen sisällön , innoissaan sen tekeekin. Äiti saa soittaa Secere IT talon henkilöstö vastaavalle että isi on paripäivää flunssassa....

No naapurille on pahempi selittää, kun poliisit kävi tunnistevasti isiä hakemassa. no Isi ei ollutkaan oikeasti kiinnostunut siitä kansainvälisen hyväntekeväisyys järjstön luottamustehtävästä.
    Käyttänyt/käyttää useita puhelinmerkkejä / operaattoreita. N ja S myönteinen

J.J-75:n avatar
    Suositeltu
    80
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt sovelias Katso viesti
    Eli busines idea on mennä anonyymistä jonkin luoksa vaatia sopivasumma rahaa, jos kohde ei suostu niin käyttää väkivaltaa pyynnön tehostamiseksi.
    Enkö jo sanonut, jotkut käyttää, jotkut pelkää. Mihinkään en ole kehottanut. Tää on sun päätelmä asiasta. Se asia on jokasen ihmisen oma päätös et mitä tekee.
    jos kohteella ei minkäälaista hajua kuka rahaa kävi hakemassa ja minkätakia.
    Takuulla on, yksi vaikka kahdesta sadasta velkojista... Tuskin semmonen piittaa siitä kuka perii, kunei näytä piittaavan siitä keneltä ottaa.
    Niin ilmeisesti on aivan oikein jatkaa haku kierrosta, vai onko kova jätkä niin nössö että ei uskalla mennä muualle ?
    Todellakin, jos muutkin on velkaa... Tottakai muuallekin. Onhan se nyt ihan pimeetä mennä syyttömiltä hakemaan. Vai pyytäisitkö mummoiltakin jotka vastaan kävelee kadulla?

Moni ei taida muistaakaan kuinka poliisit ja yhteiskunnan taholta oikeus toimii. Tuomitsee syyttömiä vankilaan jne. Kyllä yleensä velkojen perijä hakee ainakin 100% omansa vain pois, ei niillä ole intressiä tuntemattomia kuppailla huvikseen. Jokanen voi miettiä siitä, onko oikeus toiminut. Ja onko toiminut sittenkään jos mennään lain mukaan ja tyyppi tuomitaan mutta jäät ilman rahaa.

Joillakkin on ihan työpaikka, perhe, tai koulu ja toive hyvistä hommista.
    Jos on meriittiä tönimisestä ja tekoja jonossa jo isokasa, sakot ulosotossa, niin ei riski kiinni jäämisestä, mahdollinen sakko tuomio tai ehdonalainen tai jos kiinteä tulossa muista jutuista, niin ei ehkä iso juttu pieni töniminen.

Mutta koita muistaa, tässä maassa on niitä nörttejä joilla on unelma omasta tulevaisuudesta, tai eivät ainakaan halua veilä tehdä peruuttamattomia ratkaisuja, unohtamatta niitä jo töissäolevia ja/tai mahdollisesti perheellisistä ja perheestä välittävistä tapauksista.
    Todellakin... Muistaakseni jätin vaihtoehdon.. kärsikää nahoissanne sitten joka kerta mielummin kuin valitatte.

loput on löpölöpö tekstiä...
    (Huoh!)

Suositeltu
    62
    Toripalaute
    0
    Todellakin, jos muutkin on velkaa... Tottakai muuallekin. Onhan se nyt ihan pimeetä mennä syyttömiltä hakemaan.
    Ajattelin vain että aikalailla yhtä laillista ryöstää henkilöltä vapaavalintainen summa rahaa jonka tuntee kuin tuntemattoman, niin ajattelin että voisi vähän ikiomaa lakia ja omaatuntoa laajentaa niin että voisi ryöstella kenetkä parhaaksi näkee.

Enkö jo sanonut, jotkut käyttää, jotkut pelkää. Mihinkään en ole kehottanut. Tää on sun päätelmä asiasta. Se asia on jokasen ihmisen oma päätös et mitä tekee.
    Ainoa motivaatio on oma terveys, vapaus jne.. minkä ne voi menettää..
    En tajunnut että tarkoittit huijarin olevan niin kovassa sikaflunssa pelossa, että pelkää huijatun aivastavan ja sen pelossa huijari kipinkapin hekee rahat. Miksi silloin pitäisi anonyyminä toimia?

En tosin oikein ymmärrä miksi tuossa tilanteessa pitäisi poliisille valehdella, mitäs laitonta siinä on jos asiallisesti vain kysyy uhkailematta toiselta haluaako maksaa velkansa ?

Suositeltu
    80
    Toripalaute
    0
    Ajattelin vain että aikalailla yhtä laillista ryöstää henkilöltä vapaavalintainen summa rahaa jonka tuntee kuin tuntemattoman, niin ajattelin että voisi vähän ikiomaa lakia ja omaatuntoa laajentaa niin että voisi ryöstella kenetkä parhaaksi näkee.
    Vietkö Jaffakeksipaketin mennessäsi, ja toivot et kusettaja keittää kahvit? Siinä sitte tutustutaan ja ei tiedä kuinka kiva kaveri on. Onhan tapaus kuitenkin lähentävä tekijä ja jokaselle pitäs antaa mahdolisuus uudestaan kusettaa. Ryöstöstä en puhuisi noin kovaa ja korkealta kuitenkaan... eihän uhritkaan joita kupataan, ole kuin joutuneet todella lievien petoksien kohteeksi.

En tajunnut että tarkoittit huijarin olevan niin kovassa sikaflunssa pelossa, että pelkää huijatun aivastavan ja sen pelossa huijari kipinkapin hekee rahat. Miksi silloin pitäisi anonyyminä toimia?
    Joka ilta kun lamppu sammuu, tartuttaa lumppu johonkin viattomaan seksitaudin. Yleensä käy niin että ei jätetä käyntikorttia edes yhdenillan suhteissa. Miksi siis tämmösessäkään tapauksessa, jossa ei eritteitä vaihdeta edes?
    En tosin oikein ymmärrä miksi tuossa tilanteessa pitäisi poliisille valehdella, mitäs laitonta siinä on jos asiallisesti vain kysyy uhkailematta toiselta haluaako maksaa velkansa ?
    Niin, sen takia muistuttelin kun otitte poliisikortin esille, et kannattaako nimeensäkään sanoo ovella.

Mr.Tyson
    Vieras (poistettu tunnus)
    Melko varmasti tuo jaffakeksien vieminen paremmin tehoaa kun kauhea möykkääminen ja uhoaminen. Menee sisään, iskee keksit pöytään ja sanoo että keitäs kahvit niin jutellaan vähän.. Voihan sitä esittäytyä vaikka jonkun huijatun torpedona. Hänen ja hänen saatavien perintä on siirtynyt minun "firmalleni" jne...

Äläs nyt JJ kovin liikoja pullistele siellä koneen äärellä. Alkaa pikkuhiljaa uskottavuus kärsiä enemmän ja enemmän..

Sijainti
    Tampere / Lapua
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Siis ootko etsiny MPF:n tms. palstoilta jotain seuraksi perintään vai mistä tässä on kyse?
    Tässä on kyse keskustelusta, jossa sanoin mitenkä keskustelufoorumeille keuhkoavat henkilöt yleensä vain puhuvat, ja eivät tee mitään. Mainitsin myös pitäväni sitä hyvänä asiana, mistä voi helposti päätellä, että tuosta kysymästäsi ei ole kyse. Jos tulisin huijatuksi, niin en lähtisi perimään yksin tai edes joukossa, koska siitä ei laillisin keinoin mitään tulisi...
    Yleensä nimiä ja muutakaan ei käydä läpi, koska se on typerin mokista mitä voi ihminen tehdä.
    Joo jos tuolle tielle lähtee, niin noin kait sitä on toimittava, jos aikoo käyttää väkivaltaa.
    Omista jutuistani voin sanoa toimineeni täysin yksin, siihen ei tartte mitään apujoukkoja, sopimuksia, nimiä, soitteluita, varmisteluita jne.
    ok...
    Viimeksi muokannut: Belgarion; 20.5.09 klo 20:10.
    Nokia 5410 (SL), Nokia 3410 (SL)
    History: 3210, R600, GD67, M50, C55, 8210, T300, C100, S55, t68i, 6610, 6810, 6820, 3660, HTC G1

Suositeltu
    80
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt hilirimpsis Katso viesti

Äläs nyt JJ kovin liikoja pullistele siellä koneen äärellä. Alkaa pikkuhiljaa uskottavuus kärsiä enemmän ja enemmän..
    Kyllä täällä ryöstöistä pieksämisiin on puheltu ihan muista suista.

Suositeltu
    62
    Toripalaute
    0
    Kyllä täällä ryöstöistä pieksämisiin on puheltu ihan muista suista.
    Ilmeisesti kuvasit ohjeesi epäselvästi ja lukijat ymmärsivät ne aivan toisin.

Raaka xx siis ehkä tarkoitti että huijarin tykönä mennää käymään niiden kahvien ja Jaffa keksien kanssa, anonyymisti sen takia ettei huijari vaan tunnista ja ihan nätisti ja varovasti kysytään että saisko rahat (summa muutettu ettei huijari vahinkossa arvaisi kuka kyselee), kun Raaka xx uhrin äitikin on vähän kysellyt että miksi netin kovin jätkä on niin allapäin.

Raaka xx ei halua missään tapauksessa poliiseja sekoittaa asiaan, se jäi epäselväksi mikä poliiseissa pelottaa, se myyntitavara ei ehkä kestäkkään päinvaloa, tai rajalla ollut ongelmia "tuliaisten kanssa" arvailuksihan nämä menevät. se kuitenkin tuli selväksi että Raaka xx ei halua viranomaisten tietoon yhteyttä huijariin (kauppoihin?)

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    0417825559
    0405656177

Jätin siis Keltaiseen Pörssiin ostoilmoituksen. Molemmilta tuli tekstiviestiä kaupan olevasta alihintaisesta N900-puhelimesta. Yhteydenotot loppuivat, kun mainitsin Googlella löytyvän tietoa heidän aiemmista huijauksistaan. Näemmä olleet aiemminkin liikkeellä samoilla numeroilla. Ihan asiallista yhteydenpitoa oli, mutta postiennakkoon eivät suostuneet, ja nouto ei onnistunut.

ylisähkäri:n avatar
    Sijainti
    Kangasala
    Ikä
    43
    Suositeltu
    1
    Toripalaute
    10 (100%)

Talking/Puhuu

Varoituksen sana puhelinta ostaville, ainakin nettimarkkina sivuilla Markus Juutilainen kauppaa olemattomia puhelimia mm. tämä: http://www.nettimarkkina.com/apple-i...32gb-3g/720292

Ostin tuon puhelimen muutama päivä sitten ja kun laitoin kaverille sähköpostia niin tuli vastaus:

Moro,

Olen itse työmatkalla kotkassa tällä hetkellä.
    palaan vasta ensi sunnuntaina täältä pois.
    minulla on puhelin täällä kyllä mukana.

Tässä tilitiedot maksua varten.

Tapiola
    363630-02174142

(jos saat maksettua ennen 5 niin saan paketin vielä tänään postiin ja
    paketti on sinulla jo huomenna.)

Ilmoita kun olet suorittanut maksun pois.

-markus-

Saman viestin laittoi tekstarina ja kun koitin soittaa numeroon välittömästi viestin jälkeen niin ei vastannut, laitoin kaverille viestin että voin noutaa tai kaverini noutaa luurin kun olet turussa, niin nyt kaveri on laittanut puhelimen uudelleen myyntiin ja koittaa saada koukkuun jonkun joka maksaa heti.

Googlella : http://www.google.fi/#hl=fi&q=041720...656c33b2a6e893 löysin että sama kaveri myynyt muitakin puhelimia mutta mm. nimellä ulla salmi :)

Tässä vielä puhelinnumero ja emaili mistä viestit tuli:
    Matkapuhelin: 0417205002 Googlesta löytyy myös toinen hänen käyttämänsä numero helposti
    Sähköposti:mjuutilainen77@gmail.com

Eli kannattaa olla varovainen, itse olen kerran huijattu ja toista kertaa ei huijata
    Viimeksi muokannut: ylisähkäri; 9.2.10 klo 08:41.

Ikä
    41
    Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    no niin nyt meitä on kaks " markuksen" huijaamaa mä maksoin vaan käsirahan samasta puhelimesta
    mut kuitenkin ottaa pattiin vaiks ostaessa mietin et mahtaako puhelinta koskaan tulla ja aattelin
    et kokeillaan ei se maailma siihen kaadu mut nyt ku huomaa et tollanen huijari onnistuu ni perhana et tuliki iso vi...us ja päätin et jos kaveri saadaan esiin kaivettua ni vien raastupan makso mitä makso
    tollaset täytyis jotenkin karsia pois ku ei enää voi tehdä kauppaa hyvässä uskossa rehellistenkään kanssa

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Mä olin tekemäs vaihtokauppaa. Sovittiin et maksan välirahan sen tilille ja se postittaa sen, jonka jälkeen mä tarkistan mimmone paketti on ja lähetän omani. Kysyin maanantaina, sanoi että oli postittanu. Mitään ei oo kuulunu nyt kohta kolmeen päivään, ei vastaa txt/ puheluihin.. Eikä postilappuakaan oo ilmestynyt. Mulla on sen kaikki tiedot (henkilö+pankkitilitiedot) ylhäällä. Oottelen viel perjantaihin

- mitä tässä kannattais nyt ekaks tehdä kun hän ei vastaa puhelimeen?

Vuoden foorumilainen 2010 Supermoderaattori Qwertyi:n avatar
    Sijainti
    Tois pual jokke
    Suositeltu
    173
    Blogiviestit
    3
    Toripalaute
    8 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt sieguz Katso viesti
    Mä olin tekemäs vaihtokauppaa. Sovittiin et maksan välirahan sen tilille ja se postittaa sen, jonka jälkeen mä tarkistan mimmone paketti on ja lähetän omani. Kysyin maanantaina, sanoi että oli postittanu. Mitään ei oo kuulunu nyt kohta kolmeen päivään, ei vastaa txt/ puheluihin.. Eikä postilappuakaan oo ilmestynyt. Mulla on sen kaikki tiedot (henkilö+pankkitilitiedot) ylhäällä. Oottelen viel perjantaihin

- mitä tässä kannattais nyt ekaks tehdä kun hän ei vastaa puhelimeen?
    Poliisilaitokselle tiedot mukana ja luukulla sanot että haluat tehdä rikosilmoituksen.

Käytössä: HP Pre3 | B&O Serenata | iPhone 3 GS
    Liittymät: Saunalahti | Elisa | TeleFinland | DNA | DNAPro
    Puhelinhistoriaani: qwertyi.webs.com/
    Mac OS X | Windows XP | 7 | 7 Starter
    Osta ulkomailta! Verkosta ostamiseen keskittynyt foorumi. Nyt juttua myös blogissa.

ylisähkäri:n avatar
    Sijainti
    Kangasala
    Ikä
    43
    Suositeltu
    1
    Toripalaute
    10 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt anzi Katso viesti
    no niin nyt meitä on kaks " markuksen" huijaamaa mä maksoin vaan käsirahan samasta puhelimesta
    mut kuitenkin ottaa pattiin vaiks ostaessa mietin et mahtaako puhelinta koskaan tulla ja aattelin
    et kokeillaan ei se maailma siihen kaadu mut nyt ku huomaa et tollanen huijari onnistuu ni perhana et tuliki iso vi...us ja päätin et jos kaveri saadaan esiin kaivettua ni vien raastupan makso mitä makso
    tollaset täytyis jotenkin karsia pois ku ei enää voi tehdä kauppaa hyvässä uskossa rehellistenkään kanssa
    Itse olen aika varovainen nykyään kaupanteossa ja suosin mieluummin face to face kauppaa juuri näitten lisääntyneiden huijareiden takia, sinänsä vaan mielenkiintoista että itsekin olen myynyt ja ostanut jostain 90 luvun alusta ja nyt vasta näitä huijareita on alkanut ilmestyä omalle kohdalle viime vuosina ja olen kumminkin tehnyt satoja kauppoja ellei tuhansia eri kanavien kautta.

Näistä huijareista kärsii vaan kaikki rehellisetkin kauppiaat.

Tuossa "markuksen" tapauksessa vaan ihmetytti se että kaveri linkitti erääseen huutonetin käyttäjään joka kylläkin asuu samassa kaupungissa ja oli todella paljon positiiivisia palautteita, niin oliko todella kaverin oma huutonetin käyttäjätunnus vai ei, epäilen kyllä että kyseessä oli ns. identiteettivarkaus.

tonttu:n avatar
    Sijainti
    Vantaa
    Suositeltu
    158
    Toripalaute
    1 (100%)
    Quote Alunperin lähettänyt sulowilen Katso viesti
    Itse olen aika varovainen nykyään kaupanteossa ja suosin mieluummin face to face kauppaa juuri näitten lisääntyneiden huijareiden takia, sinänsä vaan mielenkiintoista että itsekin olen myynyt ja ostanut jostain 90 luvun alusta ja nyt vasta näitä huijareita on alkanut ilmestyä omalle kohdalle viime vuosina ja olen kumminkin tehnyt satoja kauppoja ellei tuhansia eri kanavien kautta.

Näistä huijareista kärsii vaan kaikki rehellisetkin kauppiaat.

Tuossa "markuksen" tapauksessa vaan ihmetytti se että kaveri linkitti erääseen huutonetin käyttäjään joka kylläkin asuu samassa kaupungissa ja oli todella paljon positiiivisia palautteita, niin oliko todella kaverin oma huutonetin käyttäjätunnus vai ei, epäilen kyllä että kyseessä oli ns. identiteettivarkaus.
    Näillä huijareilla on aika lailla vapaa kiitorata touhuilla;
    sataa huijausta arvoltaan vajaat 30 000 euroa palkitaan näissä meitin loistavissa oikeusasteissa sopivalla ehtoollisella, ja huijauskierre se vain jatkuu edelleen.
    Pahin esimerkki lienee on hemmo joka käräjäoikeuden eteisessä kannettavallaan ehti tehtailla vielä ennen oikeusistuntoa huijauksistaan, kolme huijausta lisää parin tunnin aikana ja pankkitili vain ropisi.
    T.T.J
    Matkapuhelimia jo vuodesta 1984

Suositeltu
    0
    Toripalaute
    0
    Quote Alunperin lähettänyt Jiia Katso viesti
    0417825559
    0405656177

Jätin siis Keltaiseen Pörssiin ostoilmoituksen. Molemmilta tuli tekstiviestiä kaupan olevasta alihintaisesta N900-puhelimesta. Yhteydenotot loppuivat, kun mainitsin Googlella löytyvän tietoa heidän aiemmista huijauksistaan. Näemmä olleet aiemminkin liikkeellä samoilla numeroilla. Ihan asiallista yhteydenpitoa oli, mutta postiennakkoon eivät suostuneet, ja nouto ei onnistunut.
    Samainen kaveri tarjosi puhelinta. Hyvä, että laitoin numeron googleen, löytyi threadi.
    Viimeksi muokannut: soulfly; 20.2.10 klo 04:28.

Nupogodi:n avatar
    Sijainti
    Niburu
    Ikä
    36
    Suositeltu
    32
    Toripalaute
    38 (100%)
    Oikeesti mistä löytyy näin tyhmiä ihmisiä et antavat itseään kusettaa 10-0?
    Itse tehnyt 2½vuoden aikana satoja kauppoja ja yhden kerran hiukan kusetusta, piti tulla 9 näyttövikaista puhelinta.
    Tulikin 9 eripuhelimen sekava määrä osia, otin kaveriin yhteyttä ja mielellään lähetti vielä lisää romua ja pelatun totolupongin.
    Suurimmat ostot olleet kuitenkin välillä 600-700€ eikä huijauksia.

Supermoderaattori
    Vuoden foorumilainen 2011
    jusutus:n avatar
    Sijainti
    Täl pual jokke
    Suositeltu
    253
    Blogiviestit
    1
    Toripalaute
    50 (100%)
    http://huuto.net/kohteet/129532522

Siellä taas joku idiootti asialla. Kummasti hermostuu kysymyksistä.
    Puhelinklinikka.fi • matkapuhelinhuollot nopeasti ja edullisesti!

Ollut: 350 luuria joista 75% Nokiaa | N770 Internet Tablet | 4 x N810 Internet Tablet | 4 x Galaxy Tab
    Käytössä: Samsung Galaxy Note White + 32Gb | Nokia BH-505 | Nokia BH-905i | Spotify Premium
    Muut mm: Pantech C300 | HTC G1 Android Dev Phone 1 | Nokia N810 8Gb Special Edition | kasa protoja

Nokia-keräilijän päiväkirja | Huuto.net-palautteeni | eBay-palautteeni | Puhelinhistoriani

vesku68:n avatar
    Sijainti
    Vantaa
    Ikä
    43
    Suositeltu
    4
    Toripalaute
    12 (100%)
    Juu,todella uskottava ja vakuuttavan olonen ilmotus :-) taidan ostaa heti pari...........

Suositeltu
    221
    Toripalaute
    4 (100%)
    Minulle sanoi että saan ilmoittaa poliisille..katsotaan miten asia etenee, kun nyt kaupanteko tällä erää loppunut. Meinaan että miten pitkään menee ennen kuin tunnus suljetaan.
    Tämä huijari mikä tuolla toisessa ketjussa on mainittuna on laskujeni mukaan myynyt jo kymmenkunta N900sta. Se tekee jo reilut 3 tonnia, eikä vielä ole yhtään negatiivista palautetta. Viikolla 8 piti toki ensimmäisiä alkaa postitella, joten luulisi että kohta alkaa negaa pukata, jos ei joku luuriaan ole saanut.
    Kyllä tässä itselle tulee mieleen välillä että väärän ammatin olen valinnut, kun pitkäaikaistyöttömäksi rupesin..olemattoman tavaran kauppaamisessa olisi paljon paremmat tuotot, eikä rangaistuksiakaan juuri raastuvassa jaella..puhumattakaan että joku tulisi ja kopauttaisi ohtaan.

Sivu 4 27:sta EkaEka 1234567814 ... ViimeinenViimeinen

Kirjoitusoikeudet

• Et voi lähettää uusia viestiketjuja
  • Et voi lähettää vastauksia
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •