Niin minulta ovat noiden kuukausimaksujen lisäksi perimässä n. 30 euroa ja aspa kirjoittaa minulle näin: "Pakettisopimukseen kuuluvista laitteista, jotka on myyty 1.7.2010 alkaen, veloitamme korvausmaksun. Korvausmaksu on laitteen suositushinnan ja myyntihinnan välinen erotus." Puhelimen olen maksanut kokonaisuudessaan ostoa seuranneessa laskussa. Sopimusta on jäljellä kesäkuuhun asti.
Tämän johdosta aion haistattaa pitkät koko firmalle. Olin aikeissa siirtää sinne perheen puheliittymät, mutta tämä käänsi pääni. Ei rahasumman takia, vaan periaatteessa.
Viimeksi muokannut: Testailija; 27.1.12 klo 16:16.
- Nyt käytössä Samsung Galaxy Gio, Nokia 6110 Navigator ja Blackberry 8100
- Liittyminä Dna Onni S, Sonera Company, GoMobile Prepaid ja Saunalahti Norppa+ Kampanja
- Puheluihin Suomesta ulkomaille hotcom.fi - se halvin
- Kodin nettinä Dna Liikkuva Laajakaista L
"Asiakaspalvelu 26.1.2012 15:29:31
Hei ,
kiitos palautteestasi!
Maksut ovat juurikin nuo kuukausimaksut eli 13.30e. Lisämaksuja ei tule. "
Mielenkiintoisesti tulee ristiriitaista tietoa aspasta. Yllä suora lainaus mitä aspa laittoi minulle kun kysyin tuleeko lisämaksuja jos vaihtaa operaattoria kesken sopparin ja kytky on maksettu jo heti alkuun. No sulla on käytännön kokemusta joten kaipa mulle valehdeltiin päin naamaa sitten jotta saisi nyhdettyä lisää rahaa.
Aivan sama minulla eli kertamaksu oli tismalleen sama kuin jos olisi maksanut 12 tai 24 kertaa tietyn kk-maksun.
Onkin todella mielenkiintoista, miten minua haluavat rokottaa korvausmaksulla, mutta sinua eivät. Tuntuu entistä ihmeellisemmältä tuo Saunalahden touhu. Ehkä Panu kommentoi, mihin perustuu se, että toisia rokotetaan, toisia ei.
- Liittyminä Dna Onni S, Sonera Company, GoMobile Prepaid ja Saunalahti Norppa+ Kampanja
"Asiakaspalvelu 30.1.2012 08:36:32
Hei ,
kiitos viestistäsi.
Ikävä kuulla, että olet pettynyt Saunalahteen. Korvausmaksu on kuitenkin ihan normaali käytäntö kyseisissä tapauksissa, joten emme sen suhteen voi poikkeuksia tehdä."
Onhan noissa Saunalahden vastauksissa pientä ristiriitaa....
Tuli tänään heitettyä uuteen Lumiaan DNA:n kortti kesken työpäivän, kun tuo operaattorin vaihto iski. Kontrasti oli aika järkytys mobiiliyhteyksien perusteella. Töissä ikkunan äärellä Kehä I varrella ei puhelin pysy edes 3G verkossa vaan putoaa edgeen. Pukuhuoneeseen mennessä katoaa verkko kokonaan ovesta astuessa, kun SL:lla toimi 3G ja puhelut ilman ongelmia. Kotona sentään 3G, mutta ei paljoa lohduta, kun tarjolla on wlan kuitenkin. Windows Phonen Bandwidth ohjelmalla ei mene aina edes testi läpi, vaan tulee server timeout. Tulokset 1,2/0,5 luokkaa maksimissaan ja yhteys myyty "täysnopeena". Vanhan liittymän 512 nettikin oli jouhevampi testissä ja käytössä.
DNA: "Pääkaupunkiseudun nopein verkko" - my ass!
Kolumbus/Saunalahti asiakas melkein kymmenen vuotta ja nyt kaduttaa vaihto. Pakkohan tämä 24 kk kakku on kärsittävä loppuun.
ps. harmi kun en löytänyt täältä sitä yhtä postausta, mikä osui joskus silmiin, jossa kehuttiin DNA:n toimintaa SL:n jälkeen hyväksi ja ruuhkattomaksi..
Lumia 800 cyan & N5800XM/w C6 cfw
Kuuluvuus on niin paikasta kiinni, ei voi yleistää. Kotiin vaihdoin TF:n mokkulaliittymän ja vingutan 4...12 M nopeudella, lähikaupungissa välillä kokeillut niin toimii siedettävästi 2 megaisena ja kauempana suuremmalla kylällä hyvä jos puoli megaa irtoaa. Saunalahden data kotona 0...8 megaisena, sään ja auringonpilkkujen asennon mukaan vaihdellen. Lähikaupungeissa bitti ei kulje sitten yhtään, puhdasta nollaa ja yhteysvirhettä. Suuremmalla kylällä hiukan paremmin toimii, jopa 4 megaisena hetkittäin.
Ehkä te olette maksaneet puhelimesta eri hinnan mukaan. Onhan tuo korvauskäytäntö ihan normaali kaikilla operaattoreilla silloin, kun ne subventoivat kännykän hintaa. Saunalahdella tuo on käsittääkseni kaikkein vähäisintä tai ainakin kun DNAn tai DNApron lukittuja kännyköitä katselee, niin noissahan noi korvaukset on kanssa kohdallaan.
DNA:lla ei ole lainkaan tuollaisia korvauksia. Jos numeron siirtää kesken määräaikaisuuden, niin joutuu tosin maksamaan liittymän kuukausimaksut sopimuksen ajalta (+ puhelimen), jos käytössä Onni S, niin se 0,66 €/kk. Muilla liittymillä maksut on suuremmat.
DNA Pro:lla puhelin sanktiot on kyllä käytössä.
"You don't like me when I'm angry."
Pystyy.
T.T.J
Matkapuhelimia jo vuodesta 1984