Sain tänään ärsyttävän mainostekstiviestin Hairstoresta.
Kiinnitti huomiota, että lähettäjä -kentässä luki vain "Hairstore", eikä mitään puhelinnumeroa näkynyt missään.
Kuinka tämä tehdään?
Sain tänään ärsyttävän mainostekstiviestin Hairstoresta.
Kiinnitti huomiota, että lähettäjä -kentässä luki vain "Hairstore", eikä mitään puhelinnumeroa näkynyt missään.
Kuinka tämä tehdään?
HairStore on varmaan hankkinut suoran sms -linkin joltain operaattorilta, joten viesti tulee jostain 1xxxx numerosta. Vastaavia virityksiä käsittääkseni on Finnairilla, VR:llä ja Verkkokaupa.comilla.
Fiksut asiat ovat pienissä rasioissa
N 121 > E GA628 > N 5110 > N 3210 > M V3690 > SE T300 > N N-Gage > M V180 > SE J120i > SE K610i > SE T280i > SE W200i > SE W205 > SE W200i > SE C510
Ja SK-Ravintolat. =)
Mulla kännykässä Sendsms softa jossa voi valita lähettäjän nimen / numeron joka näkyy vastaanottajalle. Palvelusta vastaa Clickatell.
Käytössä nyt: matkapuhelimia
Varalla: Lankapuhelin, teleks, lennätin, LV 217, kirjekyyhky, pulloposti, bongorummut ja merkinantotulet
Tulossa: Telepatia
tein aikoinaan itselle DOS ohjelman jolla pystyi lähettämään tekstiviestejä haku laitteisiin. Numeron pystyi itse valita. Myöhenmin sama ohjelma toimi GSM viestien kanssa. Maksoi muistaakseni 6 markkaa per viesti.
Olen itekkin miettiny joskus samaa. Amarillosta on tullu ja muista ravintoloista, ilman numeroa, pelkkä nimi vaan. Enkä muistaakseni edes ole laittanut osotettani tai puh numeroani mihinkään sivuille. Ihmeellistä.
esim labyrintti.com tarjoaa tälläistä B-to-C "SMS-gateway" palvelua.
nettiselaimella voi lähetellä viestejä haluttuihin numeroihin ja samalla valita pelkän lähettäjän nimen.
Sekaisin Kännyistä
"This is my känny. There are many like it but this one is mine.
My känny is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Without me, my känny is useless. Without my känny, I am useless." -Jugih
Jep noita softia löytyy yrityspalveluista ties miltä nettipalvelutaloilta, jonka lisäksi muistaisin joskus nähneeni myös tietokoneella toimivia "Free SMS"-softia joilla tuo onnistuu. Äkkiseltään en kyllä muista yhdenkään nimeä mutta veikkaan että googlaamalla löytyisi. Ei liene kovin vaikeaa/kallista toteuttaa koska myös pk-yrityksiltä (yksittäiset ravintolat ym) olen joskus tuollaisia viestejä saanut.
Liittymä: Sonera
Käytössä: HTC Sensation
Vanhat (*löytyy): 6110, 5210, 3220*, 6103*, W810i, N95*, E71 ja N8