Asus WL500gP + Huawei E1820 + SL Nopsa. Iltapäivästä keskiyöhön saakka päästään ehkä puoleen tuosta.
Iltapäivästä..
Illasta..
![]()
Asus WL500gP + Huawei E1820 + SL Nopsa. Iltapäivästä keskiyöhön saakka päästään ehkä puoleen tuosta.
Iltapäivästä..
Illasta..
![]()
Viimeksi muokannut: CogNaC; 25.8.10 klo 20:06.
Dna:lla toimii selvästi paremmin omalla alueella, kuin sauniksella. Ei oo tainnu myydä verkkoa ihan tukkoon. Näyttää myöskin päivittäneen verkkojaan paremmin kattavammaksi ja myös hsdpa verkkoa löytyy ajoittain, enimmäkseen kuitenkin 3G:llä. Nämä nopeudet 384:llä.
iPhone 4S White | Sonera
Itse testasin 3G:llä Elisan 384Kbps nopeudella ja normaalisti nopeus liikkui 300-330Kbps väliltä. Nokian E90
DNA 384Kbps nopeus: Latausnopeus on 30-80KT/s pysyen keskimäärin 50kt/s luokassa.
Eli 240-640Kbps. Keskimäärin 400Kbps. Eli antaa sitä, mitä on myyty.
Testipaikkana Jokioinen.
Tuli muuten testattua Nokian E90 WLANin nopeus.
24/1Mbps, WLAN-modeemi, niin tuo tukee maksimissaan 3.6Mbps nopeutta.
Jonku viikon tässä tapellessa noitten nettitikkujen kanssa raaskin käydä ostaan antennin. Olihan tuo ihan ostamisen arvonen pötkäle. Yhteys saunalahti nopsa ja raahe
![]()
Samalla tässä iskällä käysessä mittailin Pyhäjoella keskellä ei mitään...
![]()
Viimeksi muokannut: Rapis; 24.9.10 klo 16:28. Syy: Lisäilyä
HTC Sensation
InsertCoin ICS
Yhteyksissä: Saunalahti nopsa+A-link WNAP 3G | Datame 4G+Huawei BM328c
HTC Sensation
InsertCoin ICS
Yhteyksissä: Saunalahti nopsa+A-link WNAP 3G | Datame 4G+Huawei BM328c
Tampereella välillä toimii välillä ei. Liittymä Saunalahti MegaData 3G (rajoittamaton), puhelin Nokia 5630 (tuki 10/2 Mbit/s), yhteydessä usb-piuhalla Mac- tai Windows-koneeseen tai JoikuSpot. Noin puoli vuotta toimi melko hyvin, latausnopeus tavallisesti 3-5 Mbit/s.
Nyt syksyn tullen on varsinkin arki-iltaisin alkanut yhteys jäätyilemään. Eli yhteys pysyy auki, mutta data lakkaa tyystin liikkumasta. Esimerkiksi webbisivun lataus saattaa jäädä puolitiehen ja joskus tokenee hetken päästä ja lataa sivun loppuun, mutta useimmiten selain ehtii luovuttaa ja antaa virheilmoituksen puuttuvasta yhteydestä. Joskus bitit voi saada taas virtaamaan yrittämällä jotain toista sivua, mutta yleensä hyytyminen uusiutuu pian. Silloin kun data liikkuu, nopeus on ihan ok. Yhteyden uudelleen muodostaminen tai laitteiden buuttailu ei tätä jäätyilyä poista. Sen sijaan, jos puhelimesta laittaa 3G:n pois päältä, puhelin vaihtaa EDGE-yhteyteen ja bitit virtaavat täysin pätkimättä, tosin tuskastuttavan hitaasti. Pätkimistä ei muistaakseni ole ikinä tapahtunut arkiaamuna. Silloin latausnopeuskin on erinomainen.
Voisiko tämä johtua lisääntyneestä 3G-verkon käyttäjämäärästä? Tähän viittaisi se, että ongelmat ovat ajan mittaan lisääntyneet sekä se, että heikointa toiminta on "ruuhka-aikaan".
Itse olen todennut saman, käytän vaan kännykällä maksiminopeus saunalahden verkossa ja tuskaa on arkisin klo 17-22. Tai siis niin tuskaa että edes yhtä wap sivujen uutista en kerkee tupakan aikana lukea, 3-4min. Muina aikoina ei mitään onkelmaa ja joka ainut arki-ilta on tolla välillä ihan mahdotonta käyttää. Oon testanna samassa paikassa soneraa ja dna:ta ja vaihdankin ens kuussa dna:han, dna ei saa parhaimpia nopeuksia mutta ei myöskään ole vielä kertaakan menny tukkoon joten mulle se on sopivin. Pitäkööt tunkkinsa saakeli..
Itse asiassa yks saunalhden myyjä soitti ihan saunikselle johonkin myyjien numeroon ja kysy tota aluetta, olivat tunnustaneet että vaikka oli kapasiteettia lisätty oli sekin menny heti tukkoon. Varmaan tarkotuksella myyvät tukkoon eivätkää aattele et rajoitettaisiin myyntiä ja myytäs vasta ku kapasiteettia on tullu lisää, se on tää meidän immeisten ahneus mikä jyrää.
Viimeksi muokannut: Siniviiva; 1.10.10 klo 13:04. Syy: lisäys
...saapa nähä...
Sonera päivitti mastoon lähistölle 900mhz 3g vermeet. no mokkula toimisi nyt ilman antennia, viive 150-200ms. mutta mutta lataus jää alle yhden megan kun taas kauempaa kuntakeskuksesta antennilla viive ainakin tuplat mutta lataus 4 megan luokkaa, missä siis vika?
Itsellä on myös tuo Slahden rajoittamaton nopsa ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Nopeus nyt ei ole kuin luokkaa 2/2 mutta ping on mokkulaksi erittäin pieni, 60-70ms. Nopeus ja ping ovat myös samat läpi vuorokauden.
E: lisätään sen verran että pingit mitattuna tuolla speedtestillä, mokkula e1820 ja paikkana Eurajoki.
Viimeksi muokannut: Jez1; 12.10.10 klo 14:34.
Galaxy S Plus ja Saunalahti Nopsa